Hallo, ik heb sinds vorige week vrijdag, dus nu 5 dagen hele erge pijn aan mijn nek. Deze gaat gepaard met uitstraling naar rechterschouder en arm en tintelingen en gevoelloosheid in mijn middelvinger, ringvinger en pink. Bij de huisarts en de fysio geweest en deze zeggen beide iets anders. De huisarts zegt een slijmbeursontsteking in de schouder en de fysio een ontstoken nekzenuw bij c7 wervel. Ik vertrouw meer op de fysio, want die kon al zeggen wat mijn klachten waren zonder ook maar een test te hebben uitgevoerd. Na de test wist hij het 99%zeker. De huisarts heeft maar 1 test uitgevoerd en constateerde alleen dat ik mijn arm niet op kon tillen. Nu twijfel. Ik enorm wat ik moet doen, want ik ga deze pijn niet lang meer volhouden en de huisarts zei dat ik paracetamol en ibrobufen mag slikken. Maar het lijkt alsof deze. Niets doen. De pijn lijkt alleen maar heftiger te worden de afgelopen nacht en dag en niet afgenomen. Ik kom niet vaak bij de dokter. Maar waar kan ik heen om extra hulp te krijgen met de pijn op korte basis. Want ik kan overmorgen pas weer bij de huisarts terecht. Of heeft iemand nog tips om de pijn tegen te gaan?
Vraag je fysio de huisarts te bellen.
Dan kan die je verwijzen voor verder onderzoek en andere pijnstillers voorschrijven.
Doorgestuurd door de huisarts en het blijkt een nekhernia. Nu volop pijnstilling. Onder andere Tramadol en Diazepam. De pijn is nu vaak een 7 en soms een 8 of 9. Maar het gaat dus al beter. Ook kan ik weer wat slapen. Maar sinds enkele dagen voelt mijn rechterbeen vreemd aan. Ik. Kan het beste beschrijven als verdoofd en warm/koud. Als ik het aanraak lijkt het alsof ik het minder goed voel. Alsof die slaapt. Maar kan er wel op staan en heb kracht. Herkent iemand dit? Of weet iemand wat dit kan zijn. Want de huisarts wist het niet en ik moet afwachten. Maar ik vind het allemaal. Zo spannend wat er in mijn lijf gebeurd op het moment en de pijnstilling vind ik ook eng. 7 januari krijg ik een spuit die hopelijk de juiste zenuw plat legt zodat de hernia kan herstellen en ik geen pijn meer heb.