Home / Alcohol, drugs & roken / zeer emotioneel en depressief na het stoppen met blowen.
Heb zo veel comments gelezen en ik zie me erin terug.
Kan wel een lang sad af verhaal schrijven maar om het kort te houden, ouders gingen scheiden, ma bracht me net leugens naar ndl(was14), ging weer trouwen en wilde me op mn 20 niet meer in het huis hebben, dus woon sinds dien op mezelf en toen begon ook het blowen.
Ben sinds toen erg alleen en voel me ook zo maar het blowen maakte het minder erg, ik voelde me goed en vergat al de Bs. Gamen muziek luisteren alles werd leuker.
Door wat problemen met mijn maag en maagzuur en keel blowde ik de laatste paar weken al minder tot dat ik vorige week 10-30 min na mn eerste joint in de avond ineens heel benauwd voelde, begon te zweten en buikpijn had(misschien dat het niks met elkaar te maken heeft ik gok maar).
Toen besloot ik om helemaal te stoppen aangezien ik in 2020 ook nog met de MS ziekte werd gediagnosticeerd, dacht van ja het zal wel beter zijn om te stoppen dan kan ik me meer focussen om mn fysieke klachten etc
Maar damn afkickverschijnselen is a Bihh en de ms ziekte en de pijn daarvan maakt dat allemaal niet makkelijker… laat staan de emoties die ik 12 jaar lang weg blowde, na paar dagen begon ik in een keer erg hard te huilen ik snapte het ook allemaal niet meer.
Nu ben ik in een constante sad mood en wil het liefst weer blowen, misschien begin ik wel weet wie weet, ff deze maag problemen fiksen misschien dat ik ff weer eentje ga opsteken ook al ben ik bang om me weer zo benauwd te voelen en kapot te zweten maar dat gebeurd nu ook wel terwijl ik slaap, lekker lang slapen lukt ook niet meer en wordt paar keer in de nacht wakker….
Heb dus definitief nog geen punt achter get blowen gezet maar ik dacht ik deel mn verhaal even… 1 week in en ik voel me gewoon erg shitttt.
1 week in en ik voel me gewoon erg shitttt. Alcohol, drugs & rok
Dat is natuurlijk niet zo raar na 12 jaar blowen... Maar ook dat gaat weer over. Je kunt je huisarts vragen om hulp.
Sinds 26 oktober gestopt en nog steeds last van duizelig gevoel in me hoofd, het is gelukkig niet meer dagelijks en zo erg als eerst maar nog steeds heel irritant, soms heb ik er een paar dagen geen last van en soms weer 4 dagen achter elkaar, ik ben sinds kort vader geworden en wil genieten van mijn kleine en dit is zo een sta in de weg dat ik mij soms zo slecht voel, ik heb veel dingen geprobeerd zoals vitamines, magnesium, saffraan, maar het geneest toch niet 100% tot heden, zou iemand mij nog een tip kunnen geven hoe ik van mij duizeligheid af kom en van de druk van me ogen 💪
Je zou eens met de klachten naar de huisarts kunnen gaan.
Ik heb hele andere verschijnselen dan de meeste.
Ik heb ongeveer 9 jaar structureel iedere dag gerookt. Ook begonnen na een heftig emotioneel moment.
Toen ik mijn eerste joint op stak om mijn emoties te onderdrukken, wist ik dat als ik dat zou doen, dat het verkeerd zou gaan.
Nou dat is ook zo gegaan. Na die emotionele joint 9 jaar geleden is het snel gegaan. Ik denk dat ik de eerste 5-6 jaar na die joint, het blowen opbouwde naar ongeveer 5-7 joints per dag.
Maar 4 jaar geleden een burnout gehad en toen direct beseft dat ik mijn leven moest veranderen.
Het ergste was dat ik helemaal niet kon stoppen na de burnout, tot 2 jaar geleden. Toen een aantal keer 5 dagen gestopt.
De eerste paar keer had ik dezelfde verschijnselen als iedereen hier. Ongelooflijk emotioneel, huilen om alles. Continu zweten als een gek en iedere nacht was vreselijk, want goed slapen was uitgesloten.
Nu ben ik recent weer gestopt. Ik blowde nog maar een halve joint tot een joint per dag het afgelopen half jaar.
De reden was omdat ik een heel nieuw leven heb opgebouwd waardoor ik gewoon niet toekom aan blowen, maar er ook geen behoefte aan heb.
Ben nu 10 dagen gestopt, heb 0 slaapproblemen, 0 lichamelijke problemen, alles gaat eigenlijk gewoon goed. Alleen ik ben ontiegelijk moe overdag en heb vreselijke hoofdpijn de gehele dag door. Zo moe dat het mijn functioneren en mijn bedrijf in de weg zit.
Maar ik ben wel blij dat dit de enige symptomen zijn die ik nu ervaar. Ik heb deze comment achtergelaten voor de mensen die wel normaal in slaap kunnen vallen of ook geen last hebben van de emotionele rollercoaster, maar wel andere symptomen hebben.
Links of rechtsom is het een hele openbaring om te beseffen hoe hevig het afkicken van blowen is en hoe flink de grip van THC op je geest is!
Ik zou je willen aanraden om de huisarts te vragen een uitgebreid bloedonderzoek te doen. Vitaminetekort zou de klachten kunnen verklaren en dat komt bij drugsgebruik vaker voor.
Nu weer 2 maanden gestopt laatste 2 vrijdag avond toch met vrienden een jointje gerookt. Erna wel weer niks maar merk dat me lichaam er nu weer meer na vraagt. Dacht kan wel weer maar dat dacht ik de vorige keer na 4 maanden niks gerookt te hebben ook. Ben wel vaak moe. Slapen gaat eigelijk wel prima ga liggen en slaap meteen. Denk wel steeds het leven is saaier zonder een joint maar toen ik rookte dacht ik dit high leven is ook niks meer..
Door zetten dan maar en hopen dat het leven niet zo saai aanvoelt;) denk wel steeds is wel lekker blowen dadelijk in mijn zomervakantie.. zit allemaal tussen de oren zeggen ze
Ik zelf ben wel eens gestopt met blowen omdat dit verplicht was, ik heb dat een jaar lang moeten doen. Op een 1 of andere manier kon ik geen enkele dag van dat jaar slapen. Ik heb slaappillen geprobeert, en was daar heel snel klaar mee omdat dat gewoon niet werkte, voor mij is blowen beter dan al die andere rotzooi van de dokter
Herkend heel veel in de meeste verhalen van de mensen hier. Zelf heb ik zo'n 25 jaar geblowd, begonnen op de middelbare school af en toe wat na een paar jaar tot dagelijkse 1 of meerdere joints van het Amnesia soort heeft ontwikkeld. Rookte ik vroeger voor zowel de gezelligheid als het onderdrukken van emoties, later ontwikkelde dit zich puur tot het onderdrukken van emoties, me beter voelen en ook om te kunnen slapen. Over de jaren heen heb ik korte periodes gehad dat ik even gestopt ben geweest. Van mijn 18de tot 22ste heb ik ook redelijk wat andere drugs gebruikt en ben daar vrij direct mee gestopt toen ik een relatie kreeg en snel daarop ook kinderen kreeg. Stoppen met harddrugs ging mij heel makkelijk af, daar heb ik echt geluk mee gehad als ik het vergelijk met vrienden of andere jongens uit die tijd maar ik ben wel altijd blijven roken en blowen, het blowen werd over de jaren heen eigenlijk alleen meer. Ik ben nog altijd samen met mijn vrouw en we hebben eigenlijk beide de conclusie getrokken dan mijn blowen een probleem aan het worden is. Ik leef ongezond door het blowen en val vaak in slaap op de bank en ben richting mijn gezin ongezellig en bot, afgestompt en dat realiseer ik mij ook. Daarom wil ik er ook vanaf, ik ben inmiddels 3 maanden gestopt met roken van shag/sigaretten maar heb een terug van gehad door toch weer een paar weken 's avonds te blowen omdat ik het gevoel heb zo depressief te worden zonder het blowen dat ik er mentaal aan onderdoor ga. Inmiddels is het vandaag precies 4 weken geleden dat ik de laatste joint heb gerookt en heb al 4 weken zeer ernstige slaap problemen en af- en toe huilbuien. Van de dokter heb ik Nitrazepam slaappillen gekregen maar deze werken niet heel goed, ik slaap dan hoog uit een uurtje of 4 en vertoon daarna een beetje verward gedrag wat weer problemen op levert in mijn gedrag richting mijn gezin. Tot nu toe functioneer ik nog wel op mijn werk maar het slaap probleem begint echt impact te krijgen. Ik heb overigens altijd gewerkt, een redelijk goede baan in de IT, ben al 20 jaar samen met dezelfde vrouw (natuurlijk altijd wel eens ups en downs) en gezonde kinderen het is dus ook niet dat daar zorgen zijn of iets dergelijks. Ik lijk gewoon niet goed te kunnen functioneren zonder mijn dagelijkse joint. Nu ben ik opnieuw bij de huisarts langs geweest en die wil dat ik aan de antidepressiva pillen ga maar dat zie ik zelf niet zitten, dan neig ik eigenlijk toch weer eerder naar mijn jointje elke avond.
Inmiddels is het twee weken geleden dat ik de vorige reactie heb geschreven en ik wilde even laten weten dat er langzaam toch wat verbetering in mijn situatie is gekomen. Zo'n 6 a 7 weken na het stoppen lukt het mij weer om 's avonds in slaap te vallen zonder pillen van de dokter of iets dergelijks. Als of ik opnieuw heb leren slapen, het is echt heel bizar want ik doe dus niets bijzonders. Ik blijf tot laat op zodat ik echt moe ben, ga liggen en ben zo vertrokken. Ik heb een tijdje van alles geprobeerd van bij de drogist en gebruikte een tijdje Slaapsap, dacht dat dit hielp maar ik merk dat het weinig verschil maakt of ik dit nu wel of niet neem. Melatonine heb ik ook gebruikt maar het leek me niet veel te helpen en had het idee er een vreemd soort dromen van te krijgen waarbij ik wist dat ik sliep en mezelf in een soort rol zag spelen waar ik invloed op had, het gevolg was dat ik eigenlijk het idee had niet te hebben geslapen en dus heel moe weer uit ben kwam. Inmiddels slaap ik elke nacht wel een uurtje of 4 soms 5 en wordt dan wakker, als ik geluk heb lukt het me nog even in slaap te vallen maar dat is dan telkens erg kort. Ik merk ook dat slapen na het sporten wel nog problemen geeft, wat sterke drank of een paar biertjes helpen wel bij inslapen maar dat moet ook weer niet de bedoeling worden. Emotioneel ben ik nog altijd, ik heb sinds kort daar hulp voor met gesprekken en nu niet meer van die manische/extreme buien, ik lijk het steeds meer onder controle te hebben ook al voel ik me in mijn hoofd van binnen nog altijd niet best.
Duurde bij mij ongeveer 8 maanden voor ik weer 9 uur kon doorslapen en geen vreemde dromen meer had over blowen. Ben nu 1 jaar en 8 maanden gestopt. Leven gaat heel goed. Gewoon doorgaan en alles komt goed!! Trots op je!
Hou vol het us rotzooi! nu 3,5 week gestopt weinig eten en erg moe maar nooit meer terug.kutgeviel moet een keer weggaan moet je maar denken.al weet ik hoe moeilijk het is
Fijn om te lezen Jan!dat geeft me moed.Bedankt voor je positieve woorden.Dat geeft me kracht om vol te houden.
Hoi Jan,Fijn om te horen dat het leven goed gaat.dat geeft mij kracht om door te zetten na 28 jaar.is het zwaar.8 maanden doorbijten dus ik hoop korter we zullen zien.
Hoi,
Ik ben 13 oct gestopt met blowen na 25 jaar,
Ik ben nu 2 weken gestopt, ik moet eerlijk zijn er denk er echt niet aan.
Enige waar ik mee zit is die angst gevoel en een extreme vermoeidheid en een griep gevoel.
Ik ga nooit meer terug, ik hoop echt dat deze symptomen snel vertrekken het is niet leuk meer.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!