- Anoniem20 februari 2014 om 02:58
Ik ben radeloos, het begon met 6 maanden lang onbekende klachten volgens de dokter hyperventilatie of chronische hyperventilatie, is nooit echt onderzocht.
De klachten begonnen tijden het fitnessen mij hart sloeg heel raar en hard(onregelmatig)
Dat duurde zeker een 20 minuten(voordat de ambulance kwam, soort van lichte boer en de overslagen waren weg), wel klopte de hart nog snel.
Alles bleek in orde, toen naar de cardioloog geweest 24 uur holter en ECG gemaakt, volgens hem alles in orde, alleen sloeg de boezem soms een slag eerder of later, wat volgens hem bij iedereen wel is gebeurt en ongevaarlijk is.
Hij verwees me door naar fietstest om zekerheid te hebben tijdens inspanning.
Het ging een tijdje goed tot vandaag, heb tot vandaag gewoon gefietst en ingespannen.
Vandaag lag ik in bed een game te spellen waarbij ik snel moest tikken op de scherm waardoor ik moe werd, en ik me hart hard voelde kloppen, ineens kreeg ik weer die hartstoornis, dit keer duurde het niet heel lang.
Nu ben ik heel onzeker geworden ondanks de onderzoek van de cardioloog.
De fiets test heb ik pas over 2 weken.
ik vraag me af of ik gewoon veder kan gaan met inspannen, gewoon rustig natuurlijk.
Zou dit een link kunnen hebben met Hyperventilatie/chronische hyperventilatie.
De laatste 6 maanden angst gehad met hyperventilatie volgens dokter.
Bij deze weet een van jullie wat dit kan zijn of dit schadelijk is en of het een link heeft met hyperventilatie.
ben trouwens 18 jaar, de ECG is een paar dagen geleden gemaakt.
Sorry voor de lange tekst, groetjes een jongen die heel bang is.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 februari 2014 om 08:54Hyperventilatie kan de klachten veroorzaken. Maar ook maagklachten. In beide gevallen niet ernstig, wel vervelend. Ik zou gewoon even de fietstest afwachten. Verder gewoon doen wat je normaal ook doet.
ReagerenAnoniem20 februari 2014 om 15:43Dacht ik ook al, want op de ecg was geen afwijking te zien
Reageren