snel aankomen

  • #1

    Ik ben 1.63 lang en ik weeg 43.2 kilo.
    Niet dat ik mager ben want ben smal gebouwd, maar wel echt te dun.
    Nu wil ik zo snel mogelijk 50 kilo gaan wegen.
    Maar ik heb een snelle stofwisseling en erg weinig eetlust, dat werkt dus niet zo mee.
    Nu wil ik van jullie graag dit weten:
    - Bestaat er een middel/medicijn waarvan mijn stofwisseling vertraagd? (Zo ja, wat is het?)
    - Kennen jullie producten waar enorm veel calorieen in zitten?

    Bij voorbaat dank.
    Gr. Rachel

    ps. geen gezondheidsadvies, alleen antwoord op de twee vragen s.v.p.

    Reageer
    #2

    nee, er bestaat geen medicijn dat je kan nemen om de stofwisseling te vertragen, als je heel veel zou eten en je blijft mager, dan zou de schildklier b.v. te snel kunnen werken, maar je zegt zelf dat je niet veel eet en weinig eetlust hebt. Dit betekent dus waarschijnlijk dat je te weinig eet en dat is dus op te lossen.
    Dat betekent dus dat je meer moet eten en vooral dingen waar veel calorieen in zitten.
    Nu is het niet de bedoeling dat je ongezond gaat eten, zoals gebak en junkfood, maar je wil geen gezondheidsadvies, wat wil je dan wel? een wondermiddel waar je opeens 50 kilo door weegt bestaat niet.
    of wil je een lijst van gezonde dingen met veel calorieen?
    zo kan ik je dus verder niet helpen.
    Jammer,
    groetjes, Brenda

    Reageer
    #3

    Je komt het best het snelst aan door de opbouw van spiermassa. Dat betekent dat je intensief kunt gaan sporten, en niet gericht op conditie, maar op kracht. Als je nooit eerder zwaar gesprt hebt, doe dit dan altijd onder begeleiding.

    Reageer
    #5

    Natuurlijk kan het zo zijn dat je een snellere stofwisseling hebt dan anderen, maar dit is niet meteen 2 x zo snel. Dus je kan er zeker wat aan doen!

    Ik ben 18 jaar, 1.62 en woog een maand geleden 49 kg. Erg weinig en ik kreeg vaak opmerkingen van; 'Gaat het wel goed met je?' of 'Eet jij wel genoeg?' Voor mijn gevoel at ik juist veel! Maar ik dacht bij mijzelf; Dus niet genoeg, ik moet meer eten! Of in elk geval producten met meer calorieën.

    Ik heb voor mijzelf dus een dieet opgesteld.

    - 's morgens een bak volle yoghurt met havermout en een Mammoth 2500-shake.
    - 's middags bruine boterhammen. 2 glazen volle chocolademelk.
    - 's avonds avondeten. Daarna weer een bak volle yoghurt met havermout en een Mammoth 2500-shake.

    + lekkere tussendoortjes zijn altijd welkom 😉 (pinda's!)
    En wanneer je dorst hebt tussendoor, gewoon een glas volle chocolademelk.

    Nu weeg ik 53 kg 😀 Okal is het verschil nog niet zo groot natuurlijk, ik ben al wel erg blij met het resultaat tot nu toe! En ik blijf doorgaan 😀

    Reageer
    #6

    ik heb precies hetzelfde nu ! ik ben 1.65 en weeg 42.7 ik wil ook graag 50 kilo wegen, ik eet nu heel veel maar het helpt totaal niet, ik kom niet aan!

    Reageer
    #7

    Om snel veel aan te komen alle volle producten kwark, yoghurt, volle melk
    Veel granen vezels enz veel pasta en rijst gerechten en voor je gaat slapen nog 2 boterhammen snachts verteer je veel langzamer en als je uit je bed komt en weer eet ben je dus nooit leeg en dan kan je lichaam die reserves gaan opslaan. Minstens 8 glazen water per dag en 2 melk
    Tip: als je voor je gaat trainen Savonds 2 boterhammen eet en na het trainen pas je avondmaaltijd heeft dit ook meer effect!

    Reageer
    #8

    Okee, ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Op het moment rond de 1.80m lang en schommel ergens tussen de 55 en 60 kilo, op 23 jaar. Mijn streefgewicht is 75, maar ben tevreden met elk extra kilootje.

    Elk half jaar check ik mijn cholesterol (veel voorkomend probleem in familie) en die is prima.

    Nu grapte de dokter laatst al dat ik maar veel snacks en junkfood moet gaan eten. Echter, ik snack veel. elke dag 2 zakken drop, een of twee pakken koekjes, een zak chips en hier en daar nog wat.

    Als ontbijt heb ik 2-3 broodjes kaas/worst. Middageten ook 1-2 broodjes met iets hartigs
    einde van de middag nog een keer en dan 's avonds eet ik 1 bord warm eten, al moet ik zeggen dat dit ook met regelmaat een flinke bestelling is bij de snackbar. (1-2 personen patat, 3-4 snacks).

    een ding wat ik fout doe, is dat ik niet alle vitaminen binnenkrijg. Voor veel fruit ben ik écht heel allergisch. ook magnetronappels, anti allergie appels, etc. etc. heel soms eet ik een heel klein stukje omdat ik de smaak heerlijk vind, maar dat gaat met moeite.

    Ook pasta kan ik slecht tegen. Hier heb ik geen directe allergische reactie op in de zin van zwelling, maar krijg er vrijwel 30 minuten na het eten zware buikkrampen. Zelfde voor melk.

    Eigenlijk is mijn vraag nu;

    Wat kan ik het beste eten?
    niet op gezondheid letten, dit is op t moment prima, en laat genoeg testen. 🙂

    Reageer
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    ik ben ook mager, nu 48 kg 1.68m een vrouw van 29
    ik had mijn calorieen berekend en kwam uit op 800 veels te weinig dus, deze ben ik gaan verdubbelen naar 1600 en nu op 2000 calorieen maar er gebeurd nog steeds niks

    Mijn indeling:
    Pap
    Chocomelk met fantomalt calorieenpoeder
    banaan
    koffie
    2 eieren
    pasta
    frisdrank
    roggebrood
    appel
    melk
    avondeten (groente aardappelen vlees)
    kwark
    worst
    kaas
    chips

    ik word er gek van dat ik niet aankom
    wie eet er nou zoveel op een dag pff

    Reageer
    #10

    Het enige wat helpt om bij te komen is; eten! En vooral doorzetten! Niet deze week wel en volgende week niet meer. En bij elke maaltijd, midden, morgen en avond je buik "vol" eten, dat je echt zo hebt van pfff ik zit volll.. En het is niet zo van de een op de andere week goed eten dat je bij komt. Zelfs niet met de nodige "extra" calorieën, die meer dan 2000 moet zijn om bij te kunnen komen.

    Reageer
    #11

    ik ben 17 ik ben 1.63 en ik woog 50 toen werd ik heel erg ziek en woog ik opeens in 2 weken tijd nog maar 34. ik eet giga veel en drink ook genoeg. maar elke keer als ik beetje op gewicht ben. 2 weken later is het weer weg. ik ben bij de dokter geweest en die kon niks aparts vinden. schildklier en stofwisseling is allemaal prima..
    ik wil gewoon graag op die 50 of meer blijven hoe moet ik dat nu weer gaan doen?

    Reageer
    #12
    Reageer
    #13

    dat probleem heb ik dus ook
    ik ben 1,65 en ik weeg 47 kilo ook veelste laag dus..
    alleen bij mij is het probleem dat ik rook en veel energydrank drink zoals redbull enzo ..ik weet dat het slecht is als ik s'ochends op sta heb ik totaal geen trek in mijn eten en mijn ontbijt sla ik dus bijna altijd over omdat ik gelijk aan de energy en het roken begin slecht!!!
    ik voel me vaak onzeker omdat ik mezelf echt te dun vind het valt niet echt op alleen als ik broeken wil passen dan zitten ze weer niet goed en ook in de zomer zie je mij niet in een korte broek schaam ik me dood om eerlijk te zijn
    ze zeggen dat PASTA , RIJST VLEES erg goed is als avond eten en dat eet ik dus bijna elke dag alleen bij mij is het probleem dus mijn ontbijt en smiddags eet ik veelse weinig ik zelf denk dat mijn eetlust weg gaat door het roken enzo?
    wat kan ik het beste doen??

    Reageer
    #14

    ik raad mensen ook aan ga naar je huisarts die kan je echt helpen je kan vragen of zei een schema voor je wilmaken zodat je weet wat je het beste kan eten en die dingen ik ging een keer naar de dokter voor een griepje en ze begon over mijn bewicht ik voelde me o dat moment erg zeker want als het mijn dokter opvalt dan anderen ook!!! ik ben ook van plan gewoon langs mijn huisarts tegaan die kan je preceis zeggen wat je moet doen!

    Reageer
    #15

    ga anders naar je huisarts.
    ze zeggen kwark yogurt zuivel .
    en als avond eten veel vezels en eiwiten zoals rijst pasta vlees.

    Reageer
Reageer op: snel aankomen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief