- versteegrolf31 januari 2018 om 13:13
Vorige week dinsdag ben ik gaan hardlopen (op nieuwe hardloopschoenen) nadat ik een challange ben aangegaan om binnen 2 maanden de halve marathon te gaan lopen. Ik heb door een knieblessure de afgelopen 6 maanden niet gesport, dus ik ben rustig begonnen met een afstand van 4 km.
Afgelopen zondag kreeg ik opeens last van de onderkant van mijn rechtervoet. Dit werd in de loop van de avond steeds erger waarop ik opeens niet meer op mijn voet kon staan. Het voelt als het gewricht dat loopt van je been naar je voet aan de onderkant beurs/gekneusd is. De klachten zijn s’ochtends minimaal en worden durende de dag steeds erger. Aan het eind van de avond doet het heel veel pijn en doet het enkel staat op mijn voet heel veel pijn.
Ik kan mij enigszins vinden dat er klachten zijn ontstaan na het hardlopen. echter, de klachten zijn na 5 dagen na het hardlopen ontstaan. Dat lijkt mij niet echt logisch.Kan iemand mij vertellen wat dit is?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 januari 2018 om 13:37Het kan een overbelasting zijn van het peesblad onder je voet. Ga met de klachten naar een fysiotherapeut en laat ernaar kijken
ReagerenMarr2 juni 2018 om 08:39Hoi.
sinds paar dagen last van onderkant voet.
met lopen geeft het een klein beetje pijn.
hebben jullie enig idee?
plekje zit net onder de teen en rechts aan de onderkant
ReagerenMarr2 juni 2018 om 08:46Als ik zit heb ik er geen last van.
Reageren