Zoeken Vraag het forum

Benauwdheid, druk hoofd oog, bloed keel neus.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Twee jaar geleden had ik een onderzoek gedaan een copd-test om te kijken wat mijn longinhoud was. Hierbij werd mij verteld alles goed was. Echter hoorde ik 1,5jaar later toen ik werd opgeroepen dat er iets niet goed was, want ik had slecht geblazen, een frictie of defrictie wat het ook mag zijn of ergste geval een tumor was in mn longen. Hierbij kreeg ik meteen ventolin geschreven en een nieuwe blaastest. Na twee weken werd ik ziek,het begon allemaal 3 maanden geleden. Ik voelde me heel erg benauwd en had last met ademen. Jarenlang moest ik s morgens altijd schrappen om een bepaalde slijmhoeveelheid weg t krijgen en dan kon ik gewoon goed eten en slikken zonder het gevoel er iets in mijn keel zat. Ik voelde mij dus steeds meer benauwd. Naar de spoedpost gegaan die luisterde naar mijn longen en hoorde onder aan mijn rechterlong wat vocht. Amoxcilline kuur meegekregen en naar huisgegaan. Volgende dag weer zwaar benauwd, foto’s gemaakt, zuurstofgehalte was allemaal goed. Wel extreem snelle hartslag en benauwd. Ik was aan het hyperventileren vertelde de arts mij. Mijn hartslag lag rond de 106 en mijn bloeddruk was elke keer precies volgens het boekje, aldus de artsen. Toen ik foto’s kreeg van mijn longen merkte ik aan de mensen dat er niet veel te zien was, want het was minimaal. Toen naar huis gegaan met dezelfde kuur en afgemaakt. Ik voelde me elke keer zo benauwd dat ik altijd buiten ging zitten en alle ramen en deuren moesten open, want toen kreeg ik meer lucht.Tijdens de kuur gebeurde er de raarste dingen kon niet meer lopen en mn bovenarmen bewegen, overgeven af en toe. Ik kon geen brood eten alleen qroissants en toen ik eindelijk klaar was en ruste begon ik weer beter te voelen qua beweging. Twee dagen later begon de benauwdheid weer, opgenomen ik had niks psyisch zei men. Ik stelde me aan en er was niks aan de hand. Totdat ik naar de huisarts ging en die zag dat mn keel ontstoken was mijn amandelen waren groter dan normaal en er zat witte afscheiding. Zelfs na een nieuwe antibioticakuur bleef er wit en last, maar dat verdween op den duur. Verder nog bloedonderzoek gehad en ik was zwaar allergisch voor huisstofmijt, nu heb ik hier een stoffen bank maar voor de rest ligt er laminaat , dus iemand gevraagd goed te poesten. Verder levocitrizine 5mg. Dit hielp bij mij wel tegen de benauwdheid en ik voelde me iets beter. Op den duur ging het goed één week zoiets. Ik voelde me zelf nog ziek en niet hersteld en ik moest wel heel veel doen allemaal, toen hoorde ik 28-8augustus dat mijn moeder hersenkanker had. Ik moest alleen maar huilen en verdrietig ik at slecht voelde me niet goed. Toen ben ik 30augustus toch weer naar schoolgegaan en heb meegedaan met de eerste vijf dagen en toen ging het mis. Ik voelde me niet goed niet lekker, ik had een heel licht gevoel in mn hoofd een soort druk. Ik zag anders beetje wazig en voelde me niet goed. Het werd steeds erger. Er ontstond een soort druk aan de zijkant van mijn hoofd ik voelde mn aders daar goed en mijn hoofd gaf een extreme druk vooral bij het voorover buigen. Ik voelde me steeds zieker, huisarts geweest, want ik had steeds aan mn rechterneus bloedneus en last van mijn neus bepaalde druk ook op mijn ogen en zag stuk waziger. Het rare was toen ik kamillethee dronk en stoomde in mn neus zag ik 15min beter en erna weer slecht. Er was de hele tijd veel mis bloedneus, bloed uit keel(vraag me af of dat van mn neus kwam en die druk op mn hoofd. Het leek alsof het van mn longen naar hoofd was gegaan. Toen ben ik zelf naar de opticien geweest en heb te horen gekregen mn oogdruk was niet goed ik moest maar goed slapen terwijl ik dat wel deed. Nu is t wel zo sinds ik die druk had dat ik ongelooflijk veel last had van verwardheid enzo. Doorgestuurd naar neurloog hersenscan was helemaal goed niks te zien. Doorgestuurd naar internist , en ik schrok dat ik daar heel veel kg was afgevallen. Ik ben al dun van mijzelf woog normaal toen ik heel veel sport deed 63kg, maar dit was nu 53kg geworden. Ik moet wel zeggen ik sport niet veel en toen ik niks mankeerde woog ik ook nog 59kg,maar toch 5 a 6 kg afgevallen. Ik moest voordat ik de longonsteking kreeg wel vaker plassen dan normaal erg vaak. Verder zei de internist dat ze meer wilde weten en er kwam een uitgebreid onderzoek. Echo van mn maag en echo van mn hals, want ik kreeg de afgelopen tijd bij masseren pijn van een soort bult klier die zat in mijn hals rechter kant . Als ik erop drukt leek het net of het een soort stroomstootjes was en voelde ik mn keel, volgens de dokterin het ziekenhuis was het niks ergs en zag alles er normaal uit. Ik kreeg na het onderzoek erg last van dat ik wegwilde heel veel lopen deed ik erna ook al drang om heel veel t gaan lopen ab normaal want vroeger was ik al t beroerd om van de bank t komen. Toen kreeg ik erg pijn van mn keel weer en last van mn slokdarm had natuurlijk al tijd niks gegeten, maar een boer laten of een luchtbel deed al weer pijn. Heb nu darm en maagtabletten en dat scheelt wel. Nu gistern goed gegeten alleen duurde het erg lang met inslaap komen , want had hele tijd dorst en plaste elk uur en op den duur kon ik niet eens slikken zó’n erge last van droge mond en keel , dus ddronk wel elke keer. Dingen die opvielen waren rechteroor verhoging 37,2 en andere oor was 36,5 . Mijn tong is wel echt een landkaart geworden allemaal vlekken zitten erop. Er staan dingen op kweek, maar sinds vandaag ben k weer benauwd en voel me niet goed jeuk nek en borst, ik heb het idee dat het soms mn hart of bloedvaten zijn. Maak me ook erg zorg om utizaaingen of kanker. Als ik wil slapen dan moet ik een beetje hoger liggen dan normaal, omdat anders zo’n last heb van mijn hoofd. Iemand anders die weet wat dit zou kunnen zijn?.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk eerlijk gezegd dat je vooral last hebt van hyperventilatie. Als ik zo je verhaal lees, lijkt me dat ook niet zo vreemd.

Doe eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Hoe oud ben je?
    Ben je man of vrouw?

Reageren
Reageer op: Benauwdheid, druk hoofd oog, bloed keel neus.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.