Zoeken Vraag het forum

Lymfeklier in lies

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Dat zou inderdaad kunnen. Maar er is ook niet een echte reden om zo in de stress te zitten over een lymfeklier. Een lymfeklier is een normaal verschijnsel en hoort bij je afweersysteem. Je afweersysteem is aan het werk dus.

Anoniem

Ik raak snel in de stress van een harde bult die er niet hoort…
    En ja ik weet dat dit er hoort te zitten, maar niet zo groot 😉

Reageren
    John (moderator)

Voor de lies is die toch niet zo groot.

Reageren
    Anoniem?

Hoe bedoel je? Hij is 1 tot 1,5 cm. Dat is toch vergroot?

Reageren
    John (moderator)

Maar voor de lies is dat niet groot. Voor de hals wel. Maar zelfs als die vergroot is hoeft dat zeker geen probleem te zijn

Reageren
    Anoniem

Vanaf hoeveel cm is een klier in de lies echt vergroot dan? Hij is namelijk echt wel een stuk groter (zeker driedubbel) dan de andere kleine kliertjes die er omheen zitten.

Reageren
    John (moderator)

Groter dan ze nu is. En als ze hard, pijnlijk en niet beweegbaar is. Ga terug naar de huisarts laat er opnieuw naar kijken en bespreek vooral je angsten over die lymfeklier

Reageren
    Anoniem

Ik kijk het wel even twee weken aan, of het kleiner wordt. Zo niet, dan ga ik terug naar de huisarts. Is dat slim?

Reageren
    John (moderator)

Dat kun je doen

Reageren
    Anoniem

De uitslag op mijn bil begint in te drogen en de klier lijkt ook kleiner te worden… kwam waarschijnlijk dus inderdaad door de uitslag!

Reageren
    Anoniem

Laatste vraagje: de lymfeklier lijkt dus kleiner te worden. Bestaat er dan alsnog een kans dat het kwaadaardig kan zijn? Of worden bij lymfeklierkanker de klieren in de regel niet meer kleiner, alleen maar groter?

Ik dacht misschien wordt hij kleiner omdat ik er in het begin veel heb aangezeten, maar is het alsnog misse boel.

Reageren
    John (moderator)

Dan worden ze niet kleiner

Reageren
    Anoniem

Niet kwaadaardig dus?

Reageren
    John (moderator)

Je had uitslag op je bil. Daardoor dus die lymfeklier. En omdat je er voortdurend aanzat, was die groter geworden. Dat heeft met kanker helemaal niks te maken

Reageren
    Anoniem

Ik bedoel meer: kan een klier ook bij lymfeklierkanker groter worden door aanraking en dan weer kleiner als je het met rust laat.

Reageren
Reageer op: Lymfeklier in lies
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.