Aankomen tijdens dieet

  • #1

    Wie weet raad; ik ben 1.71 lang en weeg inmiddels 73 kilo (ben nu 27 kg afgevallen). Ik hou me netjes aan het dieet wat ik al die tijd heb gevolgd en beweeg voldoende en toch kom ik nu aan, inmiddels bija 1,5 kg in een week tijd. Was vorige week ongesteld en dacht dat het daarmee te maken zou hebben maar een dikke week later is de situatie nog steeds dat ik aankom, hoe kan dit en wie weet raad?

    Reactie
    #2

    Hoeveel calorieën gebruik je en hoe vaak eet je per dag?

    Reactie
    #3

    Ik zit nu rond de 1000 calorieën per dag.Ik eet gewoon 3 keer per dag

    's-ochtends: 200 gram magere kwark
    's-middags: meestal 1 x roggebrood met kaas + cracker met kaas of jam
    's-avonds: veel groente, met kip of vis

    Tussendoor: 1 x ontbijtkoet, 1 x kwark, 1 x fruit

    Reactie
    #4

    Dat is dan niet zo verwonderlijk.

    Je krijgt namelijk VEEL te weinig calorieën binnen. Daarnaast eet je maar 3 x per dag. En dan ook nog de verkeerde dingen op het verkeerde moment. Dat kun je een tijdje doen, maar op een gegeven moment gaat je lichaam in de spaarstand. Het gevolg is dat alles wat je dan eet en/of drinkt gelijk wordt opgeslagen. Daardoor kan dan gewichtstoename ontstaan. De energie die je lichaam nodig heeft om te functioneren wordt dan uit je spierweefsel gehaald.
    Je bent op dit moment dus eigenlijk je eigen spieren aan het opeten. En de wellicht belangrijkste maaltijd, het ontbijt, want daarmee krijg je calorieën binnen die je overdag nodig hebt , is een ramp.
    1000 Kcal is misschien goed om een week te doen. Voor de rest is het gewoon schadelijk voor je gezondheid.
    Lees ook eens:
    http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/95919-afslankdieet-om-verantwoord-af-te-vallen.html

    Reactie
    #5

    Oei ik dacht juist altijd dat het aan te raden was om dan niet boven de 1000 cal te gaan zitten. Hoe kan ik mijn lichaam uit de spaarstand halen???

    Reactie
    #6

    Door je dieet aan te passen.
    Je hebt voor dagelijkse bezigheden ca. 2200 kcal nodig. dat zijn dus de Kcal die je lichaam verbruikt. Als je dus op 1900 - 2000 gaat zitten, neem je minder in dan je verbruikt en kun je nog afvallen. Dat gaat dan wel maar langzamer, maar heeft op duur een veel beter effect.

    Reactie
    #7

    Als je op dieet bent moet je proberen ook spiermassa te kweken. Is al eerder gezegd maar klopt wel. Het is belangrijk dat je ruststofwisseling hoger wordt. Deze ruststofwisseling verbruikt dagelijks 60% van je energie. Het is een ingewikkeld verhaal maar ik ben met behulp van krachttraining en een dieetconsulent afgevallen. Het is ook handig om zo'n diagnoseweegschaal te kopen. Ik heb dezelfde als mijn dieetconsulent een Omron BF511. Dit apparaat laat zien hoeveel calorieën je nodig hebt in rusttoestand. Door krachttraining vergroot je dit cijfer en worden je spieren niet meer opgegeten. Je voorkomt met spieropbouw ook dat je niet heel veel aankomt als je stopt me je dieet. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

    Reactie
    #8

    Hey,

    Ik ben nu al 3 weken bezig met mijn dieet. Ik loop 2x per week en ik eet dagelijks mijn ontbijt - een stuk fruit als tienuurtje- middageten (vaak sla met stukjes kip en groenten) - om 16u een betterfood koekje met heel weinig suikers en ‘s avonds het avondeten en na het eten niets meer. Ook drink ik 1 liter water en meer per dag. Ik zou graag afvallen (5kg), maar ik merk nu dat ik terug aan het bijkomen ben in plaats van aan het afvallen. Ik geraak ik heel gefrustreerd door, want ik eet niet minder, ik eet meer gezond. Kan iemand mij helpen? Om toch die 5kg te kunnen verliezen?

    Reactie
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Ga dan eens nar een diëtiste en kijk eens of dat wat je et ook werkelijk zo goed is als je denkt.

    Reactie
    #10

    Intermittent fasting - tijdelijk vasten ?

    Dat hoeft niet elke dag, maar gewoon zo af-en-toe en je kunt het zo gek maken als je zelf wilt, want je beslist zelf dagelijks wat je het beste uitkomt. Het doel is je lichaam rust te gunnen en het aantal suiker-pieken (insuline-pieken) te beperken. Een hoog insuline-gehalte maakt dat je geen vet zult verbranden, want er zit dan immers genoeg glucose in je bloed.
    Het idee is niet te weinig te eten, maar wat je eet binnen korte tijd te eten. Dus bijv. geen ontbijt, geen 10-uurtje, maar wel een fikse lunch, geen 16-uurtje, maar wel volwaardig avondeten. Kan ook met een fiks ontbijt en dan een dik avondeten. Suikers moet je dan mijden, want die geven geen gevuld gevoel en jagen je insuline-gehalte omhoog, een beetje vet is geen probleem, dat vult prima. Je moet wel minimaal 1,5 liter per dag drinken.

    Bron: Jason Fung (zowel boeken als youtube).

    Reactie
    #11

    Zelf ben ik ook al een tijdje aan het diëten. Ik at 's morgens een bruine boterham met confituur en een passievrucht. 's Middags at ik 2 boterhammen met kaas en een royco soep (vaak met een kiwi/appel of peer) en 's avonds at ik een normale maaltijd met aardappelen, vlees en groenten. Als ik mijn calorieteller moet geloven zit ik meestal aan zo'n 1000 kcal per dag. Ik vind dit bitterweinig en het baart me zorgen.. Ik zou in principe meer moeten eten? Ik ben ook bang dat mijn lichaam zichzelf al in spaarstand heeft gezet. Ik zou hier zo snel mogelijk vanaf willen geraken... Verder probeer ik ook 1 à 2 maal in de week 45 minuutjes te hardlopen en dan doe ik meestal nog 1u sport in de week.

    Reactie
    #12

    Dieeten met confituur en royco soep?

    1000 Kcal is veel te weinig. Je lichaam gaat dan inderdaad in de spaarstand. Alles wat je dan binnen krijgt wordt gelijk als reserve opgeslagen. Dan kun je inderdaad aankomen i.p.v. afvallen

    Reactie
Reageer op: Aankomen tijdens dieet
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief