Zoeken Vraag het forum

Chronische pijn linkerschouderblad/-bovenrug/-bovenarm

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Daan76

Hallo,
    Sinds ruim 2 jaar heb ik pijn tussen mijn linkerschouderblad en de ruggewervel (vooral bovenin) en daarnaast ook pijn aan de linkerbovenarm/bovenrug en soms ook onder mijn linkeroksel. Op de afbeelding heb ik aangegeven waar het pijnlijk is.
    De pijn begon twee jaar geleden met een stijve nek aan de linkerzijde dat overgang in een (nagenoeg zeker) nekhernia C5/C6. Ik had pijn vanuit de nek die uitstraalde naar mijn linkerduim en -wijsvinger. Liggen in bed ging niet, ik heb circa twee weken rechtop in bed gezeten ’s nachts.
    Na die periode trok de meest hevige pijn weg, maar wat bleef is de bovenaan beschreven pijn. Deze pijn ontstaat alleen in een zittende houding; zodra ik ga staan trekt de pijn heel snel weg. Intensief van de linkerarm of- schouder (bijvoorbeeld stevig vegen) kan de pijn wel uitlokken. Maar staan, lopen en zelfs sporten (volleybal!) gaan prima, voelt zelfs fijn.
    Er zijn geen specifieke bewegingen die de pijn uitlokken. Ik ervaar (althans niet bewust) geen stress.
    Ondertussen heb ik al veel behandelingen en onderzoeken gehad:

Onderzoeken
    1. Echo; liet geen afwijkingen zien
    2. Rontgen: liet geen afwijkingen zien
    3. MRI; liet een lichte vernauwing tussen wervels C5 en C6 zijn, geen uitstulpingen
    3. Onderzoek neuroloog: licht verminderde reflex linkerelleboog en licht verminderd gevoel in linkerarm

Behandelingen
    1. Fysiotherapie / manuele therapie
    2. Chiropractor
    3. Dry needling
    4. Cupping
    5. Cortisone injectie C5/C6

Niets heeft tot nu toe geholpen. Online ga je zelf zaken zoeken en dan kom ik bijvoorbeeld op zaken als nerve entrapment of adhesion release therapie. Maar of dat gaat helpen of de oorzaak is?

Ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen met tips of adviezen, dat zou me echt heel gelukkig maken.

Bijlagen:
    2 reacties
    Reageren
    Daan76

Niemamd die mij hierbij kan helpen of esn tip heeft?

Reageren
    Reda

Hi Daan,

Dit heb ik exact ook maar dan aan de rechter kant… ook van alles geprobeerd. Ik ga binnenkort langs bij een Osteopaat

Reageren
Reageer op: Chronische pijn linkerschouderblad/-bovenrug/-bovenarm
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.