Home / Zwangerschap / Prikpil kan ik zwanger zijn?
Hallo mensen.. Ben 19 jaar. In mei 2012 had ik de prikpil genomen. 23 oktober had ik de prikpil genomen. Om de 12 weken heb ik de prikpil. 28 januari tot 30 januari in de avond had ik sex met mijn vriend zonder condoom. 31 januari tot 3 januari had ik bloeding. 16 januari tot 22 januari in de ochtend had ik nog klein beetje bloeding. 23 januari 's nachts had ik onveilig gedaan met me vriend. In de ochtend ook en ik kreeg klein beetje bloeding tijdens sex. Hij was in me klaargekomen. 24 januari de prikpil gehad. De bloeding die ik kreeg was echt klein beetje. Het leek op blaasonteking. Het stopte 27 januari. 9 Februari heb ik test gedaan en op de digital blue stond niet zwanger. Heb die strip eruit gehaald en ik zag 1 donkere streep en 1 lichte streep. Maar ben ik nu zwanger en kan ik wel zwanger zijn? Als ik zwanger ben heeft dat bijwerkingen op mijn kind?
Beste Hopeloos Meid,
Als je sinds mei 2012 iedere 12 weken de prikpil hebt gehad tot en met nu toe, is een zwangerschap niet erg waarschijnlijk. Als je de DHZ test niet vertrouwd, kun je een test bij de huisarts laten doen.
De uitslag van de test met clearblue digital is af te lezen in het venster van de conceptie in dicator. Het is niet de bedoeling de strip eruit te halen en die te interpreteren.
Wat de bloedingen betreft:
In het eerste jaar van de prikpil is het heel goed mogelijk wat onregelmatige bloedingen te hebben alvorens de bloedingen uiteindelijk helemaal weg blijven. In de bijsluiter van de prikpil kun je dat terug vinden. Als je de bijsluiter niet hebt kun je die terugvinden op internet.
Hallo mensen
Kan je zwanger komen zelf als je de prikpil neemt
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!