Zoeken Vraag het forum

Rare hoofdpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • James

Hallo iedereen ik ben James 20 jaar oud.
    Ik heb nu al een tijdje afwisselend rare hoofdpijnen…

De hoofpijn zelf zit vaak aan de bovenkant van mijn hoofd, soms beide kanten, soms links, soms rechts…
    Ik merk dat deze hoofdpijn meer naar de rechtse kant neigd. Soms heb ik ook zo een steekje (niet super pijnlijk ofzo maar zeer opmerkelijk).

nu zaterdag 20 januari voelde ik me redelijk slecht en werd mijn hoofdpijn erger, het werd eigenlijk zo’n hoofdpijn waar ik me nooit zorgen om maak omdat ik het gevoel wel ken, alles bonst en ik kan men hoofd niet bewegen maar deze is dan meteen gedaan door sochtens en savonds een dafalgan forte 1g te nemen.
    En dat heb ik dan ook gedaan.
    maar nu op 21 januari heb ik weer dat constante gevoel in de rechtertopzijde van men hoofd (als je vanaf je rechter oor recht naar boven gaat tot boven op je hoofd ietsje rechts). Daar voel ik de ‘druk’ of lichte pijn.

Om even een inkijk in mijn leven te geven zodat jullie mij misschien beter kunnen helpen ga ik wat dingens hierbij zetten over mijzelf.

zoals ik al zei 20 jaar oud (man).
    momenteel weinig beweging en zit vaak ergens binnen vanwege hobby’s en andere zaken.
    Zeer snel gestresst ik ben namelijk doodsbang dat ik een hersentumor zou hebben (ookal komt die met ergere symptomen).
    Niet gevoelig aan licht of geluid tijdens de hoofdpijn.
    Soms drijf ik precies zo even weg uit men lichaam alsof ik ga uitvallen maar dan ineens ben ik er weer…
    het is te vergelijken met een online video spel wanneer je internet even raar doet en dan gaat het weer goed en ineens ben je 2 stappen vooruit… beter kan ik het niet uitleggen
    Soms voelt men hoofd zo wat zwaarder aan 1 kant.
    Ik moet wegens een maag probleem dagelijks Esomeprzazole Teva nemen, dat is een middel dat de maag beschermt tegen prikkelbare stoffen.
    En tot slot soms lichte pijn bovenkant rechter oog maar die verdwijnt meestal gelijk.

Ik heb al het 1 en het ander gelezen over spanningshoofdpijn maar die neigd dan weer meer naar het voorhoofd volgens vele forums en sites…
    migraine maar dat zou ook veel heviger moeten zijn blijkbaar…
    clusterhoofdpijn maar dan zou ik hier niet rustig zitten typen als ik dat zo lees…

en tot slot ja een tumor brengt veel miserie mee lees je vaak.. maar tumoren beginnen vaak minder agressief ..

ik hoop dat iemand me zou kunnen helpen met dit probleem ik ga ook zeker een keer naar de dokter!

alvast bedankt!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je het toch moet zoeken in de categorie spanningshoofdpijn of migraine. Er is geen reden om aan een hersentumor te denken.

Reageren
    Catootje

Maagzuurremmers zorgen voor tekorten aan Q10, caroteen, vitamine B12, magnesium, vitamine C en op de langere duur, door veranderde zuurtegraad en aantasting van de darmflora ook tekorten aan allerlei andere stoffen.
    Bij maagzuurproblemen speelt doorgaans een tekort aan maagzuur, waardoor de boel gaat branden. Maagzuuremmers maskeren het probleem alleen en verergeren het ondertussen en kunnen weer andere klachten uitlokken.
    Wat je hoofdpijn betreft ook denken aan factoren als voeding, darmflora en tekorten aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Matig met snelle suikers, geraffineerde producten vermijden. Tyraminerijke voeding vermijden. Ook toevoegingen als smaakversterker laten staan. Op internet genoeg info te vinden om aan je gezondheid te werken.

Reageren
    James

catootje ik ben niet helemaal mee met het laatste deel van jouw uitelg 🙁 kan je het eens versimpelen ben nog al wereld vreemd haha

Reageren
Reageer op: Rare hoofdpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.