- Dragonfly.8 september 2018 om 18:14
Hallo Iedereen,
Ik heb sinds een jaar last van duizeligheid. Nu is dit de afgelopen maanden alleen maar erger geworden en heb ik sinds een paar maanden ook last van: hoofdpijn aanvallen, geen eetlust (wanneer ik eet omdat ik wel iets moet eten, meteen erna heel erg misselijk) en enorme vermoeidheid. Afentoe zo’n 1 keer in de week komt het wel eens voor dat ik ineens ook oorpijn heb of ineens een dag erge last heb van spier- en/of gewrichtspijn. Als ik me teveel inspan word mijn hoofdpijn, duizeligheid en vermoeidheid alleen maar erger, en in drukke ruimtes neemt mijn duizeligheid ook alleen maar toe.
Ik ben al een paar keer naar de dokter geweest voor deze symptomen en ben onder andere al bloed wezen prikken voor de waarde van mijn schildklier, de ziekte pfeiffer en bloedarmoede (pfeiffer wel al gehad, zo’n 6 jaar geleden). Ook zijn er meerdere ontlastings onderzoeken geweest. Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad, volgende week weer een afspraak bij dokter en dit keer maar hopen op dat ze wel wat kunnen vinden. Klinkt misschien een beetje raar, maar na zolang met allerlei symptomen lopen hoop je toch dat ze iets vinden zodat er misschien wat aan gedaan kan worden. Zijn er hier mensen met misschien dezelfde symptomen?Mvg,
3 reactiesReagerenSas13 september 2018 om 14:53Ben jij bril dragend?
Reageren
Een aantal van deze klachten komen mij namelijk bekend voor voordat ik een bril had.
MvgCatootje13 september 2018 om 17:08Misschien eens advies vragen op natuurgeneeskundig gebied; iemand die kijkt naar je voedingspatroon, darmflora, candida, restjes van virussen, tekorten aan vitaminen, mineralen, sporenelementen, aminozuren en vetzuren enz.
Reageren
Een verminderde eetlust kan soms te maken hebben met tekorten, zoals zink, vitamine B en magnesium. Bloedonderzoek zegt niet al teveel over tekorten en bovendien wordt er maar op een paar stofjes getest.
Wat je voedingspatroon zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. De trend om minder vlees te eten kan leiden tot tekorten aan niet alleen vitaminen en mineralen maar ook aan bepaalde aminozuren als carnitine, lysine, taurine, carnosine enz.Dragonfly.15 september 2018 om 19:42Beste Sas, Ik draag lenzen of een Bril.
Al een aantal jaren en ik heb om het half jaar elke keer weer een oogtest. Dus daar zou het denk niet aan liggen.Beste Catootje,
Dat zou inderdaad een goed idee kunnen zijn, wel eet ik elke dag gewoon vlees en groente en eet ik regelmatig fruit.
Ik ga me hier wel is wat meer in verdiepen!Bedankt voor jullie reacties
Mvg Dragonfly.
Reageren