-
Bas11 februari 2011 om 15:17
Hallo,
ik ben 5 maanden geleden gestpt met blowen na het 2 a 3 jaar dagelijks gedaan te hebben. In het begin voelde ik mij super goed. Echt nog nooit zo lekker gevoeld, zat lekker in mijn vel en had het gevoel de hele wereld aan te kunnen. Bekeek alles positief en het ging goed op school, praatte meer etc. Dit hield zo’n 2 maanden aan. De laatste paar weken van die periode ebde dit goede gevoel langzaam maar zeker weg. Op een gegeven moment kreeg ik moeite om in slaap te komen – wat ik net na het stoppen met blowen totaal niet had, ik sliep nog sneller dan toen ik blowde. Ik werd ook ’s nachts wakker, zwetend, en ik moest de hele tijd aan van alles en nog wat denken. Bracht allerlei zaken met elkaar in verband wat totaal niets met elkaar te maken had en voelde me echt slechter dan voorheen. Ging nog wel naar school. Paar dagen later ben ik vanuit m’n kamer in Tilburg – waar ik net pas zat – terug naar m’n ouders gegaan en had besloten om terug naar huis te komen omdat ik niet lekker meer in mijn vel zat. Ik ben een vanaf toen niet meer naar school gegaan en was erg lusteloos, besluiteloos, zei op bijna alles ”ik weet het niet” en per slot van rekening kreeg ik nog zelfmoordneigingen. Ben met m’n moeder naar de dokter gegaan en die besloot dat ik psychotisch was. Heb 3 weken in een psychiatrische inrichting gezeten en mocht na een snelle vooruitgang volgens de psychiater weer naar huis. De situatie is ook wel een stuk beter als net voor de psychose, voel me echter nog steeds niet zo lekker (meer) en ik voel me best wel down en lusteloos. Heeft iemand hier nog meer ervaring mee? Tips?13 reactiesReagerenMeindert13 februari 2011 om 18:23Depressie is een bekend verschijnsel na een acute psychose. Dit bespreek je het beste met de psychiater die de diagnose psychose heeft gesteld. Wat heftig ttrouwens man, ik kan me goed voorstellen dat je na een psychose echt even heel erg moe bent. In deze fase van herstel is het volgens mij belangrijk dat je juist rustig aan blijft doen en heel gezond en regelmatig leeft. Doe je dat ook? Of ga je alweer veel uit en ben je weer net zo bezig als voor de psychose? Trouwens, gebruik je drugs?
ReagerenAnoniem13 februari 2011 om 18:29Lees ook:
Stoppen met Blowen Hoe en wat…?
http://www.dokter.nl/forum/Alcohol-drugs-roken/237863-Stoppen-met-Blowen-Hoe-en-wat.htmlRaar, duizelig en gestresst gevoel na blowen
http://www.dokter.nl/forum/Alcohol-drugs-roken/232106-Raar-duizelig-en-gestresst-gevoel-na-blowen.htmlblowen en angst
http://www.dokter.nl/forum/Alcohol-drugs-roken/195215-blowen-en-angst.htmlik voel me HEEEL vreemd
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Psychotische-stoornissen/231532-ik-voel-me-HEEEL-vreemd.htmlBas15 februari 2011 om 22:29@Meindert,
Reageren
ik ben nu wel rustig aan aan het doen, ga minder uit alleen het is zo lastig om de tijd te nemen, het kan nooit snel genoeg gaan natuurlijkAnoniem21 april 2011 om 09:34Test je gebruik
Hier kun je je gebruik testen en nagaan of jouw manier van blowen riskant is of niet. Afhankelijk van je score worden verschillende adviezen gegeven.
Signaleringstest – Cannabis
http://www.blowout.nu/test_je_gebruikOver het programma
Wil je minderen of stoppen met blowen, dit programma kan je hierbij helpen.Hoe werkt het?
– Je volgt ons programma anoniem. Je lan inloggen met een verzonnen naam.
– Aan de hand van oefeningen en opdrachten kan je zelf minderen of stoppen met blowen.
– Je bent hier ongeveer 4 tot 6 weken mee bezig.
– Je hebt toegang tot je eigen online dagboek en forum.
– Je ontmoet in het forum mensen die ook willen minderen of stoppen.
– Er zijn geen kosten aan dit programma verbonden.Naar het programma.
Reageren
http://www.blowout.nu/over_het_programmaStefan15 november 2011 om 15:05anoniem4 januari 2012 om 20:44Beste gozer ben al een paar keer in de laatste 10 jaar gestopt geweest. Het is echt een kut verslaving. Steeds als ik teveel blowde werd ik te agressief. Dus wil je verminderen maar dan ben je juist helemaal vd kaart en denk je dit is egt niks da blowen.Dus ik ga stoppen. Nu alweer 3,5maand gestopt en alle dingen die je hebt opgenoemd herken ik bijmezelf terug. Het is echt moeilijk om t vol te houden wil ook steeds weer roken heb weinig zin zo om dingen te doen. Tering bende is t mijn vader blowt al jaren maar egt met mate, als hij t kon was hij toch ook gestopt denk ik soms wel is en hij is al 60jaar. Nee degene die t nog nooit heeft gedaaan is t beter om nooit aan te beginnen. gr
ReagerenKevin7 augustus 2017 om 07:02je rookt al 2 a 3 jaar, nou in mijn geval rook ik al 10 jaar en ben zelf nu 20 dagen stopt accuut, geen zweet aanvallen in de nacht geen paniek aanvallen, weining slaap hebben ja, vehoogd blooddruk aanval krijgen ja, stemmingwissellen ja een beetje, 2 tip kan ik je zeggen, 1= zorg dat je lange sex hebt met je vriendin anders naar een Prive Club gaan, 2= Â Mind over Matter door zetten en het kan je alleen maar better maken na een paar weken en zo zal je vroeg of laat weer de oude voelen!!,
ReagerenEddie24 januari 2018 om 20:33Ik bloow nu al 25 jaar en heb 3 jaar copd. Laatste test was dat mn longinhoud met 6,6% slechter was dan vorig jaar. Rook ook 15a20 joints per dag.(geen gewoon shagje) zodra bij mij het idee opkomt “ken er wel ff eentje draaien” dan draai ik.ik wil niet dood. Maar denk dat ik geen 6,7 jaar heb. Stomme is dat ik niet eens stoned mwer wordt. En toch terweil ik weet dat ik wat jaren langer zal leven als ik stop ,rook ik er nog steeds geen joint minder om. Wat een achtelijke verslaving. E.p
Reagerendina16 juli 2018 om 14:59eddie hoe is het nu met je ?
ReagerenMichael8 januari 2019 om 06:34Michael
Ik ben 35 en ben drie weken geleden na 21 jaar blowen ineens gestopt met blowen door de komst van ritalin voor mijn add in mijn leven. Blowen was voor mij puur zelfmedicatie achteraf gezien.De bijwerkingen zijn enorm:
– Dagenlang wakker zijn
– De uurtjes die ik slaap heb ik continu levensechte nachtmerries
– Doorweekt wakker worden
– Agressief en zeer prikkelbaar zijn.
– HoofdpijnZonet nog heb ik mijn buren wakker geschreeuwd tijdens mijn heftigste levensechte nachtmerrie ooit.
Ik wil echt nooit meer blowen om deze tijd nooit meer mee te hoeven maken.
Volgende week krijg ik hulp van de verslavingszorg om aan mijn nieuwe pas begonnen leven te wennen.
Het voelt alsof ik ben ontwaakt uit een droom van 21 jaar en dat is behoorlijk heftig de wereld ziet er ineens anders uit terwijl ik 35 jaar oud ben niemand kent me meer terug en ikzelf ook niet.
Ik schrijf dit om even te kunnen bekomen van mijn nachtmerrie net. Misschien kan ik anderen zo motiveren om per direct te stoppen met die rotzooi !!!
Groeten Michael
ReagerenNoahloverke1126 februari 2019 om 20:22Beste Michael,
Hier net hetzelfde. Ik ben een blower die al 19jaar ervaring achter de rug heb.
Ons word nu verplicht omtrent het goederecht van de kinderen niet kwijt te spelen.
Zelf wou ik niet stoppen. Hernia.. inwendige stress. En ex verslaafde van hardrug… dus ook wel wat manusdeprisief. Ik gebruikte dagelijk. Nachtmerries bleven weg… en ik deed toch al mijn bezighoudingen.. maar dan wel heel rustig.
Nu reeds gestopt. Met als gevolg een ganse dag angst en stress… zware ruzie met vriendin… en een deprisief gevoel die na boven komt. En het ergst is dat ik er geen vat over heb. De rustloosheid bij slapen en de nachtmerries kan ik onderdrukken met seroquel… goed product maar ik denk dat de angst nog groter is…
Ik ben al paar dagen voor geen reden vatbaar en kan er niets aan doen… heb nergens geen zin in en gaat zelf zo ver dat het leven op momenten geen zin meer heeft.
Ik ben aan het overwegen om een opname te doen bij de ontwenning. Om de juiste medicatie te krijgën. Ik dacht hier alleen tegen aan te kunnen.
Maar het is g.v.d heel hard.
Mensen die er niet mee bezig zijn. Blijf er af… want mijn verlangen naar de rust van de joint is zo groot. Maar onze kinderen zijn toch belangrijker.
I miss my joint… but i dont need thats hell…
ReagerenColo4 maart 2019 om 20:19Bekend verhaal noaloverke. Knap dat je voor de kids zo sterk blijft. Hier hetzelfde verhaal ben nu pas 8 dagen gestopt na dagelijks ermee op te staan en mee naar bed te gaan 13 jr lang, behalve mijn zwangerschap/borstvoeding periode. K ben vandaag flauw gevallen op mijn werk had zelfs hyperventilatie, voel me intens kut sjaggie alles. Weet iemand ervaren hoelang dit gevoel aanhoudt..
ReagerenCatootje5 maart 2019 om 00:03@Colo, drugs geven veranderingen in je neurotransmitters en verliezen aan voedingsstoffen, waaronder magnesium. CBD is de tegenhanger van THC en zou kunnen helpen bij het verminderen van je klachten. Sowieso zorgen voor volwaardige voeding en wat voedingssupplementen. En advies vragen aan een deskundige, zoals een complementair genezer.
Reageren