Lymfeklier in lies

Dat zou inderdaad kunnen. Maar er is ook niet een echte reden om zo in de stress te zitten over een lymfeklier. Een lymfeklier is een normaal verschijnsel en hoort bij je afweersysteem. Je afweersysteem is aan het werk dus.

Reageren

Ik raak snel in de stress van een harde bult die er niet hoort...
    En ja ik weet dat dit er hoort te zitten, maar niet zo groot 😉

Reageren

Voor de lies is die toch niet zo groot.

Reageren

Hoe bedoel je? Hij is 1 tot 1,5 cm. Dat is toch vergroot?

Reageren

Maar voor de lies is dat niet groot. Voor de hals wel. Maar zelfs als die vergroot is hoeft dat zeker geen probleem te zijn

Reageren

Vanaf hoeveel cm is een klier in de lies echt vergroot dan? Hij is namelijk echt wel een stuk groter (zeker driedubbel) dan de andere kleine kliertjes die er omheen zitten.

Reageren

Groter dan ze nu is. En als ze hard, pijnlijk en niet beweegbaar is. Ga terug naar de huisarts laat er opnieuw naar kijken en bespreek vooral je angsten over die lymfeklier

Reageren

Ik kijk het wel even twee weken aan, of het kleiner wordt. Zo niet, dan ga ik terug naar de huisarts. Is dat slim?

Reageren

Dat kun je doen

Reageren

De uitslag op mijn bil begint in te drogen en de klier lijkt ook kleiner te worden… kwam waarschijnlijk dus inderdaad door de uitslag!

Reageren

Laatste vraagje: de lymfeklier lijkt dus kleiner te worden. Bestaat er dan alsnog een kans dat het kwaadaardig kan zijn? Of worden bij lymfeklierkanker de klieren in de regel niet meer kleiner, alleen maar groter?

Ik dacht misschien wordt hij kleiner omdat ik er in het begin veel heb aangezeten, maar is het alsnog misse boel.

Reageren

Dan worden ze niet kleiner

Reageren

Niet kwaadaardig dus?

Reageren

Je had uitslag op je bil. Daardoor dus die lymfeklier. En omdat je er voortdurend aanzat, was die groter geworden. Dat heeft met kanker helemaal niks te maken

Reageren

Ik bedoel meer: kan een klier ook bij lymfeklierkanker groter worden door aanraking en dan weer kleiner als je het met rust laat.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Lymfeklier in lies

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe