Zoeken Vraag het forum

Pijn achterkant v/d linkerschouder

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo!

Ik ben een student van 20 jaar oud, en begin de laatste tijd last te krijgen van mijn schouder. Na heel veel artikelen te lezen, wou ik even mijn eigen vraag beschrijven en delen.

Als ik op mijn zij lig, samen met mijn linker of rechterelleboog op bed, begint mijn hand helemaal te tintelen. Het getintel word dan verstuurd naar mijn linkerschouder, en oppeens krijg ik hevige kramp tussen mijn linker schouderblad en nek, zo er net tussen, een beetje meer naar de schouderblad gecoördineert.

Eenmaal die pijn er is, kan ik moeilijk bewegen en adem halen. Tijdens de pijn bij het ademhalen, word er een signaal gestuurd naar mijn schouder en word het heviger. Ook als ik op mijn zij lig, begint mijn hart vreemd te kloppen, alsof het zo’n luchtballon is van water en zeep, precies dit geluid: pt, pt, pt…

Soms hoef ik niet eens op mijn zij te liggen met mijn elleboog op bed en komt dezelfde pijn terug. Ik weet niet wat het is. Maar het is pijnlijk… 🙁

Na een uur, gaat het meestal over…

Na het lezen van enkele artikelen, begin ik nogal bang te worden… Omdat het meestal aan het hart ligt – volgens alle artikelen die ik las. Ik wil niet dat dit gebeurt op zo’n leeftijd.

Na een vermoeden, zou ik naar de dokter willen gaan.

Alvast bedankt!
    Anoniem.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het toch meer aan je houding ligt dan aan je hart. Omdat je met gebogen elleboog op het bed rust, kan de bloedtoevoer enigszins worden belemmerd. Dat geeft tintelingen.
    Je kunt natuurlijk altijd even naar j e huisarts als je klachten hebt waar je je druk over maakt of ongerust over bent.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor uw reactie!

Reageren
Reageer op: Pijn achterkant v/d linkerschouder
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.