Vitamine B1 en B6 te hoog

Ik denk dat je dit toch beter met de arts bespreekt. die kan je alle in en outs geven

Reactie

Ik heb sinds een paar jaar last van tintelende en brandende ledematen. Na onderzoek blijken mijn B1 en B6 waardes sterkt verhoogd. Alle andere bloedwaarden zijn prima en ik slik geen supplementen. Mijn voedingspatroon is best eiwit en graan rijk ( ik hou van pasta, brood, vlees en vis) dus wellicht kan ik daar iets mee. Volgend jaar ga ik opnieuw laten prikken. Mijn ervaring is dat als je dit met een arts bespreekt ze eigenlijk geen flauw idee hebben en net als ik ook even googlen.

Reactie

@Wim, te hoog B6 in je bloed, zonder dat je het slikt, heeft te maken met onvoldoende omzetting in de actieve vorm. Dit door een teĀ  weinig aan co-factoren, zoals molybdeen en vitamine B12 en door een mindere werking van de lever. Ik zou wel zorgen voor volkoren varianten. Liefst pasta van peulvruchten. En beter granen dan de pasta. Beter ook matig met brood en vooral met tarwe. Zou wel zorgen voor voldoende groente. Een orthomoleculair therapeut zou je verder kunnen adviseren, voor wat betreft wat supplementen om de boel in evenwicht te krijgen.

Reactie

Bedankt voor de tips Catootje! Dat ga ik eens proberen.

Reactie
Reageer op: Vitamine B1 en B6 te hoog
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief