Zoeken Vraag het forum

Hartoverslagen/hartstoornis ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben radeloos, het begon met 6 maanden lang onbekende klachten volgens de dokter hyperventilatie of chronische hyperventilatie, is nooit echt onderzocht.

De klachten begonnen tijden het fitnessen mij hart sloeg heel raar en hard(onregelmatig)

Dat duurde zeker een 20 minuten(voordat de ambulance kwam, soort van lichte boer en de overslagen waren weg), wel klopte de hart nog snel.

Alles bleek in orde, toen naar de cardioloog geweest 24 uur holter en ECG gemaakt, volgens hem alles in orde, alleen sloeg de boezem soms een slag eerder of later, wat volgens hem bij iedereen wel is gebeurt en ongevaarlijk is.

Hij verwees me door naar fietstest om zekerheid te hebben tijdens inspanning.

Het ging een tijdje goed tot vandaag, heb tot vandaag gewoon gefietst en ingespannen.

Vandaag lag ik in bed een game te spellen waarbij ik snel moest tikken op de scherm waardoor ik moe werd, en ik me hart hard voelde kloppen, ineens kreeg ik weer die hartstoornis, dit keer duurde het niet heel lang.

Nu ben ik heel onzeker geworden ondanks de onderzoek van de cardioloog.

De fiets test heb ik pas over 2 weken.

ik vraag me af of ik gewoon veder kan gaan met inspannen, gewoon rustig natuurlijk.

Zou dit een link kunnen hebben met Hyperventilatie/chronische hyperventilatie.

De laatste 6 maanden angst gehad met hyperventilatie volgens dokter.

Bij deze weet een van jullie wat dit kan zijn of dit schadelijk is en of het een link heeft met hyperventilatie.

ben trouwens 18 jaar, de ECG is een paar dagen geleden gemaakt.

Sorry voor de lange tekst, groetjes een jongen die heel bang is.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hyperventilatie kan de klachten veroorzaken. Maar ook maagklachten. In beide gevallen niet ernstig, wel vervelend. Ik zou gewoon even de fietstest afwachten. Verder gewoon doen wat je normaal ook doet.

Reageren
    Anoniem

Dacht ik ook al, want op de ecg was geen afwijking te zien

Reageren
Reageer op: Hartoverslagen/hartstoornis ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.