Zoeken Vraag het forum

Pijn achter de ogen en hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste allemaal,

Ik kamp al meer dan een half jaar met rare oogklachten..

Het begon met een migraine aanval, en voor mijn gevoel bleef het gevoel van een mindere gezichtsveld (met name aan de linkerkant) aanhouden.

Verder tijdens lezen verdwijnen afentoe de letters of komt er een soort van rare waas over. Als ik dan even knijp of wrijf in mijn ogen, verdwijnt het weer. Of wanneer ik met 1 oog dicht lees.

Overigens heb ik vaak het gevoel dat ik dubbel zie en dat mijn ogen moeite hebben om te corrigeren.

Heel lastig om duidelijk uit te leggen.

Ik ben hier diversen keren naar de h.a voor geweest. Tevens ben ik onderzocht door een oogarts. Pupilvergroting druppels gehad, en een gezichtsveld onderzoek gehad. Alles was prima in orde en heb op papier hele goede ogen.

Ik had er oogdruppels voor gehad maar dat helpt voor geen meter..

En nu…

Sinds een week of 3 kamp ik met een vervelende druk achter mijn ogen dit gaat gepaard met pijn boven mijn wenkbrauwen en tussen mijn neus en ogen.

De druk lijkt toe te nemen in de avond of als ik druk bezig bent geweest met mijn ogen.

Tevens ben ik zelf altijd moe, veel spanningen op mijn nek/schouders, geen concentratie, minder zin om dingen te ondernemen, heel lusteloos maar daar kamp ik al jaren mee.

Ik ben zelf gaan googelen en kom op hele rare ziektes terecht. Tumoren etc… Iets wat ik dus absoluut niet wil lezen.. Misschien maak ik me er te druk om om zoiets te hebben, maar is logisch om je er druk om te maken als je symptomen van zo een erge ziekte ervaart.

Ik ben het een beetje zat aan het raken dat mijn h.a het op “stress en spanningen” gooit.. Hij lijkt me absoluut niet serieus te nemen..

Vooral de oogklachten maak ik me heel erg zorgen om..

Als er iemand een goed advies heeft voor me, dan hoor ik et graag.

Mvg groet.

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

Even een aanvulling op het verhaal.

Het is trouwens heel de dag frequent aanwezig, maar in de loop van de avond neemt de druk achter mijn ogen toe.

Ik ben een man van 28

Reageren
    John (moderator)

Ben je vaker verkouden?
    Gebruik je medicijnen of drugs?
    Snurk je veel/erg?
    Nemen de klachten toe als bukt?

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je reactie.

Ik ben wel vaak verkouden, maar op dit moment niet. En de pijn/druk neemt niet toe als ik buk.

Ik ervaarde 3/4 weken geleden wel de klachten van een holte ontsteking. Dus als ik er meer druk op zette kreeg ik veel pijn, maar zelfs toen was ik niet verkouden. Ik kwam pas terug van vakantie en had wel een buikgriepje.

Drugs afentoe maar dan XTC. Geen coke oud wat in mijn neus gaat.

Snurken doe ik soms, en slik geen medicijnen.

Mvg,

Jack.

Reageren
    John (moderator)

Je klachten doen me toch sterk denken aan een bijholteontsteking.
    Ga terug naar je huisarts en vraag een verwijzing voor de KNO arts.

Reageren
Reageer op: Pijn achter de ogen en hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.