Zoeken Vraag het forum

Chronische pijn tussen schouderbladen met uitstraling naar armen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lynn

Beste allen,
    Al ruim 1.5 jaar loop ik rond met ernstige pijn tussen mijn schouderbladen, deze pijn straalt uit naar mijn borstspieren en ook naar beide armen/polsen. De pijn is te vergelijken met de verzuring van de spieren die je krijgt tijdens het fitnesse als je tot het uiterst bent gegaan. Ik heb al een hele hoop therapieën gehad maar niets helpt. Echter ben ik in de 1.5jaar dat ik er last van heb 2x op vakantie geweest naar carribisch gebied en tijdens mijn vakantie trekt de pijn weg en kan ik weer normaal functioneren. Iets dat voor mij in Nederland onmogelijk lijkt, want zodra ik weer het vliegtuig in stap komt de pijn geleidelijk terug. Heeft iemand hier ook ervaring mee ik ben er namelijk helemaal klaar mee en weet me geen raad meer.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heb je veel stress/spanningen?

Reageren
    Lynn

Niet waar ik mij bewust van ben. Op de spieren lijkt wel spanning te staan maar ik ben zelf niet gestresst of gespannen.

Reageren
    Lynn

Tevens wil ik eraan toevoegen dat ik ben getest op fybromylogie en reuma . Maar dit schijnt het allemaal niet te zijn.

Reageren
    John (moderator)

Je schrijft iets wat mij in ieder geval toch aan stress/spanningen doet denken. Ook al ben je er zelf niet zo bewust van.
    “tijdens mijn vakantie trekt de pijn weg en kan ik weer normaal functioneren. Iets dat voor mij in Nederland onmogelijk lijkt, want zodra ik weer het vliegtuig in stap komt de pijn geleidelijk terug.”
    Ik neem aan dat je ook al bij een fysiotherapeut bent geweest?

Reageren
    John (moderator)

Gebruikte je voordat je de klachten had ook al cannabis?

Reageren
    Lynn

Klopt heb al heel wat therapieen gehad waaronder, fysiotherapie, dry needling, chyropractor, manueel therapie, oefen therapie mbt letten op mijn houding en de manier van voorwerpen vast pakken en momenteel zit ik al 5 maanden in een revalidatie traject en krijg ik SI therapie. Voor mijn klachten heb ik nooit cannabis gebruikt. Ik ben ook pas sinds kort begonnen hiermee om te proberen of het zou helpen, dit was het geval dus vandaar dat ik het nu blijf gebruiken.

Reageren
    John (moderator)

ok.
    Dan maar eens kijken deze therapie wel vruchten afwerpt. Wellicht is het ook goed om toch eens met een psycholoog te praten.

Reageren
Reageer op: Chronische pijn tussen schouderbladen met uitstraling naar armen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.