Rare hoofdpijn

<"/> Rare hoofdpijn - Medische Forum - Dokter.nl

Rare hoofdpijn

Elke ochtend bij het opstaan heb ik een lichte druk in mijn hoofd, rond de ogen/neus en boven op het hoofd.
    Zodra ik beweeg met mijn nek of achterom kijk voel ik er redelijke spanninh in zitten die doortrekt naar de hals en schouderbladen. Mijn ogen zijn zeer vermoeid en ik heb geen idee hoe ik daar vanaf kom, ze voelen zwaar en heb ook vaak een vlies bij de rechter oog. Laatst bij de arts waren ze goed maar die druk in mijn hoofd… is vervelend. Heb een maand lang paracetamol gehad (1 per dag) maar die haalt de druk er niet vanaf. Trekt ook een beetje naar de oren en mijn kaak is vrijwel altijd gespannen bij het ontwaken alsof ik aan het knarsen ben geweest. Nu zegt iedereen dan ook dat ik veelste veel stress en gespannen ben. Maar nu is mijn vraag, kan spanningshoofdpijn dit veroorzaken? Ook dat de hoofdpijn ooit wel eens erg is? Ik merk een band, maar die is zo strak soms dat ik denk dat het iets anders is. Migraine kan niet, heb geen bonzende pijn maar eerder een druk/erg strakke band die van buitenaf begint niet in mijn hoofd zelf. Kan spannings hoofdpijn veel pijn veroorzaken? Ik heb toen dit begonnen was 12uur achter mijn telefoon gezeten, haast non stop en mijn ogen lijken ook niet te willen rusten. Hoe geef ik ze rust? (Ben al bij de doktor geweest) maar ik durf niet nogmaals te bellen, want ik veroorzaak dit zelf

Reageer

Ik zou eens naar een fysiotherapeut gaan.
    Die kan wat doen aan de spanning in je nek en schouders.

En btw, 1 paracetamol per dag helpt niet bij aanhoudende klachten.
    Daarbij moet je eerst een spiegel opbouwen om te kijken of het effect heeft. En dat doe je door er 3 maal daags 2 te nemen. Dus 3x daags 1000 mg, oftewel 2 tabletten van 500 mg.

Reageer

Dankjewel voor het reageren. Ik heb me vandaag laten na checken door een aangetrouwde familielid die zelf fysiotherapeut is en had gevraagd als diegene het even kon na kijken (door de angst dat het toch wel meschien wat erger zou zijn) de rechter kant deed vreselijk zeer bij het indrukken en ook heel mijn schouderblad deed erg zeer bij bepaalde plekken, maar de linker kant is het meest gespannen terwijl bij de rechterkant echt de pijn zit. Bij de linker kant voel ik bijna niks en het voelde verdoofd met drukken, Die is ook meer opgezet dan de rechter kant. Maandag zal ik gaan bellen naar een fysiotherapeut en dan hopelijk ben ik er vlug vanaf. Heel erg bedankt voor de tip met de paracetamol en voor de fysiotherapeut. ik zal het zeker gaan proberen, scheelt ook weer wat angst en zorgen. Heb hele dagen lopen piekeren met ‘wat als’ om gek van te worden

Reageer
Reageer op: Rare hoofdpijn
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif