Zoeken Vraag het forum

Mijn zoon meer dan 2 weken hoofdpijn (spanning)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Theo

Help,

Mijn zoon van 12 heeft meer dan 2 weken ernstige hoofdpijn (rond de 8 op schaal van 10). Het begon met ook keelpijn, maar dit is a lang over. Daarnaast heeft heeft hij ook wisselend buikpijn, met de opmerking dat hij een verstopping historie heeft en PDD NOS heeft. Bij de doktor geweest en zij denken dat de hoofdpijn geen lichamelijke oorzaak heeft.

Nu 2 moeten wij weken wachten op afspraak met Psycholoog. In dec speelde hetzelfde net tijdens de proefwerkweek. Toen is de hoofdpijn weggegaan. Er zijn een hoop zaken die bij hem spelen na remigratie terug naar NL in de zomer, Taal, nwe school, pesten in de klas, Brugklas 1ste keer, geen vrienden nu.

Ik weet niet wat ik moet doen. Hij gaat niet niet naar school, slaapt slecht en is de hele dag thuis alleen. Vreselijk. Wij hebben af en toe paracetamol gegeven maar dit werd afgeraden door de doktor. Huiswerk maken zit er ook bijna niet in.

Ik zou willen dat ie minder pijn heeft, maar dit is onveranderlijk en ik ben bang dat dit nog blijft tot wij de afspraak met de psycholoog hebben.

Hij komt verder niet depressief over, kan pc spelletjes spelen, lezen en TV kijken. Hij is wel bewust van de zaak en zou willen dat ie geen pijn heeft en naar school kon.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er zijn toch wel wat dingen die niet helemaal bij elkaar passen.  De psycholoog is dan zo’n slecht idee niet. Ik denk dat er toch echt iets anders aan de hand is dan die hoofdpijn.

remigratie terug naar NL in de zomer, Taal, nwe school, pesten in de klas, Brugklas 1ste keer, geen vrienden nu.  Dit gecombineerd met PDD NOS zoiu wel eens kunnen betekenen dat hij gewoon niet naar school meer wil. Niet helemaal onbegrijpelijk…

ernstige hoofdpijn (rond de 8 op schaal van 10) / kan pc spelletjes spelen, lezen en TV kijken.

Met ernstige hoofdpijn, zou je dat toch niet verwachten.

Reageren
    Theo

Onze zoon zij vanavond dat hij eigenlijk niks lang kan doen fn dsn telkens moet rusten. Hij is gestopt met games. Dit in combinatie met buikklachten zou wel eens n soort van overspanning  burnout kunnen betekenen. Hij komt alleen niet depressief over en is behoorlijk assertief

Reageren
    John (moderator)

Is hij gestopt met games omdat/nadat jullie het hierover gehad hebben?

Er is voor jullie zoon nogal wat veranderd sinds de zomer. Voor iemand met PDD NOS is dat zeer allemaal ingrijpend…een burn-out vind ik voor iemand van 12 wat zwaar aangezet..maar hij zal zeker in een dipje zitten met name als hij naar school moet…

Onderschat niet waar je zoon mee te maken heeft: terug naar NL, taal, nieuwe school, geen vrienden en pesten…je zou zelf waarschijnlijk zelf ook niet erg gelukkig zijn…

Reageren
Reageer op: Mijn zoon meer dan 2 weken hoofdpijn (spanning)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.