- Miertje19 augustus 2018 om 14:53
Hallo!
Ik heb sinds mei de prikpil en ik ben 31 juli voor mijn tweede shot gegaan. Ik kreeg twee weken terug een kleine bloeding wat al vrij snel overging. Ik dacht dat dit kwam, omdat ik een nieuwe prikpil moest halen. Nu kreeg ik drie dagen terug ook een bloeding en dit was eerst licht roze en toen werd het donkerbruin bloed en daarna was het weg en het kwam alleen met hem plassen. Nu kunnen dit doorbloedingen zijn enzovoort. Alleen wel heb ik allerlei rare dingen. Ik heb een vriend waarmee ik altijd zonder condoom vrij, aangezien ik aan de prikpil zit. Ik heb vrij rare symptomen, zoals misselijk, buikpijn, ongesteldheidspijn (altijd), erg emotioneel enzovoort, waardoor ik toch wel erg bang ben dat ik misschien door de prikpil heen zwanger geworden ben. Ik ga morgen even een zwangerschapstest halen. Nu wilde ik even weten of misschien 1 van jullie er ervaring mee heeft? Zwanger worden door de prikpil heen!
4 reactiesReagerenAnoniem19 augustus 2018 om 17:21Nee dat lijkt me niet. Als je op tijd een nieuwe prik bent wezen halen zal er niets zijn. De klachten kunnen komen door de hormonen. Als de klachten blijven aanhouden ga dan naar de huisarts.
ReagerenJohn (moderator)
20 augustus 2018 om 01:01Als je denkt zwanger te kunnen zijn, wat me onwaarschijnlijk lijkt, dan moet je een zwangerschapstest doen
ReagerenCatootje20 augustus 2018 om 22:01De prikpil onderdrukt je eisprong, werkt verhogend op het cortisol en hormonale anticonceptie in het algemeen onttrekt voedingsstoffen aan je lichaam, zoals zink. Op de kortere of langere termijn kan dit soort ontregelingen voor klachten zorgen.
ReagerenMiertje24 augustus 2018 om 00:11Ik snap dat het onwaarschijnlijk lijkt en dat het niet kan, alleen lees genoeg verhalen. Vind het toch wel raar over de bloedingen. Ik weet dat ik even een test moet doen. Mijn vraag was meer of dames er ervaringen mee hebben, met zwanger worden door de prikpil heen.
Reageren