Home / Alcohol, drugs & roken / zeer emotioneel en depressief na het stoppen met blowen.
**Succesverhaal: Mijn Reis naar een Blowvrij Leven**
Het was een lang en uitdagend pad, maar het moment dat ik besloot te stoppen met blowen, was het begin van een nieuwe en betere versie van mezelf. Het begon als een experiment, iets dat me hielp om te ontspannen en te ontsnappen aan de drukte van het leven. Maar na verloop van tijd merkte ik dat het invloed had op mijn gezondheid, mijn relaties en mijn algehele geluk.
### De Beslissing om te Stoppen
De beslissing om te stoppen kwam niet van de ene op de andere dag. Het was een combinatie van frustratie en de wens om weer de controle over mijn leven terug te krijgen. Ik wilde weer helder denken, mijn doelen bereiken en genieten van de kleine dingen in het leven zonder afhankelijk te zijn van een joint.
### De Ontwenningsverschijnselen
De eerste weken waren de moeilijkste. Ik had te maken met ontwenningsverschijnselen die me uitputten. Slapeloosheid, prikkelbaarheid en zelfs angstaanvallen leken me constant te achtervolgen. Maar er was ook een diepere strijd aan de gang: een gevoel van depressie dat me soms overspoelde. Het was alsof een donkere wolk over me hing, en het was soms moeilijk om te geloven dat de zon ooit weer zou doorbreken. Maar ik hield vol. Ik herinnerde mezelf eraan dat dit tijdelijk was en dat de beloning van een blowvrij leven groter was dan de pijn van de ontwenningsverschijnselen.
### Het Normale Gevoel van Depressie
Het is belangrijk om te weten dat het normaal is om je somber te voelen tijdens het stoppen met blowen. Je lichaam en geest moeten zich aanpassen aan een nieuwe manier van functioneren zonder de stoffen die je eerder gebruikte. Deze gevoelens van verdriet en wanhoop zijn vaak een teken dat je in een proces van heling zit. Onthoud goed dat, hoewel het nu moeilijk kan voelen, het beter wordt. Elke dag die je doorbrengt zonder te blowen, maakt je sterker.
### Mijn Strategieën om te Stoppen
1. **Beweging**: Elke dag begon ik met een lange wandeling. Dit hielp niet alleen om mijn gedachten te verzetten, maar ook om mijn lichaam te stimuleren. Beweging gaf me een boost van endorfines, wat hielp om de negatieve gevoelens te verlichten.
2. **Gezonde Voeding**: Ik begon bewust te eten. Gezonde voeding gaf me de energie die ik nodig had om de ontwenningsverschijnselen te bestrijden en hielp me om me beter te voelen. Ik ontdekte nieuwe recepten en leerde koken, wat ook een leuke afleiding was.
3. **Structuur en Routine**: Ik stelde een dagelijkse routine op. Door mijn dagen te structureren, kreeg ik een gevoel van controle terug. Dit hielp me om de verleiding om te blowen te weerstaan.
4. **Ondersteuning**: Ik zocht steun bij vrienden en familie. Het delen van mijn ervaringen en het ontvangen van aanmoediging hielp me enorm. Ik ontdekte dat ik niet alleen was in deze strijd.
### De Kracht van Doorzetten
De momenten van zwakte kwamen en gingen, maar ik leerde om ze te omarmen als een deel van mijn reis. Elke keer dat ik een verlangen voelde, herinnerde ik mezelf aan de redenen waarom ik was gestopt. Ik zag de verandering in mezelf: meer energie, betere nachten en een heldere geest.
Na enkele maanden van volharding begon ik de vruchten van mijn inspanningen te plukken. Ik voelde me sterker dan ooit en het gevoel van vrijheid was onbeschrijfelijk. Het leven zonder blowen bood me nieuwe mogelijkheden en kansen die ik eerder niet zag.
### Conclusie
Mijn reis naar een blowvrij leven is een bewijs van wat je kunt bereiken met vastberadenheid en de juiste strategieën. De ontwenningsverschijnselen en gevoelens van depressie waren een uitdaging, maar ze hebben me sterker gemaakt. Ik ben dankbaar voor deze ervaring, omdat het me heeft geleerd om voor mezelf op te komen en mijn leven in eigen handen te nemen. Als ik het kan, kan jij het ook! Blijf geloven in jezelf en geef nooit op. Onthoud dat het beter wordt, zelfs als het nu moeilijk lijkt.
Heb nu ongeveer 12 jaar bijna dagelijks gerookt. Het varieerde van 2 tot soms wel 10+ jointjes per dag. De afgelopen jaren hebben meerdere grote levensgebeurtenissen mij al laten inzien dat stoppen met thc de kwaliteit van mijn leven zou verbeteren. Alleen lukte het mij vaak maar 1 dag waarna ik altijd weer terugviel in die vicieuze cirkel, of nou, eerder een negatieve spiraal waar je langzaam maar zeker stukje voor stukje naar beneden glijd. Ben nu 4 dagen volledig gestopt met blowen en roken. Het waren 4 hele moeilijke dagen. Denk dat ik in het begin elk uur wel aan opgeven dacht en zelfs nu ik dit typ heb ik het er nog wel moeilijk mee maar het is belangrijk niet toe te geven aan die verleiding want ik merk dat nu na 4 dagen (dit kan bij iedereen verschillen!) de verleiding afneemt. Mijn motivatie is echt hoog maar toch is en blijft het moeilijk maar dit keer ga ik er volledig voor. Dag voor dag, week voor week maar uiteindelijk komen we er wel.
Niemand die verslaafd is doet het voor zijn plezier. Wellicht begon het ooit plezierig maar wanneer je begint te gebruiken om je gevoelens of gedachten te verdoven dan kan ik je vertellen dat het de verkeerde kant op gaat of wellicht ben je al die verkeerde kant op gegaan en zit je nu net als mij in een vicieuze cirkel.
Er zijn mensen waarvan ik denk dat die er wel mee kunnen omgaan. Die roken wellicht 1x per maand of zelfs minder. Dat kan ik niet en als jij dit leest dan denk ik denk jij dat ook niet kan. Want als je dit leest dan ben je verslaafd en probeer je hopelijk te stoppen want anders kom je niet random op dit forum.
Beloof jezelf dat wanneer je stopt je ook echt stopt. Wellicht denk je dat een jointje geen kwaad kan nadat je lang bent gestopt. Maar nee, dat is altijd mijn valkuil geweest de afgelopen jaren. Steeds viel ik terug in oude gewoontes terwijl alles in mij echt wilde stoppen maar het lukte gewoon niet. Ik snapte het oprecht niet. Alles in mij schreeuwde nee maar toch deed ik het weer en was de onrust in mij tijdelijk verdoofd en kon ik “genieten” van dingen waar andere mensen nuchter van konden genieten. Iedere keer weer. Tot afgelopen week. Ik walgde van mezelf. Ik was een pussy. Keek naar andere gebruikers en dacht vaak wat een vieze junk maar dat was puur om het naar mezelf goed te praten want voor de buitenwereld leek alles goed te gaan maar ik wist dat de grootste junk degene was die ik dagelijks in de spiegel aankeek. Steeds maar weer jezelf voorliegen waarom je toch nog een dag kan gebruiken.
Lang verhaal kort. Rook je om emoties te onderdrukken of heb je het roken zelf niet meer onder controle. Stop dan gewoon. Stel het niet uit. Ga niet minderen maar stop alsjeblieft gewoon. Het begin is fucking moeilijk maar uiteindelijk komen we er wel. Zoveel andere ex junkies is het wel gelukt dus waarom zou het ons niet lukken. En hou jezelf niet voor de gek, de meeste van ons zijn al jaren verslaafd. Wellicht al als tiener. Je lichaam en hersenen weten nu nog niet wat nuchter zijn inhoudt. Geef het tijd. Weken, maanden wellicht maar die tijd zal niks zijn vergeleken met de tijd die je de afgelopen jaren al hebt verspild of de tijd die je zou verspillen met blowen.
Hopelijk heb jij ook al door dat stoppen met blowen fysiek en mentaal beter voor je is want anders zou je deze lange onsamenhangende tekst niet gelezen hebben maarja ik merk dat dit toch ergens helpt. Doe het ook. Lucht je hart. Het kan toch anoniem dus ja je hebt niks te verliezen.
We kunnen het. Geef niet op. We zijn ooit begonnen met een reden en willen nu stoppen met een reden. Haal daar motivatie uit. Doe het voor jezelf. Doe het voor de mensen die om je geven. Doe het voor god mocht je daarin geloven. En mochten al die dingen je niet boeien, doe het dan voor je portemonnee.
Is er iemand die echt veel heeft geblowd en veel bedoel ik dan met min 10 a 15 blowtjes per dag. En gestopt is met blowen en niet meer begint want ik wil heel graag stoppen maar ik wil niet stoppen en dan weer beginnen want dan heb ik me zelf lopen leiden om daarna voor te gaan weer begingen
Ik geloof wel dat je met veel drugs kan stoppen maar blowen ?
Lekker bezig, goed verhaal, dank je wel, dit kunnen we!!!
Ik ben nu 2 dagen gestopt na 18jaar dagelijks minimaal een gram te hebben gerookt.
Eerder ben ik al een paar weken gestopt en had toen het meeste last van snachts zwetend wakker worden en een naar gevoel in mijn maag.
Ik was zo trots op mezelf dat ik gestopt was, maar tijdens een bbq in de zomer met wat vrienden ben ik toch weer begonnen.
Ik heb nu wel geleerd dat als je "gestopt" bent en je denkt: "het kan wel weer, want ik ga het hierna toch niet meer doen"
Dat dat niet gaat werken.
Ik heb er nu echt een punt achter gezet en ga de strijd nu voor de 2e keer aan.
Ik lees graag alle reacties hier wanneer ik in mijn bed lig en ik merk dat dat mij ook heel erg help.
Succes allemaal en heel veel sterkte gewenst
Hallo,
Ik wilde al een hele lange tijd stoppen maar op de een of andere manier wilde dat gewoon niet. Paar weken geleden werd ik ongepland zwanger(heb er wel voor gekozen om abortus te doen vanwege bepaalde redenen) en toen dacht ik dit is mijn kans om te stoppen. Ik heb tot op de dag van vandaag niet meer geblowd en wat voelt dit goed. Zit nu bijna op 6 weken. En ik heb nog steeds veel hoofdpijn en ik slaap soms nog wel slecht en dan vooral het inslapen. Maar ik ben wel van plan om door te gaan met stoppen want het werd me te duur en ik voelde me eigenlijk nooit goed na de tijd. En ik wou meer energie en dat heb ik nu wel al wat meer weer gekregen.
Update:
Ik ben nu 10 dagen gestopt.
Afgelopen woensdag nam ik een paar haaltjes van een maat na de wedstrijd van Feyenoord en ik voelde mij gelijk naar worden.
Ik kwam thuis en had last van hartkloppingen en een trillend gevoel in mijn lijf.
Alsof mijn lichaam er nu al niet meer tegen kan, terwijl ik ruim 18jaar elke dag minimaal een gram haze heb gerookt.
Dit keer ga ik het zeker volhouden en zelfs mijn lichaam lijkt er wel klaar mee.
Doorzetten, als t mij lukt dan jou ook.
Nog steeds gestopt, maar wat is het toch moeilijk om in slaap te komen.
Echt niet normaal meer.
Hallo allemaal
Nu 7 weken gestopt met blowen en heb vooral dat ik me heel licht in me hoofd voel de hele dag door en dat ik s’nachts vaak wakker wordt wie kan mij misschien vertellen wat ik kan doen tegen het licht in me hoofd voelen slik al vitamine pillen elke dag van 10mg, had aan het begin ook heel erg last van paniekaanvallen elke dag maar dat is nu bijna helemaal weg gelukkig, wie zou me kunnen vertellen hoe ik me niet meer zo licht in me hoofd voel, hartelijk bedankt alvast dit zou me zo erg helpen
Ben na ongeveer 22 jaar gestopt met blowen.
Ben begonnen op me 14e en ben nu 37.
Ik blowde rond de 15/20 eu per dag.
De reden dat ik ben begonnen met het stoppen van blowen is omdat ik op een gegeven moment alleen maar negatief dacht en het gevoel had dat ik in een zware depressie belande.
Op het begin zat ik in een ontkenningsfase..maar elke keer na een joint te hebben gerookt werden de negatieve en depressieve gevoelens erger.
Zag het leven niet meer zitten, waar ik soms zelf lichte suïcidale momenten had.
Op een gegeven moment ging ik me zelf angst aanpraten en ook allerlei ziektes aanpraten zodra ik hoofdpijn had, verkouden werd of wat dan ook.
Ik ben op 3 dec gestopt en vandaag de dag is het 23 dec en heb ik nog steeds depressieve gevoelens, nare gedachtes en last van dromen.
Maar ik hou vol.
De neiging om een joint te roken heb ik totaal niet en ik mis het ook niet.
Alleen de afkickverschijnselen spelen me voornamelijk in de avond parten omdat ik dan alleen ben en te veel tijd heb om na te denken.
Dan komen de negatieve, angst en depressie gevoelens weer boven drijven.
Maar uiteindelijk weet ik waar ik het voor doe.
Enige moment wanneer ik goed in me vel zit is als ik met sport bezig ben.
Ik hoop dat iedereen die gestopt is het kan volhouden.
We moeten onthouden dat het een proces is en het tijd nodig heeft.
Sterkte en succes aan iedereen die gestopt is met blowen en op naar een beter helder en gezond leven.
Il zit in het zelfde schuitje meer dan 25 jaar geblowed,nu 3 weken gestopt, depressief niet de iedere dag wel vaak een gedeelte hiervan ,problemen aan halen in het hoofd enz
Ze.zegge.m dat dit minder word ,ik hoop het want het beheerst mn leven
Beste Noorderburen,
Aan iedereen die dit leest een dikke chapeau! De eerste stap naar verandering is in ieder geval gezet en dat is mooi.
Ik ben een man van 43 en na 25j dagelijks geblowd te hebben (25g/maand) ben ik moeten stoppen (moest uiteraard al veel eerder maar dat klinkt jullie wel bekend..) omdat ik enorm veel last kreeg van oorsuizen, tinnitus dus. Echter was dit probleem al veel langer gaande maar door weg te zijn van de wereld totaal geen aandacht aan besteed. Op een gegeven moment werd het zo erg dat ik alle pistes heb doorlopen wat daar de oorzaak zou van kunnen zijn en door te stoppen met blowen was het ineens duidelijk. Ik ben nu 2 weken clean, 100% nuchter, geen alcohol, geen cbd (hier in België zeer hip op 't moment) en de OORzaak was dus mn jarenlange cannabisverslaving. Dit was voor mij het keerpunt. Ik ben ook gegaan voor een cold turkey met alle bovenstaande gevolgen van dien. Daarbij kwam nog dat ik de eerste week bijna gek werd van de oorsuizen + alle andere afkickverschijnselen. Echter na een week al werden de suizen minder en minder. Wellicht is mn ganse lichaam in volledige shock gegaan en nu nog steeds maar in veel mindere mate. Uiteraard ben ik ook emo en af en toe depri maar men mag niet vergeten dat we mensen zijn en ook niet blowers last kunnen hebben van depressie. Ik ken er een aantal. Wat mij enorm helpt is regelmatig sauna en vitamine supplementen en niet te vergeten : RUST. Ook al kan men moeilijk slaap vatten is rust zeer belangrijk. Ik leg me gewoon in bed en val uiteindelijk wel in slaap. Mindset is zeer belangrijk en denk gewoon : binnenkort komt alles terug en kan ik aan een nieuwe start beginnen. Iets mooi. Een nieuw verhaal. Ik ben eigenlijk best benieuwd naar een leven zonder cannabis want een leven mét ken ik en dat is het niet. Het leven heeft zo veel meer te bieden.
Ik wens hier iedereen een ♥ onder de riem toe en veel succes en doorzettingsvermogen in dit niet zo makkelijke proces.
- Groeten uit Vlaanderen -
Richard ik heb 46 jaar gerookt ben op 1 januari gestop heb 30 dagen gezweten ( dat is niet normaal een Olympische zwembad vol na een dag of 3 kreeg ik geen hap door me keel dat heeft 10 dagen geduurd ben nu35 dagen gestopt elke nacht is een ramp ik slaap gemiddeld 3 uur in de nacht en als ik slaap dan heb ik verschikkelijk nacht merries ( levensechte)
Mijn leverwaardes waren verschikkelijk slecht na 20 dagen dat ik bezig was dit kwam dat ik 10 dagen geen voedsel naar binnen kreeg en mijn lichaam aan mijn spieren is gaan peuzelen ( overlevingsmodus)
Kreeg ook overal jeuk over mijn gehele lichaam en er ontstonden vel rode bultjes ( inmiddels aan het opdrogen en er ontstaat een korsje !
Heb ook verstopping dat wil je niet weten!
Ben al het rode vlees en alles wat niet goed is voor de darmen aan het laten !
Eet veel vruit met vezels en eet grofvolkorenbrood en neem na mijn maaltijden een lepel olijfolie ( voor koude gerechten)
Eindelijk na een maand ontlasting zacht ( man man wat ben ik blij)
Heb paniekaanvallen en hartkloppingen/ beven
Nu na 46 jaar lig ik vaak als een klein kind te huilen in mijn nest dit kom dat het besef komt wat je kwijt geraakt ben in het leven door de thc
Emotie na Emotie dan heb ik een energie dat is om te huilen na een kleine inspanning moet ik een paar uur gaan liggen maar moet zeggen dat het nu langzaam ies beter wordt en mijn tweede poging om te gaan sporten weer gaat plannen maar wil ook even de positieve ervaring na een maand delen met je ,ik ben helde van geest mijn hersens beginnen weer optimaal te functioneren ,heb beter contact met de mensen om me heen gaat er beter uitzien wil weer is een boek gaan lezen enz
Ik ga beginnen vanavond met mediteren voor het slapen gaan en zo blijf ik sleutelen om weer de oude ( ik was toen 15 jaar nu bijna 62)te worden
Met andere worden niet zo snel opgeven en wees een vent ( je zal er voor moeten knokken
Moet zeggen toen ik op deze cite werd gewezen en dit ging lezen er veel herkennen ( symptomen) mij rust gaf wand al die ongemakken die je ervaart dat is niet normaal!
Ik heb nog een lange weg te gaan maar waar een wil is een wet !
Fijne dag !
27 jaar waarvan 25 dagelijks, van tot ik wakker word tot ik weer richting bed ga. Heel de dag staat in het teken van blowen.
Het beste soortje altijd gerookt in de haze categorie en de laatste 2 jaar de donkere hasj soorten.
Ik rook ongeveer 2,5 gram per dag.
Heel veel met de gedachten gelopen om eens te stoppen, maar stel het iedere keer weer uit. Reeds eerder al eens geprobeerd maar het lukt niet.
Na het lezen van deze vele reacties door de jaren heen heb ik net mijn laatste uit gedrukt.
Ik houd je op de hoogte.
Weet zeker dat als mij het gaat lukken, iedereen het moet kunnen.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!