Zoeken Vraag het forum

Vermageren lukt maar niet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, ik ben een studente van 20 jaar, weeg 76 kg en ben maar 1,62m groot (dus overgewicht).

Ik probeer al 2 maanden te vermageren, maar dit lukt ECHT niet. Ik eet gezond (geen wit brood, witte pasta, suikers, alcohol,…), niet te veel of te weinig, sport zeker 3 keer per week en heb een goede ingesteldheid hierover. Het is dus niet dat ik door het neerschrijven van dit probleem, me ga storten op lekkers omdat ik me slecht voel.

Het zit dus zo: Ik weeg me elke dag en noteer dit ook in een boekje. Hierbij merk ik dat ik 27/04 (5 dagen voor mijn eisprong) tot 05/05 (5 dagen na mijn eisprong) plots zeker 2 kilo in gewicht aankom. In de latere 5 dagen erna zak ik 1 kilo in gewicht. Maar dan 5 dagen voordat ik ongesteld ben, kom ik weer 1 kilo aan. Het punt is, ik weet dat dit allemaal vocht is. Maar in de resterend kleine weken na mijn maandstonden, merk ik dat ik gewoon weer 2 kilo afval (vocht en gewicht) en ik uiteindelijk weer zit waar ik voor mijn eisprong zat. Dit is dus gewoonweg een vicieuze cirkel… en dat vind ik echt zo jammer.

Wat kan ik hiertegen doen? Minder eten? Anticonceptie gebruiken (wil ook niet verdikken of trek krijgen door hormonen, hier ben ik heel gevoelig aan. Nu kan ik het onderdrukken… Maar ik weet niet of ik dat met de pil nog kan)?

Iemand help me aub, ik ben echt wanhopig aan het worden.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Om te beginnen moet je dus stoppen met je iedere dag te wegen. Dat is nl totaal zinloos, sterker nog het levert alleen maar stress op. En stress kan van invloed zijn. 1 x per week op een vaste dag en tijd is meer dan voldoende. Wat is de totale vochtinname op een hele dag? Hoe vaak eet je op een dag? dus maaltijden en tussendoortjes.

Reageren
Reageer op: Vermageren lukt maar niet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.