Complicatie buisjes volwassenen

Ik heb sinds dinsdag buisjes. Links heb ik helemaal geen Last, maar rechts...... constant onderwatergevoel. Ook erg stekende pijn. Heel vervelend en ik word er zo moe van. Ik sta voor de klas en hoor alles in 1 gezoem..... na hoeveel tijd zal dit weg moeten trekken??

Reactie

Zijn er aub ook verhalen waarbij het op den duur beter is gegaan? Gaat dat ‘volle’ gevoel nog weg????

Reactie

Hier een bericht van eigenaar van 2 nieuwe buisjes. Buisje rechts is geplaatst vanwege tuba distinctie. Moet eerlijk aangeven dat dit direct hielp. Duizeligheid waar ik al een jaar mee liep na uitgebreide middenoor ontsteking en dicht zittende buis van Eustachius is voorbij. Hoera! Wel een veranderd gehoor en das lastig omdat ik pianist ben...

Links echter ook buisje laten zetten na eerst parasynthese te hebben laten uitvoeren na zoveelste oorontsteking. Dat sneetje hielp gelijk om de ergste pijnklachten te verhelpen. Maar groeide weerc dicht en pijn kwam in alle hevigheid weer terug... na 1 week nauwelijks meer kunnen slapen laat staan werken buisje links laten plaatsen. Dit deed in tegenstelling tot rechts wel erg pijn en nu na paar dagen nog steeds. Vol aan de tramadol en diverse bezoeken aan  SEH en kno verder...  de hel is begonnen. Hopelijk stap ik weer uit het vuur...

Er is weinig pijl op te trekken dus. Mijn ervaringen met kno zijn divers.  Ik word geholpen bij het diak in Utrecht. Overall wel zeer blij met hen. Netjes, doortastend en vriendelijk...

Heel veel succes!

Reactie
    • Beste mensen, laat alsjeblieft geen buisjes in het trommelvlies zetten. Zeker niet op oudere leeftijd. Ik heb al vele jaren last van oorontstekingen en oorsuizen.  De KNO arts vond het een goed idee om een buisje in mijn linkeroor te plaatsen. Om geen ontsteking meer te krijgen en om het oor lucht te geven. Nou vergeet het maar, ik heb er sindsdien vele gehad. Door het buisje gaat het gehoor er niet op vooruit.  Iedere keer last van een bloeding. Oordruppels helpen niet. Het loopt er zo weer uit. Als ik bij de kapper ben geweest, dan weet ik al dat er een ontsteking aan komt. Tijdens het wassen heb ik watten in het gehoor, dus er komt geen vocht bij. Zwemmen doe ik al jaren niet meer. Ik ben van plan om het buisje eruit te halen, het heeft me alleen maar ellende gegeven. Als je goed nadenkt, dan hoort er geen opening te zitten in het trommelvlies, maar je gaat ervan uit, dat je geen oorontsteking meer krijgt, maar waarschijnlijk lok je het zo wel uit, bacteriën krijgen zo wel meer kans met alle gevolgen vandien. Sterkte allemaal!
    Reactie

Hallo,

Nadat ik op 44-jarige leeftijd op 26 december mijn eerste oorontsteking kreeg (links) - de tweede volgde de dag daarna rechts - ben ik direct naar de KNO arts gesneld. Ze schreef me druppels voor, cortizone-pilletjes en prikte het trommelvlies van mijn linkeroor door. Ik had nl een helse pijn en hoorde zo goed als niets. Een week later kon ik terug. Bleek dat het gaatje links al toegegroeid was en er rechts een poliep op mijn trommelvlies zat. Nog steeds lopende oren en slechthorendheid alom. Het rechteroor werd ook doorprikt en ik kreeg antibiotica voorgeschreven. Dit duurde nog een aantal weken voort (4 verschillende types oordruppels, spray, etc).  Ik had intussen ook pijn onderaan mijn rechteroor (ter hoogte van het been mastoïd genaamd). Uiteindelijk wees een CT-scan uit dat er ook daar vocht zat. Gevolg: bijna 7 weken na de start van de infectie werd ik geopereerd: links en rechts buisjes en rechts werd mijn oor vrijgemaakt om een tunnel in het bot te graven en zo het slijm rond de rotsbeentjes te verwijderen.

Dit is nu al meer dan een week geleden. Ik heb geen pijn maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik onder water zwem. Ik hoor vnl mijn eigen stem en soms ook de hartkloppingen.  Ik voel me afgesloten van mijn omgeving en kan maar heel moeilijk gesprekken volgen (zeker in groep).

Ik heb hier veel reacties gelezen maar vind maar weinig antwoorden  / positieve ervaringen over hoelang het duurt eer dit gevoel en vooral het gehoorverlies terug weggaat. Kan er iemand daarop antwoorden?

Reactie
Reageer op: Complicatie buisjes volwassenen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief