Zoeken Vraag het forum

Dochter van 5 al 3 weken constant hoofdpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Birgit

Hallo,

Mijn dochter van 5 jaar klaagt al 3 weken over hoofdpijn. En dat gaat dan gepaard met flinke hoofdpijn aanvallen. Ze grijpt dan echt uit het niets haar hoofd vast. Vooral ’s avonds / s nachts heeft ze ook koorts die tussen de 39.5 en 40 ligt.
    Ze is 1x wakker geworden (5.00 uur) met flink braken. Dat was ook de reden dat ik in het azm Maastricht terecht kwam. Na de nodige onderzoeken, ct scan, bloedafname en een nacht ter observatie is er niks gevonden.
    Maar ik maak me toch zorgen!! Hoofdpijn blijft!
    School vindt ze super leuk, ze heeft vriendinnen en ook thuis is er geen stress! Ook is ze gek op haar broertje van 2.
    Misschien dat hier iemand is die hetzelfde heeft meegemaakt en me antwoord kan geven wat het mogelijk kan zijn.

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heeft ze de hoofdpijn constant of treedt die aanvalsgewijs op?

Reageren
    Birgit

Ze heeft waarschijnlijk constant (lichte) hoofdpijn met daarboven op flinke aanvallen.
    Ze wordt hier ook ’s nachts wakker van.

Reageren
    John (moderator)

Is er een neuroloog betrokken geweest bij de onderzoeken? Is er gekeken of ze wellicht migraine aanvallen heeft?

Reageren
    Birgit

Ja, kinderneuroloog is er ook bij geweest. Migraine lijkt mij niet omdat ze licht en geluid goed kan verdragen.

Reageren
    John (moderator)

Zijn er wel nog andere onderzoeken gepland?

Reageren
    Birgit

We wachten nu nog op bloedonderzoek voor eventueel de ziekte van Lyme.
    Daarna moeten ze wel doorgaan met onderzoeken. Het moet ergens vandaan komen. Toch?

Reageren
    John (moderator)

Het moet zeker ergens vandaan komen die vraag is alleen waar vandaan..
    Je dochter heeft verder andere aandoeningen/ziekten?
    Ook geen problemen gehad bij de geboorte of daarna?

Reageren
    Birgit

Voordat ze hoofdpijn kreeg had ze nergens last van. Gezond meisje!
    Nu heeft ze ook al een week last van wat opgezwollen oogleden. Ook dit hebben de artsen bekeken maar zien geen verband.
    Bij de geboorte is ze wel geholpen met de vacuüm. Zelfs dit hebben we gemeld bij de kinderarts.
    Elke namiddag begint het hevigere op te zetten en rond 18.00 uur krijgt ze tussen de 39,5/40 koorts.
    ‘S morgens bij het opstaan heeft ze weer normaal 37.

Reageren
    Anoniem

Mijn dochter van 7 heeft precies hetzelfde! Ze krijgt morgen een bloedonderzoek want er is verder echt niks te vinden. Zo frustrerend. Ze eet ook heel slecht, en ze was al een lichtgewichtje. Ik maak me heel erg zorgen en ze wordt er zelf ook moedeloos van, al 3 weken lang keer die hoofdpijn 🙁

Reageren
Reageer op: Dochter van 5 al 3 weken constant hoofdpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.