- Edwin26 juli 2017 om 15:06
Hallo,
Ik heb nu al een halfjaar last bij mijn linkerschouderblad met uitstraling over de achterkant van mijn schouder langs de buitenkant van mijn bovenarm via mijn onderarm en tintelingen in mijn vingers, vooral duim en wijs vinger. Het voelt al een verkrampte spier die vervolgens op een zenuw drukt of irriteert wat de uitstraling veroorzaakt.Inmiddels heb ik al meer dan 15 behandelingen gehad bij de chiropractor. Twee keer dacht ik er vanaf te zijn maar helaas komt het steeds weer terug. Volgens de chiropractor komt de pijn vanuit de nek van de 6e en 7e nekwervel. Pijn in mijn nek heb ik niet of nauwelijks. Wel als mijn nek vooral naar achter beweeg voel ik meer pijn bij mijn linkerschouderblad. Ook als ik mijn schouder naar voren beweeg, bijvoorbeeld als ik mijn veters wil strikken voel ik meer pijn.
Voor de zekerheid heb ik vorige maand een MRI-scan en foto’s van mijn nek laten maken. Behalve een lichte slijtage van de onderste nekwervels en een lichte uitstulping van de tussennekwervelschijven, verklaart dit niet mijn pijnklachten.
Ik ben inmiddels redelijk ten einde raad. Bij hevig pijn slik ik soms per dag 1 stripje paracetamol gecombineerd met Ibiprofen en dan hou ik het soms nog niet de hele dag vol en moet ik af en toe liggen. De pijn beperkt mij op dit moment teveel in mijn dagelijks functioneren op mijn werk, thuis en studie.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 juli 2017 om 19:02Misschien is het goed om eens naar een fysiotherapeut te gaan i.p.v. een chiropractor. Ga eveneens naar de huisarts en vraag om een andere pijnstiller.
ReagerenJelle4 maart 2019 om 09:50Heb je hier uiteindelijk een oplossing voor gevonden? Ik heb hier ook al 2 jaar last van. Aan beide kanten. Heel erg vervelend. Ondanks regelmatige fysio en behandeling door een sportarts merk ik geen verbetering.
Reageren