- …1 december 2016 om 15:14
En ga anders nog een keer naar de HA als je het niet vertrouwt
Anoniem1 december 2016 om 15:18Zou ik graag willen, alleen dat mag. Iet van mijn ouders.
ReagerenAnoniem1 december 2016 om 15:24Het enige waar ik eigenlijk bang voor ben is waarom het soms dik en dun enzovoort is, en de enige vraag die ne nog rest waar ik bang voor ben is waarom ie er al half jaar/jaar er is.
ReagerenJohn (moderator)
1 december 2016 om 15:27Je bent al in behandeling bij een psycholoog voor je angsten en de spanningen. Niet gek dus dat je voortdurend en al langere tijd spierspanningen hebt. Dit is toch echt een voortvloeisel van je angsten. Bespreek het met de psycholoog.
ReagerenAnoniem1 december 2016 om 15:32Maar ook toen ik 2/3 maanden geen angsten en spanningen had zat die verdikte spier er??
Reageren
En de psycholoog was in 1e instantie niet voor de angsten.John (moderator)
1 december 2016 om 15:34Maar dat wil niet zeggen dat je geen spierspanningen kunt hebben.
Mag ik vragen waarom je psycholoog was?
ReagerenAnoniem1 december 2016 om 15:37In 1e instantie voor angst voor tandarts(geen grote angst), complicaties op school en sociale contacten.
Heb ook een lichte vorm van Autisme.
Maar spierspanningen kunnen dus ondanks dat je geen angsten hebt een jaar of langer er ‘gewoon’ zitten?
ReagerenJohn (moderator)
1 december 2016 om 16:03Dus eigenlijk wel voor angsten…
Spierspanningen kunnen ook zonder angst ontstaan. Complicaties op school, problemen met sociale contacten en ook je autisme, kunnen toch voor spierspanningen zorgen.
Reageren
En dat bevestigd eigenlijk alleen maar dat je je vooral geen zorgen moet maken over ernstige aandoeningen.Anoniem1 december 2016 om 16:07Oke dat bericht stelde me al gerust.
Reageren
Dan mijn laatstr vraag: Hoe kan het dan alsnog dat het er al een jaar zit zelfs zonder stress en spanningen dus?John (moderator)
1 december 2016 om 16:12Je hoeft stress en spanningen niet altijd als zodanig te ervaren. Ze kunnen er wel zijn…
Reageren
Daarnaast zou ook een verkeerde houding nog een rol kunnen spelen.Anoniem1 december 2016 om 16:18Ohh ja bij lopen bijv heb ik mijn nek vaak naar beneden hangen idd!
Reageren
Maar dat het een bult is, waarom is dat eigenlijk? Want ik voel wel de bult “beginnen en dan loopt ie op en hoe verder dat ie oploopt hoe groter dat ie word en hij is t grootst aan de ’top’ zogezegd maar dan loopt ie niet af aan die kant.John (moderator)
1 december 2016 om 16:20Daar kan ik je zo zonder enig onderzoek ook geen antwoord op geven. daar zou je dan naar een fysiotherapeut voor moeten gaan.
ReagerenAnoniem1 december 2016 om 16:26En ik voel die spier ook niet aan de andere kant van de nek/hals…
Maar de praktijkondersteuner heeft door middel van gewoon ‘het aanraken’ met de vingertoppen beoordeeld dat het een verdikte spier is, en ik ga het helemaal af met mijn vinger natuurlijk.
Maar waarom is die spier dan net zo hard als ie niet aangespannen is dan als ie wel aangespannen is, als ie aangespannen is voel ik ‘m gewoon helemaal.
ReagerenAnoniem1 december 2016 om 18:45Oja: Als je met je vinger dat buisje richting t bultje volgt word t steeds dikker dus en dan op t einde kom je bij n bolletjes achtiger stukje uit, is dat dan het einde van de spier ofzo?
ReagerenJohn (moderator)
1 december 2016 om 18:48Daar kan ik je zo zonder enig onderzoek ook geen antwoord op geven. daar zou je dan naar een fysiotherapeut voor moeten gaan.
Reageren