- Anoniem13 april 2016 om 16:54
Mijn dochtertje van 8 heeft heel vaak last van hoofdpijn. Soms staat ze er mee op en gaat ze ermee slapen. Vorig jaar is er al eens een mri-scan van haar hersenen gemaakt. Daarop was er niets te zien. Voor de dokter was het niet echt duidelijk; spanning, migraine,… Het is een geruime tijd beter geweest maar ongeveer 3 maanden geleden is alles opnieuw begonnen.
Het is niet zo dat ze suf ligt in de zetel vd hoofdpijn. Ze blijft gewoon spelen. Ik kan het echter niet van mij afzetten dat er “iets” in haar hoofdje moet zitten, de huisarts vindt het niet nodig om terug een scan te laten uitvoeren. Ze klaagt ook vaak van buikpijn en is haar ene pupil soms groter dan de andere. Beide pupillen reageren wel op licht.
Ze drinkt wel relatief weinig, eet iedere ochtend chocolade bij de boterham. Maar dit deed ze vorig jaar ook al. We zijn in februari ook opnieuw bij de kinderneuroloog geweest maar die bond verder onderzoek dus ook niet nodig. Heeft u enig idee of het kan dat er ongeveer een jaar na het maken van een hersenscan er nu toch iets in haar hoofdje zou kunnen zitten wat deze klachten allemaal veroorzaakt? Ik weet niet hoe vaak een tumor doorgaans aanwezig is eer die klachten veroorzaakt.3 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 april 2016 om 18:28Ik zou om te beginnen maar eens gaan stoppen met chocolade te laten eten bij de boterham. Een zeer slechte gewoonte…Daarnaast eens goed kijken dat ze voldoende gaat drinken. En dan niet alleen maar frisdranken. De chocolade zou wel een de trigger kunnen zijn voor de hoofdpijn. Snoept ze nog meer overdag?
Hoe is het met het gewicht van je dochter?Ik denk niet dat het zin heeft om een nieuwe scan te laten maken. De klachten zijn in feite gelijk. De vorige scan heeft niets opgeleverd.
ReagerenAnoniem13 april 2016 om 18:33Ze drinkt enkel water en halfvolle melk. Niks van frisdrank (heel uitzonderlijk fruitsap). Ze snoept wel graag 🙂
Reageren
Ze heeft een normaal gewicht (23kilo voor 1,25m). Ze heeft ook wel ’s ochtends en ’s avonds vaak kou. En wat met haar oogje?John (moderator)
13 april 2016 om 18:48Kijk dan in ieder geval eens dat ze voldoende gaat drinken en stoppen met de chocolade. Daarnaast zou ik dan eens naar een opticien gaan om haar ogen eens te laten meten.
Reageren