Onmogelijk om af te vallen extreem snel aankomen

  • #1

    Hi Allen.  Ik ben een vrouw van 21 en ben al 9 jaar bezig af te vallen. Ik heb elk dieet geprobeerd.  Ik ben extreem sportief. Ben bij elke dokter en diëtist langsgeweest en niemand kan mij helpen af te vallen.

    Ik heb een super gezond dieet. (is al gecheckt door diëtisten en dokters het is daadwerkelijk echt gezond en echt de calorieën die ze voorschrijven) ,maar ik ben altijd al een beetje dikkig geweest. Ik heb een normaal BMI ,maar dun zou ik mezelf niet noemen.

    Ik heb constant honger. Ik eet zo weinig mogelijk en als ik dan een keer "normaal" eet kom ik ongelofelijk snel aan. Zo snel dat je na een week letterlijk kan zien dat ik ben aangekomen en het voelt ontzettend naar. Deze levensstijl is niet meer vol te houden. Komt er iets in iemand naar boven op over wat het kan zijn. Opnieuw. Alles is gecheckt door voedings en sportdeskundigen. Ik kan niet meer sporten dan dat ik al doe dat trekt mijn lichaam niet en minder eten dan 1300 CALORIEN is ongezond en trek ik niet. Ik heb al geaccepteerd dat ik van mezelf dus wat meer vet meedraag. Dat is okay , maar dat extreem snelle aankomen is niet okay. Ik wil ook eens dat mijn lichaam normaal is en ik niet 24/7 hoef te dieeten om een normaal gewicht te hebben.  Als iemand denkt te weten wat het kan zijn dan hoor ik dat graag. Dank jullie!

    Reageer
    #2

    Is er een bloedonderzoek gedaan waarbij naar de schildklierwaarden is gekeken?

    Reageer
    #3

    Hey,

    Is 1300 calorieën en veel sporten niet veel te weinig? Daardoor kan je lichaam ook constant in spaarstand staan en iedere calorie opslaan die je extra neemt als compensatie voor het steeds te weinig eten

    Reageer
    #4

    Bloedwaarde onderzoek is gedaan. Alles was goed ook mijn schildklier. En ja 1300 is heel weinig. Ik heb alles geprobeerd van 2200 tot 1300.

    Reageer
    #5

    Wat eet je dan bijvoorbeeld op een dag?

    En hoe intensief sport je daar tegen over?

    Reageer
    #6

    Ik eet een bakje magere yoghurt als ontbijt. Wat volkoren crackers. Smiddags iets met ei en gebakken groenten. Proteïne shake. Avondeten is groente vlees en aardappelen. Stuk fruit of iets anders kleins zoets.  Ik ren 3x per week een interval training van een uur of langer en doe 3x per week 2 tot 3 uur aan powerliften. Ik loop op mijn werk 5/15 km. Ik loop met mijn hond. Fiets ongeveer een halfuur per dag.

    Reageer
    #7

    En dat kun je goed volhouden op wat je nu eet? Want ik vind het persoonlijk erg weinig!

    Met jou training zou je gewicht in je spiermassa moeten zitten,je zou niet verwachten dat je het als vet opslaat. Heb je geen moeite om spiermassa te krijgen/te behouden? Omdat je spieren gaat verbranden als je te weinig eet ten opzichte van je training. En dan kan je lichaam wel alles opslaan wat er extra binnenkomt.

    Als je met een trainer werkt, wat zegt die van je dieet?

    Reageer
    #8

    Ik heb eens grofweg je Kcal geteld....met wat je opgeeft
    Je haalt zo nooit 1350 Kcal... met normale porties
    En dan schrijf je: een stuk fruit of iets anders zoet... Ik weet niet wat iets anders zoet dan is, maar goed kan het dus niet zijn, want het zijn te veel suikers

    Reageer
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Ik heb ook nooit gezegd dat ik nu 1300 CALORIEN eet ik zei alleen dat ik minder dan dat niet trek. Ik kom er overigens wel aan sommige dagen. Voor mijn avond eten eet ik wel eens pasta van 14 cal met niks erbij en met iets zoets of fruit bedoel ik misschien een paaseitje of 1/2 of een handje blauwe bessen.

    Ik heb een trainer  , maar die weet niks van mijn eetpatroon alleen het feit dat ik teveel sport.

    Reageer
    #10

    Ok. Ben je dan wel eens bij een voedingsdeskundige geweest die echt gespecialiseerd is in de voeding voor sporters? En dan echt op jou trainingen uitgebalanceerd. Kan je trainer je niet adviseren?

    Als ik naar mijn vriend kijk, die past zijn voeding per dag aan bij wat hij voor training gaat doen. Hij eet voor een krachttraining dus anders dan voor een cardio training.En hij is echt ruim boven de minimale calorie behoefte nodig om goed te kunnen funktioneren.

    Nu zal dit misschien per persoon wat verschillen, maar voor iedereen geldt dat dagelijks veel meer verbranden dan innemen, uiteindelijk roofbouw op je lichaam wordt.

    Je zou nog eens kunnen zoeken naar iemand die sporters begeleidt met voedingstips en daar een schema mee maken voor jou op maat. Via een Sportmedisch Centrum ofzo misschien. Maar dan moet je wel echt duidelijk jou trainingsprogramma vertellen,anders kom je nooit tot een passend dieet. Een gewone diëtist kan wel vinden dat je genoeg en gezond eet,maar een echt sportlichaam heeft toch hele andere behoeftes dan iemand die af en toe een beetje sport.

     

    Reageer
    #11

    Dit hele verhaal komt me toch wel bekend voor. Volgens mij heb  je al een keer een topic hierover gehad.  Maar ik kan me vergissen natuurlijk...

    Feit is in ieder geval, dat je onvoldoende en verkeerd eet.  Je lichaam zal uiteindelijk energie uit je spierweefsel gaan halen waardoor je spiermassa zal gaan afnemen. Door het te veel sporten ontstaan er dan ook spierbeschadigingen.

    Als je dit zo blijft doen gaat je lichaam op de spaarstand en slaat alle koolhydraten die je binnen krijgt op. En dan is het gevolg dat je van een paaseitje, een handvol bessen en wat aardappelen en een proteine shake gaat bijkomen ipv afvallen. Ondanks dat je dus te weinig eet.

    Je lichaam heeft zonder te sporten 2000 Kcal nodig om normaal te kunnen functioneren. Dus om je organen normaal op gang te houden.

    Als je extreem sport zoals je zelf al aangeeft, kom je al snel op 3500 Kcal die je lichaam gewoon broodnodig heeft om goed te kunnen functioneren. En proteine shakes werken hiervoor dan echt niet.

    Reageer
    #12

    Voor een gezond gewicht is het belangrijk om te zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel en gaat dus niet zozeer om calorieën tellen. Door weinig eten gaat je lichaam in de spaarstand en breekt  je lichaam spierweefsel af. Daarom zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Daarom beter volle in plaats van magere yoghurt nemen. En juist wel wat bij je pasta. Wat vlees, vis, ei of vegetarisch. En natuurlijk voldoende groente. Door evenwichtig te eten, krijg je ook een betere verhouding tussen spierweefsel en vetweefsel.

    Omdat je roofbouw op je lichaam pleegt en te weinig voedingsstoffen binnen krijgt, zorgen voor wat extra voedingsstoffen. Klinkt me ook als een eetstoornis dus misschien toch hulp zoeken. Voor het voedingsgedeelte ook hulp zoeken.

    Reageer
Reageer op: Onmogelijk om af te vallen extreem snel aankomen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief