- lottie18 juli 2023 om 10:24
Beste John of anderen,
Ik zal de situatie even schetsen:
Ik ben iemand die heel precies is met het innemen van de pil (noranelle 20), ik neem ze elke avond tussen 21u en 22u. Ik ben momenteel aan het doorslikken omdat ik op vakantie ben maar ik heb gisteren met laatste pil genomen dus mijn stopweek begonnen.
Ik ben een persoon die altijd heel paranoia en bang is voor zwzngerschap ookal ben ik aan de pil en komt mijn vriend nooit klaar in mij (trekt uit voordat hij klaarkomt). 2 manieren van anticonceptie dus.
Omdat ik zoveel stress en nadenk krijg ik last van symptomen zoals misselijkheid en buikpijn.
Sinds een paar dagen (iets meer als een week volgend mij) ben ik nu ook licht in mijn hoofd en heb ik last van rugpijn en rommelende darmen. Ik weet dus niet of dit zwangerschapssymtonen zijn of van de stress.
Als ik logisch nadenk besef ik ook dat ik eigenlijk niet zwanger kan zijn omdat ik de pil neem. Maar ik ben altijd ao ontzettend bang.Kan ik zwanger zijn of ben ik gewoon weer heel erg aan het panikeren voor niets?
6 reactiesReagerenlottie18 juli 2023 om 10:27Nog even iets kort.
Toen ik begon met de pil nam ik in de stopweek 6 dagen geen pil en dan op dag 7 de eerste van de nieuwe strip. Dus eigenlijk een dag te weinig omdat je 7 dagen geen pil moet nemen.
vorige maand begon ik op dag 6 van de stopweek al aan de eerste pil van de volgende strip. Dus nog een dag vroeger. Dit wzs perongeluk.
maar deze maand nam ik dan weer zoals vroeger op dag 7 de eerstz pil. Dus nogsteeds op tijd maar een dag later als de maand ervoor.
maakt dit uit?
ReagerenSuus18 juli 2023 om 11:17Als je denkt zwanger te zijn, kun je twee weken na dat je denkt risico gelopen te hebben, een “Early test” doen. Dan weet je zeker of je zwanger bent en hoef je daar niet over te stressen.
Maar als je de pil correct neemt, dan is zwanger worden toch niet echt logisch en zullen je klachten toch door de stress en de naderende menstruatie komen.
En het heeft geen invloed op de pil dat je stopweek een keer een dagje korter is. Als hij maar niet meer dan 7 dagen duurt.
Reagerenlottie18 juli 2023 om 11:43Maar ik moet mijn menstruatie pas zaterdag krijgen, op dag 5 van mijn stopweek normaal. Ik heb gisteren mijn laatste pil genomen.
ik heb deze klachten al 4-5 dagen dus dan kan het toch niks met mijn menstruatie te maken hebben, dat zou toch vroeg zijn?
ik ben helemaalllll in paniek en weet niet wat ik moet doen.
ReagerenSuus18 juli 2023 om 11:46Omdat je hebt door geslikt kan die dus eerder komen. Soms komt zelfs al tijdens het nemen van de tweede van de strip.
Je hoeft dus niks te doen en al helemaal niet in paniek te raken……
Reagerenlottie18 juli 2023 om 11:48Ik heb de pil nog wel een of twee keer doorgenomen in het verleden en toen kwam mijn menstruatie nogsteeds op dag 5.
ik ben zo bang dat ik zwanger ben ookal neem ik de pil elke dag en komt mijn vriend niet in me klaar.
ReagerenSuus18 juli 2023 om 13:30Het hoeft niet altijd hetzelfde te gaan als je de pil doorslikt……
En als je bang bent zwanger te zijn, doe dan een test. Dan kun je het daarna loslaten
Reageren