Zoeken Vraag het forum

Hyperventilatie , zware angst/paniek & hypogrondrie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Danja

hallo allemaal ,

ik zal even vertellen wie ik ben.

ik ben een meisje van 18 jaar woon sins mijn 17de uit huis en heb vanaf 2010 een stresvoll leven gehad  nu zit het zo.

vanaf juni 2018 ben ik met spoed verhuist omdat ik 18 werd en niet meer op de plek mocht wonen omdat ik niet meer onder jeugd viel daardoor heb ik paniekaanvallen , hyperventilatieaanvallen en heb ik hypogrondrie.

Het begon bij duizeligheid en een extreme angst gevoel door mijn hele lichaam heen bang om de controle over mezelf kwijt te raken.

Mijn stiefvader is 2,5 jaar geleden op 46e jarige leeftijd uit het leven gestapt en heeft een hartstilstand gehad.

ik heb vaak last van hartklopping , misselijkheid , hoofdpijn , vermoeidheid , en durf niet snel alleen de deur uit te gaan of meer uit te gaan met vrienden.

Naar een bepaalde periode kreeg druk op mijn borst , een heel vaag gevoel door lichaam wat onder je borsten begint , steekjes in de borsten , droge mond , trillen en tintelingen door mijn handen of armen

Wat ik dus vanavond heb gehad maakt mij alleen nog maar angstiger!!

mijn hart begon 3 keer hard te bonken ik begon te zweten en mijn hartslag ging erg omhoog waardoor ik bang was bang om dood te gaan.

naar 10 minuten klopte mijn hart weer normaal.

Ik heb een hartfilmpje ECG bij de dokter al 3 keer gedaan maar daar komt telkens weer opnieuw niks uit.

ik schaam hiervoor dood veel mensen verklaren mij voor gek en zeggen dat ik me aanstel..

Wie o wie heeft hetzelfde als mij of weet mij te vertellen wat ik het beste kan doen hiertegen.. ik word gek van de angst dat dit mijn hele leven zal blijven en begin de hoop aardig op te geven omdat dit mijn hele leven beheerst… en ik wil genieten nu ik nog jong ben.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de psycholoog en ga voor ademhalingsoefeningen naar een fysiotherapeut

Reageren
Reageer op: Hyperventilatie , zware angst/paniek & hypogrondrie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.