- Anoniem24 november 2013 om 14:40
Hallo,
Ik ben een meisje van 15 jaar.
Ik heb het afgelopen jaar steeds meer last gekregen van hoofdpijn. Het is een bonzende hoofdpijn.Ik heb bijna elke dag hoofdpijn. Vaak begint het rond 2 uur. Ik merk dat als ik achter een computer moet werken of moet lezen dat de hoofdpijn dan sneller komt. Ik word dan misselijk en soms moet ik overgeven. Ik ben snel duizelig en moe.
Als ik hoofdpijn heb ben ik veel gevoeliger voor licht en geluid.
Afgelopen weken kreeg ik steeds meer last van vermoeidheid, (kracht van de) hoofdpijn, misselijk, duizelig, enz. Als ik thuis kom ga ik eigenlijk meteen me bed in. Doordat ik tijdens die hoofdpijn zoveel moeite moet doen om me te concentreren, heb ik helemaal geen energie meer om dingen te doen. Vaak lukt het concentreren ook niet eens.
Afgelopen 2 maanden ben ik veel afwezig geweest op school. ik heb mijn ogen al na laten kijken bij de opticien er is niks bijzonders, +0,25 en +0,00..
heeft er iemand tips/ herkenning?
Als er iets nog niet duidelijk is vraag het maar..Bedankt alvast
Groet Veerle6 reactiesReagerenTandor124 november 2013 om 18:34Lijkt erop dat het toch iets met je ogen te maken heeft.
Vraag de huisarts een verwijzing naar de oogarts.Overigens kan +0,25 genoeg zijn om met lezen klachten te krijgen.
ReagerenAnoniem25 november 2013 om 13:49Bedankt voor uw reactie.
Reageren
Ik kon vanmiddag meteen terecht bij de huisarts.
Hij heeft me door verwezen naar de kinderarts.
Ik vraag me af wat hij kan doen.
Weet iemand dat?Tandor126 november 2013 om 19:57Omdat je 15 jaar bent moet je eerst verwezen worden naar de kinderarts. Deze zal dan kijken wat er verder moet gebeuren. Daar had ik zelf niet aan gedacht.
Ben wel benieuwd wat er uit gaat komen.
ReagerenAnoniem28 november 2013 om 17:23Hallo,
Ik ben vandaag naar de kinderarts geweest.
Hij denkt dat het migraine is maar hij kan er niks over vertellen en niks met zekerheid.Hij gaf me 2 mogelijkheden:
1. medicijnen tegen migraine of verminderen in ieder geval. hij zei alleen dat er allemaal bijwerkingen bij zitten maar ik kan niks vinden op internet.
2. praten met een psycholoog op diezelfde afdeling om te kijken wat we kunnen doen.Alleen nu weet ik dus niet wat ik moet doen. hij weet niet wat het is. hij zegt migraine maar hij zei de hele tijd dat hij het niet kon bepalen. Het is vast niet goed voor je om medicijnen te nemen als je helemaal geen migraine is. Heeft er iemand tips voor wat ik moet doen?
Ik heb vaak last van me ogen maar hoort dat wel bij migraine?
hij zei dat +0,25 niet erg is. Dat ik daar helemaal geen last van kan hebben.iemand tips voor wat ik moet doen?
Reageren
ik weet het niet..
Groet VeerleTandor128 november 2013 om 18:02Ik ben het niet helemaal eens met de KA over de +0,25 afwijking van je oog.
Ik heb zelf vroeger veel hoofdpijn gehad. Ook bij mij werd gezegd dat ik daar geen last van kon hebben. Bij de oogarts werd uiteindelijk vastgesteld dat er nog een andere afwijking in het oog was. Een bril heeft bij mij in ieder geval wel zin gehad.Migraine middelen zijn niet bepaald prettige medicijnen.
Reageren
Ik zou zeggen ga met de psycholoog praten en geef ook aan dat je toch graag door de oogarts wil worden gezien.Anoniem29 november 2013 om 13:28Oke bedankt voor de tip.
Ik ga een afspraak maken bij de psycholoog.
En daar duidelijk aangeven wat ik wil.Bedankt!
Reageren
Veerle