- Anoniem11 mei 2014 om 06:37
Hallo, ik ben een studente van 20 jaar, weeg 76 kg en ben maar 1,62m groot (dus overgewicht).
Ik probeer al 2 maanden te vermageren, maar dit lukt ECHT niet. Ik eet gezond (geen wit brood, witte pasta, suikers, alcohol,…), niet te veel of te weinig, sport zeker 3 keer per week en heb een goede ingesteldheid hierover. Het is dus niet dat ik door het neerschrijven van dit probleem, me ga storten op lekkers omdat ik me slecht voel.
Het zit dus zo: Ik weeg me elke dag en noteer dit ook in een boekje. Hierbij merk ik dat ik 27/04 (5 dagen voor mijn eisprong) tot 05/05 (5 dagen na mijn eisprong) plots zeker 2 kilo in gewicht aankom. In de latere 5 dagen erna zak ik 1 kilo in gewicht. Maar dan 5 dagen voordat ik ongesteld ben, kom ik weer 1 kilo aan. Het punt is, ik weet dat dit allemaal vocht is. Maar in de resterend kleine weken na mijn maandstonden, merk ik dat ik gewoon weer 2 kilo afval (vocht en gewicht) en ik uiteindelijk weer zit waar ik voor mijn eisprong zat. Dit is dus gewoonweg een vicieuze cirkel… en dat vind ik echt zo jammer.
Wat kan ik hiertegen doen? Minder eten? Anticonceptie gebruiken (wil ook niet verdikken of trek krijgen door hormonen, hier ben ik heel gevoelig aan. Nu kan ik het onderdrukken… Maar ik weet niet of ik dat met de pil nog kan)?
Iemand help me aub, ik ben echt wanhopig aan het worden.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
11 mei 2014 om 08:26Om te beginnen moet je dus stoppen met je iedere dag te wegen. Dat is nl totaal zinloos, sterker nog het levert alleen maar stress op. En stress kan van invloed zijn. 1 x per week op een vaste dag en tijd is meer dan voldoende. Wat is de totale vochtinname op een hele dag? Hoe vaak eet je op een dag? dus maaltijden en tussendoortjes.
Reageren