Zoeken Vraag het forum

Benauwd, druk op de keel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, ik heb sinds een paar weken paniekaanvallen gehad en daarbij komt ook opeens dat ik me elke dag uit het niks slecht kan voelen en erg duizelig en het gevoel alsof mijn balans opeens wegvalt, en ik het idee heb om te vallen of over de kop te gaan. Want dan voel ik vanuit mijn achterhoofd een soort stroom en dan schiet mijn beeld even weg ergens heen. Ik heb geen epilepsie en ik heb al vanallerlij onderzoeken gehad MRI op het hoofd. Endoscopie en maagonderzoek. Alles natuurlijk gezond, maar nu sinds een paar dagen heb ik erge druk op mijn hele borst en longen en krijg ik wel goed adem maar het voelt alsof ik ga stikken en door het warme weer wordt dat veel erger en een soort druk op mijn keel alsof iemand die dichtknijpt. Het zal vast niks zijn maar het is zo beangstigend en belemmerend, Ik raak er geïrriteerd van. Iemand een tip? Als ik snel in en uitadem heb ik last van de keel.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat lijken hyperventilatieklachten te zijn.

Doe eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
Reageer op: Benauwd, druk op de keel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.