Zoeken Vraag het forum

Stoppen met blowen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Reech

Lieve mensen,

Ik zet maar mijn berichtje op het internet want weet niet zo goed wat ik met mezelf aanmoet, Ik ben nu na ongeveer 4 jaar dagelijks blowen bijna twee weken gestopt, ik moet je zeggen ik wilde stoppen en dat ging me ook goed af, de eerste week inderdaad alle afkickverschijnselen die ik gelezen had, verminderde eetlust en hevig zweten, dat was echt niet normaal! Alleen de verminderde slaap kon ik mij niet in vinden, ik was en ben continu moe.
    De reden dat ik wilde stoppen was ook omdat ik lusteloos en moe was maar nu ik ben gestopt hoopte ik natuurlijk dat dat ook over zou zijn, niet dus.
    Ik wil niet weer beginnen maar vraag me natuurlijk wel af waarom ik dan gestopt ben, ik zit hier met een kleine van drie en vind het verschrikkelijk dat ik gewoon zo moe ben, soms zitten er dagen tussen dat ik wel energie heb maar goed over het algemeen alleen maar moe moe en nog eens moe ik wil alleen maar slapen, is dit normaal? Moet ik de drie weken passeren voordat dit beter word?
    Ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft, ben namelijk wel echt trots op mezelf dat ik gewoon geen behoefte meer heb aan een blow maar die moeheid jongens wat moet ik ermee?
    ALvast bedankt
    xxx

2 reacties
    Reageren
    Nina, verslavingsdeskundige

Hoi Reech,

Allereerst wil ik zegen dat het echt heel knap is dat je na 4 jaar blowen nu helemaal gestopt bent!! En hopelijk zie je dit niet als een reden om weer te beginnen. 4 jaar is erg lang en jouw lichaam heeft dan ook wel tijd nodig om aan de nieuwe situatie te wennen.
    Elke dag blowen doet iemand meestal niet zomaar, dat heeft meestal een functie. Heb jij voor jezelf goed voor ogen wat die functie was? Blowen wordt vaak gebruikt om nare situaties te vergeten of om emoties af te zwakken. Op de lange duur zorgt overmatig blowen ervoor dat je emoties afgevlakt/mat worden. Op het moment dat je stopt met blowen komen die emoties wel terug. Wellicht dat er een psychologische oalle emoties die jeorzaak (bijvoorbeeld depressie) aan jouw moeheid ten grondslag ligt? Het kan ook zijn dat je geestelijk en daarmee ook lichamelijk moe raakt van alle emoties die je nu weer ervaart.

Verder zou het kunnen dat je toevallig tegelijk iets lichamelijks hebt gekregen, bijvoorbeeld bloedarmoede o.i.d.
    In alle gevallen zou ik je aanraden om met je huisarts contact op te nemen. Als je nog specifieke vragen over het stoppen met blowen hebt, kun je ook altijd terecht bij de verslavingszorg instelling in jouw regio.

Ook zou meer beweging een gedeelte van de oplossing kunnen zijn. Elke dag even een flinke wandeling maken of je eens lekker uitsloven in de sportschool.

Veel succes in ieder geval!! En houdt vol want je bent echt al heel erg goed bezig!!

Reageren
    Anoniem1
Reageer op: Stoppen met blowen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.