Zoeken Vraag het forum

Keelpijn, hoesten/ griep keert elke maand terug.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Esmee

Al 4-5 jaar heb ik last van diverse klachten. De klachten verdwijnen, maar komen ook weer terug.

Meerdere malen naar de huisarts geweest en 2 keer bloed laten prikken. Bij de eerste keer, zo’n 2 jaar geleden, kwam er niets uit. Bij de tweede keer, vorige maand, bleek ik allergisch te zijn voor pollen en huisstofmijt. Ook bleek ik een infectie te hebben aan mijn luchtwegen, maar daar kreeg ik antibiotica voor. Uit de bloedtest kwam ook uit dat ik blijkbaar in het verleden Pfeiffer heb gehad, echter heb ik hier nooit wat van gemerkt (ik ben wel “depressief” geweest) en ben ik er 1.5 jaar daarvoor ook op getest, waarna niks uitkwam.

De klachten die steeds terugkomen zitten erg in de weg. Ik heb last van hartkloppingen. Hier heb ik nu een holter voor om als ik een “aanval” krijg de aanval te laten opnemen. Echter heb ik in de 2 weken dat ik hem draag helaas geen aanval gehad, terwijl ik deze normaal regelmatig krijg. Maar dat is niet hetgeen waar ik het meest last van heb.
    Ik word elke maand ziek. Echt elke maand. Dan is het weer eventjes weg,en dan komt het weer. Het begint altijd met keelpijn, dan verdwijnt de keelpijn en krijg ik een droge kriebelhoest, ik voel mij dan zo slecht. Door het hoesten krijg ik spierpijn. Ook zijn de kliertjes in mijn nek opgezwollen. Na 1 week verwijnt de “ziekte” maar komt na 4 weken weer terug. En dit al 4 jaar lang.

Ook ben ik constant erg moe.
    Op dit moment ben ik erg moe omdat ik niet weet wat ik kan hebben, het vreet aan mij.

Steeds als ik naar de huisarts ga heb ik een zogenoemd griepje. En moet ik maar terug komen als ik er 6 weken later nog last van heb. Ik heb het idee dat ik niet serieus word genomen. Waarschijnlijk zien ze mij als een meisje van 20 die zich aanstelt.

Het zogenoemde griepje is 15 juni begonnen, en ik heb er nog steeds last van. Dit kan toch niet goed zijn?

Gelukkig gaat de huisarts volgende week (pas) mijn oren uitspuiten. Want er zit veel oorsmeer in en hierdoor kan ik dus zogenaamd keelpijn krijgen.

Ik ben echt ten einde raad, weet niet wat ik kan doen en ben het zat om nog steeds niet te weten wat er mis kan zijn.

Misschien iemand die mijn verhaal herkent, en mij misschien tips kan geven?

Alles word trouwens ook op mijn allergieën afgeschoven. Terwijl ik 1.5 jaar geleden bij het bloedprikken nog niet allergisch was..

Bedankt.

2 reacties
    Reageren
    Peter

Allergieën kunnen in het bloed alleen maar worden aangetoond op basis van anti-stoffen die je zelf aanmaakt. Het kan dus heel goed mogelijk zijn dat een allergie die je wel hebt niet uit een bloedonderzoek naar voren komt, omdat je op dat moment nog geen antistoffen hebt aangemaakt. Bij een uitgebreid allergie-onderzoek worden er stoffen waarvoor je allergisch zou kunnen zijn expres middels schrapjes in je bloedbaan gebracht. Kortom, het is heel goed mogelijk dat de allergie op basis van bloed afnemen pas later is opgemerkt. Het is uiterst ongebruikelijk dat je een holter voor meer dan 48 uur krijgt. Je kunt dus niet zeggen dat de artsen niet hun best doen of je niet serieus nemen. Dat blijkt ook uit het feit dat ze je oren gaan doorsmeren.

Soms is het heel moeilijk oorzaken te achterhalen en het komt voor dat dat na vele jaren niet lukt. Het virus dat de ziekte van Pfeiffer veroorzaakt draag je de rest van je leven met je mee, ook al is het zeldzaam dat je er opnieuw last van krijgt, maar dat is mogelijk. Misschien heb je ooit ongemerkt Lyme opgelopen en dat kan ook na lange tijd opeens weer de kop opsteken. Kortom, soms is de diagnose heel erg moeilijk en ik heb niet het idee dat jouw artsen onbekwaam zijn. Ze doen hun best, maar diagnoses zijn soms heel ingewikkeld.

Reageren
    Catootje

Naast de medische weg misschien eens advies vragen op natuurgeneeskundig gebied; iemand die ook kijkt naar je voedingspatroon. Vaak hangen verschillende klachten met elkaar samen. Voedingspatroon kan meespelen, soms candida, slechte darmflora, tekorten aan bepaalde voedingsstoffen enz., bij allergieën maar ook bij andere klachten. Het beste is in elk geval om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Stoffen als exorfinen en biogene aminen als histamine en tyramine kunnen ontregelend werken op je systeem. Ook uitkijken met stofjes als smaakversterker en kunstmatige zoetstoffen.

Antibiotica verstoren je darmflora en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen dus dat zou je ook moeten ondersteunen. Eventueel ander medicijngebruik, inclusief de pil, kan ook klachten geven. De pil zorgt ook voor tekorten aan voedingsstoffen en bevordert een toestand van oestrogeendominantie. Dit herstelt zich overigens niet zomaar als je ermee stopt.

Reageren
Reageer op: Keelpijn, hoesten/ griep keert elke maand terug.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.