John (moderator)
14 november 2016 om 11:53Als die plotseling heel erg groot gaat worden. Dan kan ze ontstoken zijn,maar dat is ook nog steeds niet ernstig
Anoniem14 november 2016 om 12:33En heel erg groot is dus dat ie echt uit de huid steekt en rood is?
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2016 om 12:35Erg groot is als ze meer dan 1,5 cm in doorsnee is
ReagerenAnoniem14 november 2016 om 15:16En dat kan ik vergelijken met het midden van mijn duim zoiets?
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2016 om 18:00Zo ongeveer.
ReagerenAnoniem14 november 2016 om 18:44Ik vroeg me wel af…
Of je bij dingen als Lymfeklierkanker meer zal voelen dan alleen een bult in de nek bv.De bult zit eigenlijk precies linksboven in de nek, net niet het hoofd.
ReagerenAnoniem14 november 2016 om 18:51Het voelt meer boon-vormig aan en als ik mijn hoofd naar achteren doe is het dikker en beter voelbaar dan als ik mijn hoofd naar voren doe.
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2016 om 20:18Je zou er dan nog andere klachten bij moeten hebben.
Dat ze anders voelt als je je hoofd beweegt is normaal.
Reageren
Je MOET er allen vanaf gaan blijven. Zo veroorzaak je zelf problemen. Dadelijk is ze ontstoken omdat je er voortdurend aan zitJohn (moderator)
14 november 2016 om 20:19Je zou er dan nog andere klachten bij moeten hebben.
Dat ze anders voelt als je je hoofd beweegt is normaal.
Reageren
Je MOET er alleen vanaf gaan blijven. Zo veroorzaak je zelf problemen. Dadelijk is ze ontstoken omdat je er voortdurend aan zitAnoniem14 november 2016 om 20:37Dus dat ik die bult heb zonder een ontsteking is gewoon volkomen normaal? Het is wel zo dat bv sochtends als ik wakker word, dat ik m maar heel lichtjes voel.
Dus het is ook volkomen normaal als ie wat harder is en vast zit? Of is dat juist nornaal hierbij?
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2016 om 22:20Dat is allemaal heel normaal.
ReagerenAnoniem14 november 2016 om 23:19Hoe kan zo’n bult dan zonder ontsteking komen? Ik las allemaal dingen van dat je een bult kreeg door witte bloedcellen ofzo die de infectie tegenwerken terwijl ik nieteens een infectie heb?
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2016 om 23:37Je kunt een infectie hebben zonder dat je daar wat van merkt. Dat is namelijk precies de taak van je afweersysteem.
Reageren
als je afweersysteem tegen een infectie door bijvoorbeeld een virus (zoals een verkoudheid bijvoorbeeld) of een dreigende infectie, kunnen er opgezette lymfeklieren ontstaan. Heel normaal en eigenlijk juist een goed teken. Dan weet je dus ook dat je afweersysteem goed werktAnoniem14 november 2016 om 23:41Maar u weet dus zeker, zelfs zonder het te zien dat het géén tumor of kanker is?
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2016 om 23:46je hebt geen enkele andere klacht die daar op wijst.
Reageren
Je moet dit los gaan laten. En vooral van die klier afblijven.