Zoeken Vraag het forum

Prikpil en toch zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniempje1997

Hallo allemaal
    Ik ben een jonge vrouw van 19 jaar. Ik zit al ruim een jaar aan de prikpil en de laatste injectie was op 19 december 2016 dus nog niet zo lang geleden. Ik heb op 13 januari onveilige seks gehad. En hoor van een aantal mensen in mijn omgeving dat zij of kennissen van hun door de prikpil heen zwanger zijn geraakt. Nou voel ik me al na de eerste dag na de onveilige seks heel raar niet te omschrijven. Ik ben op 28 december 2016 nog ongesteld geworden en heb dus een ovulatie test gedaan en toevallig was mijn meest vruchtbare dag 13 januari 2017. Ik mag 25 januari een zwangerschapstest doen. Maar ben echt bang dat ik zwanger ben. Wat denken jullie??

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een dag na de seks kun je dus onmogelijk al zwangerschapsverschijnselen hebben. De prikpil werkt doorgaans goed en is betrouwbaar als ze op tijd is vernieuwd..

Reageren
    Moniek28

Goede avond ff een vraag zit jaar aan de prikpil
    En laadte 3 maanden niet meer ongesteld geweest
    Maar week terug sex gehad en
    Sins gisteren last van me onderbuik net of moet ik ongi worden kan het zijn dat ik toch miss zwanger ben

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan niemand zo beantwoorden, maar als je op tijd de prikpil hebt gehaald is dat niet erg waarschijnlijk. Een aankomende menstruatie is dan meer voor de hand liggend

Reageren
    Shirley

Even snel een vraag je ik heb donderdag me prikpil Gezegt en heb onveilige sexs gehad kan je dan zwanger worden ?

Reageren
    Melis

Hangt er vanaf waar in de cyclus hij gezet is. Mijn HA en de bijsluiter zegt dat het op een van je laatste dagen van je menstruatie moet en dat je dan gelijk beschermt bent anders duurt het 7 dagen

Reageren
Reageer op: Prikpil en toch zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.