Zoeken Vraag het forum

Zoontje 11jr. Zware stekende hoofdpijn, pijn achter rechter oog

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

30-1-14 is mijn zoontje geopereerd waarbij zijn beenspieren zijn verlengd en tot liezen ingegipst. Hij heeft het heel zwaar gehad vanaf dat hij wakker werd. Huilend/uitschreeuwend van de pijn in zijn benen en na een uur hebben ze het gips een stuk losser gemaakt om de druk te verlichten. Hij had in zijn benen een blok gehad als extra verdoving waardoor hij zijn tenen nog niet voelde. Hij bleef zo veel pijn houden dat hij terug naar de uitslaap kamer moest om daar medicatie te kunnen krijgen. Ze hebben hem daar iedere 5 minuten iets toegedient tegen de pijn en valium etc. maar de pijn werd niet lichter hij wel duizelig van de medicijnen en bleef het uitgillen van de pijn! mama ik heb zo’n pijn help me nou toch, laat ze mijn benen er af halen ik kan dit niet meer volhouden riep hij tussen 11:00-15:00uur hij kon niet rustig ademhalen of in slaap komen en de arts kwam er bij kijken en heeft hem toen dat witte spul gegeven die ook bij narcose gebruikt word met Diazipam en nog iets erbij en toen werd hij rustiger en zakte weg waarna hij extra zuurstof kreeg omdat hij niet goed ademhaalde, maar hij was rustig tot zover dat mogelijk was wand hij had echt zo pijn dat je hem zag vertrekken van de pijn terwijl hij een soort van narcose was. Hij sliep toen tot ? ik gok 16:00/16:30uur want toen was mijn man bij hem (mocht maar 1 iemand bij zitten) en toen kreeg ik de melding dat hij voor die nacht toch werd opgenomen en een morfine pomp kreeg om zelf de pijn te bestrijden door op het knopje te drukken. Dat werkte aardig en hij wist hem goed te gebruiken maar later die avond ging het dan wel weer.

De volgende dag mocht hij s’middags naar huis en kreeg toen 2x tramadol mee voor als het echt veel pijn deed en moest iedere dat 3x diclofenac + 1000 paracetamol slikken. De eerste 1 a 2 dagen gingen op zich redelijk tot hij moest slapen want dan komt de pijn pas opzetten (geen afleiding)daarna ging de pijn toenemen onder het gips, rusteloze benen en kramp etc. en werd met de dag erger en pijnstillers hielpen niet genoeg en de gipswissel was pas na 2 weken en we zaten iedere dag tot laat op want hij lag met zijn bed en xbox in de woonkamer en voor afleiding gamede we met heb tot laat want hoe later de laatste pijnstiller hoe beter hij misschien de nacht doorkwam.
    Zijn tenen kwam het gevoel na een paar dagen weer terug. Het tweede weekend na operatie zijn we uit wanhoop terug naar ziekenhuis gegaan want hij kon zelfs geen afleiding vinden in gamen door de pijn en hij kreeg toen 2x daags Diazipan erbij maar we mochten ook 1 door midden breken en dan 2x overdag een halve diazipan geven en voor het slapen een hele met ernaast natuurlijk 3x per dag 1000 paracetamol & Diclofenac, dat ging best aardig en 3 dagen erna gipswissel. Na de gipswissel begon hij weer over een eng gevoel in zijn 2 kleine teentjes en later geen gevoel maar er was geen teken van beknelling, voelde gewoon warm aan er was gewoon een bloedcirculatie dus dat zou wel weer terug komen. De krampen en pijnen waren snel terug en weer nachten gillen en huilen van de pijn en overdag werd ook weer moeilijker en na twee weken mocht hij dan eindelijk uit het gips! Nu denk je dat er rust in de tent komt maar niets is minder waar helaas. Iedere beweging deed pijn en slapen lukte nog steeds slecht en oefeningen gingen haast helemaal niet want iedere aanrakind van de huid aan zijn rechter onderbeen en voed voelde alsof het in de brand stond! maar de agillespezen en hamstrings zijn verlengd dus die moeten meteen door fyshio en oefeningen opgerekt blijven. Living hell was het iedere aanraking schreeuwde en huilde hij kei en kei hard! Pijn en brand! maar hij moest gaan oeffenen met leren opstaan, staan op bijde voeten en benen en uiteindelijk ook lopen met krukken. Ondertussen lukte school ook haast niet tijdens gips en daarna maarja na 5 weken thuis zijn moesten we ook gewoon weer werken. Na veel bellen met ziekehuis, artsen kreeg hij wederon medicijnen voorgeschreven want die waren al op en kreeg hij nu opnieuw Diclofenac en Tramadol maar of de tramadol beter werk dan de Diazepan? volgens mij niet.

12-3 had mijn zoon echt verschrikkelijke hoofdpijn, duizelig en overgeven en erg pijn achter zijn rechter oog. Duizelig of lichtelijk draaierig was hij wel vaker maar ja dat kan door de medicijnen zijn natuurlijk.
    Hij kon geen slok water binnen houden en dit duurde ruim 28 uur voor het langzaam beter werd. Uiteindelijk ging lopen wat beter en 13-maart lukte het lopen voorzichtig zonder krukken wat een kanjer! Die avond zat hij op zijn knieen op bed en maakte hij een verkeerde beweging en hoorde hij wat in zijn rechter voet waarna hij steeds last met lopen bleef houden (nog steeds).
    Ondertussen waren we met medicatie gestopt en alleen bij echt veel pijn paracetamol. 17-3-14 Mijn zoon is nu 15 kilo afgevallen toen hij bij controle revalidatie waren (woog 30-1 50 kilo en 17-3 nog maar 35,7) Na controle bezoek bij u op revalidatie rijndam Weer steken in zijn hoofd en duizelig en alleen maar overgeven, geen slok water blijft binnen (donkere kamer, alleen maar slapen of huilen).
    Heeft toevallig die dag diclofenac + 1000 paracetamol op omdat ze daar aan zijn benen zouden zitten om resultaat te bekijken.
    We dachten daarom dat de hoofdpijnen door de Diclofenac kwam, toevallen bijde keren na inname hoofdpijn wat toevallig dus meteen helemaal daarmee gestopt! maar dat was slechts het begin van al de ellende aan hoofdpijnen 🙁

[b]Hieronder het hoofdpijn dagboekje vanaf 13-3-14 tot nu 9-4-14[/b]

12-3-14 woensdag
    hoofdpijn steken bij slaap en achter rechter oog, duizelig, kan niets binnenhouden en blijft overgeven (donkere kamer, alleen maar slapen of huilen).
    hij gebruikte toen nog diclofenac /[ tramadol? weet niet zeker] +1000 paracetamol

13-3-14 donderdag
    hoofdpijn steken bij slaap en achter rechter oog, duizelig, kan niets binnenhouden en blijft overgeven (donkere kamer, alleen maar slapen of huilen).
    Geen diclofenac geen tramadol geen paracetamol gehad want spuug alles weer uit

17-3-14 maandag
    Na controle bezoek bij u op rijndam en hij blijkt 15 kilo afgevallen!!!
    Weer steken in zijn hoofd en duizelig en alleen maar overgeven, geen slok water blijft binnen (donkere kamer, alleen maar slapen of huilen).
    Heeft toevallig die dag diclofenac + 1000 paracetamol op

18-3-14 dinsdag
    Nog steeds steken in zijn hoofd en duizelig en alleen maar overgeven, geen slok water blijft binnen (donkere kamer, alleen maar slapen of huilen).
    geen medicatie op want houd toch niets binnen.

19-3-14 woensdag tegen de middag ging het wel weer maar rustig gehouden in bed
    geen medicatie op.

Die week wel gestart weer met Medikinet (ADHD)

23-3-14 Zondag:
    Zeurend gevoel/Lichte hoofdpijn rond 12 uur, vriendje kwam even spelen maar werd toen erger en rond etenstijd was het weer heel heftig met overgeven en duizelig voelen dus weer alleen maar slapen en spugen, in donkere kamer
    geen medicatie op want houd toch niets binnen.

24-3-14 maandag doktersafspraak vandaag
    hoofdpijn is minder maar wel last van oog als hij rond 12 uur uit bed komt, om 14:50u doktersafspraak voor de hoofdpijnen.
    Krijg bloedprik blad mee om te laten kijken naar: bezinking/diabetes/[lyme] omdat onze kat vaak teken heeft en op bed lig.
    Bij thuiskomst word de hoofdpijn erger en de duizelingen en weer overgeven.
    medikinet op.

25-3-14 dinsdag
    Stekende hoofdpijn rechterkant, duizelig met opstaan pijn achter rechter oog en misselijk gevoel.
    medikinet op.

28-3-1 vrijdag bloed wezen prikken

30-3-14 zondag
    stekende hoofdpijn rechter kant en ook achter oog doet vreselijk pijn, weer overgeven en duizelig

31-3-14 maandag
    toch met hoofdpijn naar school laten gaan maar om 9:45u werd hij naar huis gestuurd door school omdat het niet ging.
    steken aan rechter slaap en oog, duizelig en misselijk

02-4-14 woensdag uitslag van bloedonderzoek was alles goed, niets gevonden

03-4-14 donderdag
    in de middag begon de hoofdpijn weer met duizeligheid en pijn in mijn rechter oog, later steken in mijn hoofd en overgeven.
    Fyshio kwam aan huis maar kon niets doen zo beroerd was hij er aan toe.

04-4-14 vrijdag weer doktersafspraak 11:30u
    niet naar school door stekende hoofdpijn en overgeven, oog pijn en duizelig.
    Huisarts heeft afspraak gemaakt bij kinderarts voor verder onderzoek naar de hoofdpijn.
    Vrijdag 11-4-14 afspraak in IJsselland ziekenhuis om 8:20u omdat dit dichter bij huis is.

06-4-14 zondag
    in de middag weer opkomende hoofdpijn maar nu een keer aan de linker kant en linker oog die erg pijn doen en overgeven.

07-4-14 maandag
    Duizelig bij het opstaan, hoofdpijn aan rechter kant en vooral het oog doet zeer, pijn stillers op en toch naar school wat die dag wel lukte, na school hele erge stekende hoofdpijn, rechter oog.

08-4-14 dinsdag
    met opstaan duizelig en daarna werd de hoofdpijn weer erger en ook de oogpijn.
    Naar school gegaan en rond 10:30u weer naar huis gestuurd door school met stekende hoofdpijn en oogpijn in bed en eng gevoel in maag.
    Fyshio afspraak om 16:45u maar ben bang dat dit niet gaat lukken op deze manier 🙁

09-4-14 Woensdag
    Het is een stuk minder maar vooral pijn achter rechter oog en duizelingen bij rechtop zitten. in de middag gaat het wel maar rond 5 uur weer hoofdpijn en oogpijn en is na eten gaan slapen.

Donny heeft steeds afspraken op Dinsdag bij ons thuis en Donderdag op de praktijk/school
    Het is haast niet mogelijk de oefeningen te doen wanneer hij zo beroerd is en steeds moet overgeven, alles lijd hier nu echt onder
    oefeningen doen, het eten word belemmerd (woog 50 kilo nu nog steeds 35,2 kilo), school en huiswerk etc.

Ik heb hier alles opgeschreven want ben nu ten einde raad, ik ben in staat hem achterop de fiets naar eerste hulp te rijden en te dwingen hem op te laten nemen!

Wie heeft enig idee, herkend dit? het word iedere weer erger en duurd steeds langer!

5 reacties
    Reageren
    Anoniem

dit klinkt echt voornamelijk als migraine, ernstige migraine.. sinds een tweetal jaar heb ik dit ook: stekende pijn aan de rechterkant van mijn hoofd vooraan, ogen doen pijn, precies of je kijkt scheel, draaierig,..
    hier kan je echt van afzien hoor, soms moet ik me ook op bed gaan leggen, en alle geluids en lichtprikkels afsluiten!.. misschien dit eens aan arts vernoemen?bestaat medicatie voor, maar eerlijk gezegd heb ik zelf ook niets dat echt helpt..

Reageren
    John (moderator)

Hoelang gebruikte Donny de Medikinet al voor de operatie?
    Wanneer is de medikinet gestopt?

Reageren
    Anoniem

Donny gebruikte dit al een jaar voor de operatie en gewone hoofdpijnen had hij daarvoor ook al. Vanaf 30-1-14 is hij helemaal daarmee gestopt omdat hij al zoveel medicijnen kreeg dat ik dat eng vond. De eerste 2 hoofdpijn aanvallen had hij al gehad voor we weer van de arts de medikinet moesten gaan geven omdat dit de pijn prikkels ook zou onderdrukken en minder last zou hebben. Maar de dagen die hij hoofdpijn had heeft hij geen medicatie gehad omdat alles er toch uit kwam.

Reageren
    Anoniem

ik heb zelf ook migraine aanvallen met daarvoor glitteringen, vervormd beeld waterachtig/ kaleidoscoop beeld etc. en als dit weg strek komen bij mij echt de steken waarbij ik ook duizelig, misselijk en last van overgeven heb en niet tegen licht en geluid kan.

Ik dacht daarom ook eerst aan migraine, maar omdat het zo vaak is en vreselijk lang duurd en het steeds erger en langer word ben ik weer gaat twijffelen. Mijn zoon zou eerst een rugprik hebben gehad maar dat blijkt achteraf niet zo te zijn maar 2 blokjes in de benen hoorde ik vandaag want het leek echt heel veel op de symptonen na ruggenprik.
    als lig gaat het wel maar als hij rechtop is duizelingen of licht in het hoofd, na langere tijd overeind komen de steken achter oog en hoofd aan rechter kant en als dit verder toeneem ook overgeven!
    Maar dat is niet te spraken meer (geen ruggenprik gehad) dus nu weet ik het ook niet meer

Reageren
    John (moderator)

Ik vraag me af of de hoofdpijn klachten niet zijn ontstaan door het abrupte stoppen van de Medikinet. Dit zijn nl medicijnen die NIET in een keer gestopt mogen worden maar moeten worden afgebouwd vanwege de ontwenningsverschijnselen die kunnen optreden. Donny had waarschijnlijk eerder al hoofdpijn, maar die is dus niet naar buiten gekomen door de pijnstillers en de diazepam die gebruikt zijn.

Ik zou je adviseren om dit ook in het ziekenhuis te bespreken a.s. vrijdag

Reageren
Reageer op: Zoontje 11jr. Zware stekende hoofdpijn, pijn achter rechter oog
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.