Zoeken Vraag het forum

Hoofdpijn, druk op ogen, moe, droge neus.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Ik ben 17 jaar en zit de laatste tijd niet erg lekker in mijn vel. Mijn klachten:
    -Ik ben al een paar maanden erg moe.
    -Ik heb het gevoel dat mijn ogen naar achter worden gedrukt.
    -Ook heb ik last van hoofdpijn (vooral ’s ochtends). Als ik mijn hand op m’n voorhoofd leg voel ik aderen kloppen.
    -Verder heb ik vaak last van een droge neus. Ik heb hier veel tegen geprobeerd. Zoutoplossing, gewoon water, sterke druppels van A. vogel in een stoombadje, en pural. Dit heeft allemaal geen effect. Alleen neusspray werkt.
    -Ook heb ik de laatste tijd geen zin meer om leuke dingen te doen met vrienden. Ik zit liever thuis op de bank een tv avond te houden. Ik ben heel huizenlijk. Ook zeg ik vaker tegen m’n ouders dat ik van ze hou. Ik weet niet hoe dat komt. Ook ben ik meer gevoelig dan normaal. Ik huil soms om niks. En voel me vaak schuldig tegenover anderen. Ik denk niet dat dit kan komen door de pil omdat ik daarmee in april 2013 mee starte en mijn klachten zijn begonnen rond oktober/november 2013.

Ik heb twee keer bloed laten prikken. Uit de eerste uitslag bleek pfeiffer dubieus te zijn. Ook had ik erg lage vitamine d. Daarom moest ik 3 weken later opnieuw bloed laten prikken. Hier kwam precies het zelfde uit. Weer lage vitamine-d en pfeiffer dubieus. Omdat het voor de tweede keer dubieus was is mijn huisarts ervan uitgegaan dat ik het niet heb.

Ik heb voor mijn lage. Vitamine d medicijnen gekregen: D-cura ampullen. Ik ben hierdoor veel drukker geworden in gedrag. Ik moet alles wat er in m’n hoofd zit even kwijt en dan ben ik een echte spraakwaterval. Maar tegelijkertijd ben ik ook weer moe.. Beetje vreemd..

Voor de rest houden alle klachten zich nog steeds aan.

Pas trouwens ook nog een keer bijna flauwgevallen. Ik ging opeens heel erg zweten en hoorde harde piepen in mijn oren. Op dat moment was ik ook misselijk, maar had ik niet het gevoel dat ik moest overgeven. Ook heb ik vaak heel even zwarte vlekken voor m’n ogen als ik opsta. Maar die zijn binnen 5 à 10 seconden weer weg.

Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?
    Alvast bedankt!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Pfeiffer zou natuurlijk voor de hand liggen maar ook cytomegalie. Dat is een aanverwante ziekte van de ziekte van Pfeiffer.
    Ga terug naar je huisarts en laat opnieuw bloedprikken

Reageren
    Nancye

Ben je toevallig al wijzer geworden? Ik heb al 5,5 jaar oogpijn en onder andere vermoeidheid en we komen er niet achter wat het is. Wellicht dat jij iets hebt gedaan wat ik nog niet heb geprobeerd.

Reageren
    alie

goedeavond ik had heel erg last van mijn neus erg koud ook erg last van mijn ogen en hoofd oogdruppels genomen en een pijnstiller maar het helpt niet iemand een idee wat het kan zijn

groeten alie

Reageren
Reageer op: Hoofdpijn, druk op ogen, moe, droge neus.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.