- Tom23 januari 2019 om 20:38
Ik wil hier ook even m’n verhaal kwijt.
Heb het afgelopen jaar allerlei klachten gehad zoals:
-Lichte duizeligheid
-Onwerkelijk gevoel / derealisatie
-Vaak zeer moe
-Paniek/angstaanvallen
-Maagklachten
-Hartoverslagen
-…Heb al tal van onderzoeken achter de rug waaronder 3 echo’s van het hart, meerdere EKG’s, een MRI van het hart, maagonderzoek,… Ben ook al behandeld door een psycholoog & heb ademhalingsoefening gedaan bij een kinesist. Maar toch lijkt het telkens terug te komen. Die schrik voor hartproblemen.
Ik heb geregeld overslagen (waarvan ik weet dat ze onschuldig zijn), vooral na het eten en het doorgezakt zitten. (denk aan syndroom van roemheld) En nu loop ik sinds een week ook rond met een Fitbit. Hierop zie ik dat overdag m’n hartslag vaak stijgt tot 90-100. Ook als ik rustig neerzit en bv autorij. ’s Nachts is m’n hartslag wel altijd rond de 50-60.
Nu viel me gisteren op dat nadat ik uit de kou, in m’n auto stapte, en de zetelverwarming opzette, m’n hartslag 5 minuutjes later plots was gestegen tot 180-190. En dit terwijl ik gewoon wat mails aan het lezen was. Ik schoot meteen in paniek en in no-time zakte m’n hartslag weer langzaam naar 100. Nu na wat opzoek werk leek me dit op avnrt. Kan iemand dit beamen? Of zou het toch gewoon sinustachycardie zijn?Alvast bedankt
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 januari 2019 om 21:06Ik denk toch dag he nog steeds je angststoornis is die de klachten veroorzaakt
ReagerenAlias3 augustus 2021 om 21:38Je hebt een maaghernia
Reageren