Zoeken Vraag het forum

Onverklaarbare hoofdpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • laura26

Even ter inleiding:
    In december vorig jaar ben ik heel hard gevallen op mijn rug. Heb twee weken niet kunnen zitten of op mijn rug kunnen liggen. Zat hem naar mijn gevoel hoofdzakelijk in mijn stuitje.
    Ook zo rond die tijd heb ik 2 kiezen gehad die moeilijkheden gaven. Beiden een wortelkanaalbehandeling en een paar maanden later beiden een wortelspitsresectie.

Maar nu komt het:
    ongeveer 2 weken na mijn val werd ik ´s ochtends wakker met verschrikkelijke hoofdpijn. Alsof ik voorhoofdholteontsteking had.Dus pijn boven de ogen en neus en dan vooral bij bukken, hoesten, niezen en persen. Maar geen koorts.
    Bij de dokter geweest maar neusspray, dampen ed heeft niets geholpen. Dan maar fotos van mijn holtes, was niets te zien. Vervolgens een scan en een ecg van mijn hoofd, ook alles in orde. Bij de kno arts geweest, alles was oke. Vervolgens ben ik naar de orhtopeed geweest. Die heeft me 12 x een massage van nek en schouders voorgeschreven en verschillende spierverslappers gegeven (waar ik me trouwens niet echt prettig bij voelde). Alles heeft niets geholpen. Ook een foto van mijn nekwervels wees niet uit.
    Daarna ben ik 3 x bij de osteopaat geweest en ben ik yoga gaan volgen. Dit was ook geen succes. (door de lange tijd in kleermakerszit heb ik nu een zere knie).
    Vorige week was ik weer terug bij de tandarts en die heeft nog eens een foto genomen. Hierop was een nog een kleine ontsteking boven een kies te zien en de holte erboven was ook niet helemaal “helder”. En dit is precies de zijde waar de hoofdpijn het ergste is (toeval????) Dus aan de antibiotica. Maar na 8 dagen nog geen verbetering.

Inmiddels is de hoofdpijn wel wat minder geworden, dwz als ik gewoon loop, zit en lig heb ik geen last, nou misschien een enkele keer nog, maar dat is wel op te lossen met een aspirientje. Maar de pijn bij bukken, hoesten, niezen enz. is nog steeds aanwezig.

Mijn huisarts adviseert mij nu om naar een psycholoog te gaan omdat hij het ook niet meer anders weet. Maar dat is het echt niet!! Ik heb juist een heel relaxed leven. Ik woon op een boerderij en doe een beetje de klusjes in en rond het huis, dus geen stress om op tijd op je werk te komen en goed te presteren. Heb 2 lieve kinderen die naar school gaan, dus ik kan echt de hele dag lekker mijn eigen gangetje gaan.

Wie o wie adviseert mij wat ik nu verder kan doen??? Of misschien is er wel iemand die deze klachten herkent??
    Alle adviezen zijn welkom, en ik vind het al fijn als je met me mee denkt.

6 reacties
    Reageren
    Illa

Misshien heb je gewoon spontane migraine?

Reageren
    laura26

Maar bij migraine heb je toch ook problemen met (fel)licht?
    Dat heb ik totaal niet. Bij mij is het echt met bukken het
    ergste, en dan tijdens de beweging. Dus als ik eenmaal naar
    beneden ben met mijn hoofd gaat het langzaam weer weg, maar
    met de beweging omhoog doet het weer vreselijk pijn.

Migraine is toch ook niet continu?

Reageren
    Anoniem

Hoi Laura,

Heb je al eens een MRI scan geprobeerd? Worst-case scenario is een hersentumor. Wanneer je omhoog komt na het bukken vind er een verhoging van druk plaats in je hoofd. Bij een hersentumor is deze al hoog en met nog meer verhoging kan dit een grotere pijn veroorzaken. Hetzelfde geld voor drukke bewegingen. Als de hoofdpijn ’s ochtends erger is raad ik aan om het daar met je huisarts over te hebben. In de ochtend is de druk op je hoofd namelijk ook groter.
    De kans op een tumor is erg klein, maar ik zou als ik jou was geen risico’s nemen.

Reageren
    Anoniem

Ik heb al 4 verschillende scans / foto´s laten maken van mijn hoofd, want daar dachten de artsen ook eerst aan. Maar alles is goed, niets te zien. De hoofdpijn is juist ´s ochtends nog niet, meer als ik een drukke dag heb dan komt het ´s middags opzetten.

Reageren
    Anoniem

Ik denk dat je er beter aan zou doen om naar een fysiotherapeut te gaan en naar nek en schouderspieren te laten kijken. Met name de musculus trapezius.
    Je zou het trapeziussyndroom kunnen hebben

Reageren
    Anoniem

Dat ga ik zeker doen, want ik heb zelf ook het gevoel dat dat het beste is.

Reageren
Reageer op: Onverklaarbare hoofdpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.