- Anoniem20 maart 2014 om 14:27
Beste,
Ik ben een meisje van 20 jaar en heb al sinds mijn 13e last van constante hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid. Ik ben hiervoor de afgelopen jaren al verschillende keren naar de huisarts geweest en heb verschillende verwijzingen en onderzoeken gehad waar niets uit kwam (kinderarts, internist, neuroloog, KNO-arts, optometrist, fysiotherapie) Ik heb het de afgelopen anderhalf jaar een beetje met rust gelaten omdat ik er toch niets mee opschoot. Nu zijn mijn klachten sinds december ineens erger geworden. Er is niets veranderd in mijn leven sinds december. Hierdoor heb ik nu heel veel moeite om me te concentreren voor mijn studie. Sinds 2 maanden ben ik bezig met mijn afstudeerscriptie, wat niet erg opschiet door mijn klachten.
Mijn klachten zijn:
– Hoofdpijn, vooral op mijn voorhoofd en boven op het hoofd. Boven mijn ogen doet het dan ook pijn en als ik naar boven kijk. Het hoekje van mijn ooglid heeft ook vaak tril-aanvallen.
– Duizelig, draaierig in mijn hoofd, licht in mijn hoofd en een zwaar hoofd. Als ik aan het lezen ben gaan ook alle letters draaien, zowel op het scherm als in een boek.
– Misselijk, ik ben sowieso altijd misselijk na de lunch. Het maakt niet uit of ik veel of weinig, licht of zwaar eet. Het voelt als een blok op mijn maag en alsof mijn maag draait. Verder heb ik ook vaak de hele dag honger terwijl ik goed eet. Ondanks dat ik misselijk ben wil ik meer eten.Verder zie ik ook vaak witjes als ik niet lekker ben.
Ik ben van de week weer naar de huisarts geweest om te kijken wat er verder nog (opnieuw) onderzocht kon worden, maar daar had de huisarts geen zin in. De huisarts gaf aan dat ik er maar mee moet leren leven en nam mijn klachten niet serieus.
Hebben jullie misschien nog een idee/tip wat ik kan laten onderzoeken of waar het aan kan liggen zodat ik in ieder geval wat meer concentratie heb??
Alvast bedankt.
12 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 maart 2014 om 17:17Weet je of je klachten begonnen zijn toen je voor het eerst ongesteld was?
Reageren
Gebruik je de pil en ja sinds hoelang?
Heb je last van een schommelend gewicht?
Nemen de klachten rondom je menstruatie toe of af?Anoniem21 maart 2014 om 14:17Bedankt voor je reactie.
Mijn klacht zijn pas 2 jaar nadat ik voor het eerst ongesteld was begonnen. De pil heb ik nog nooit gebruikt. Mijn gewicht is vrij constant. Ik probeer wat af te vallen, maar dat gaat heel langzaam. Ik doe niks extreems. Mijn klachten hebben geen invloed op mijn menstruatie.
ReagerenJohn (moderator)
21 maart 2014 om 15:26Vraag de huisarts om een bloedonderzoek en laat dan testen op Pfeiffer, schildklier en vitamine B12
ReagerenAnoniem24 maart 2014 om 15:29Op Pfeiffer ben ik een aantal jaren geleden eens op getest. Ik had het toen niet, maar ik bleek het wel ooit gehad te hebben. Er zaten antistoffen in mijn bloed of iets dergelijks. Is het dan evengoed handig om het nog een keer te testen? Schildklier en vitamine mag ik testen van de huisarts.
ReagerenJohn (moderator)
24 maart 2014 om 16:15Laat dan testen op aschildklier, vitamines en cytomegalie. (dit is een aanverwante ziekte van pfeiffer)
ReagerenAnoniem1 april 2014 om 18:35Alle vitamines, schildkier, hb en suiker was allemaal goed. Ik zal eind van de week aan de huisarts vragen om te testen op cytomegalie. Heb je nog andere tips?
ReagerenJohn (moderator)
1 april 2014 om 20:48Ik zou het zo even niet weten…..
ReagerenLodewijk1 mei 2018 om 20:53Ik ken het allemaal ook mijn arts weet het niet kan er niks aan doen leer dr maar mee leven en dan ben je uitgelult ik kreeg dit toen ik 20 was en nu ben ik 60 heb alle onderzoeken moeten ondergaan en het is vreselijk want iedereen vermijdt je omdat je je niet lekker voelt
ReagerenMira2 mei 2018 om 23:11Ik heb al _13 jaar constant hoofd en nekpijn
Hele hoofd en duizelig misselijk
Ben ook radeloos is geen leven met de erge pijn
Als iemand een oplossing heeft of goede medicijnen
ReagerenJohn (moderator)
2 mei 2018 om 23:12Ga dan met de klachten naar de huisarts
ReagerenMira2 mei 2018 om 23:41Ben bij de huisarts geweest die kon niks ergs
Constateren 8 jaar geleden een MRI scan gehad
Daar kwam ook niks uit de pijnen zijn erger geworden
ReagerenJohn (moderator)
2 mei 2018 om 23:47Vraag dan een verwijzing voorde neuroloog aan aan de huisarts
Reageren