Zoeken Vraag het forum

stoppen met blowen.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    ik ben Sander en ben 22 jaar.
    ik ben sinds mijn 15/16e begonnen met blowen, had in de tijd van 13/14e veel ritalin gehad en ook in hogere dosis dan mocht. maargoed ik ben dus gaan blowen op gegeven moment en heb echter sindsdien verslaving goed te pakken ook kwa ritalin. blowen was veel en vooral erg fijn in het begin.. maargoed ik heb na het blowen ook stevig gedronken waar ik nu wel 2 jaar totaal vanaf ben, nog wel terugvallen vooral laatste paar maanden.
    maargoed, ik heb laatste jaar veel nare effect gehad van blowen, van knock-outs tot paranoide. ben nu ook vaker paranoide stoned dan normaal.. hoe dan ook ik heb een poging gedaan paar weken terug maar toch viel ik terug op de alcohol en toen maar dacht kan ik toch beter blowen dan weer drinken. zo heen en weer, maartoch denk ik er nog dagelijks aan om te stoppen vanwege de verhoogde paranoide en angst. ik heb zeker gemerkt dat als ik 2 dagen ofzo niet geblowd heb dan mijn angst en paranoide stevig zakt, maar mijn depressie stijgt door het stoppen. en ik heb toch een verleden met depressie en wil koste wat het kost dat voorkomen. toch ben ik er bang voor.
    ik stak net een joint op en dacht toch na over het stoppen nadat ik die laatste gram heb weggerookt, nu zit ik in een diep met het gevoel van gooi het gewoon weg.

op het moment zit ik in een soort dilema, beide kanten is slecht voor me stemming maar de andere zakt af en verbeterd zeer waarchijnlijk en dat is die kant die stopt met blowen. echter rook ik 4-5 joints per dag mits ik meer geld ontvang rook ik het dubbele.

maar aan de andere kant ben ik erg bang weer terug in depressie te vallen en daarbij weer obsessief ga gamen. omdat ook gamen verslavend werkte toen ik rond 13 jaar was, en nog steeds weet ik van mezelf dat dat een zwakte punt is en ik er mee moet opassen.

heeft iemand tips? of de vele voordelen van het stoppen met blowen wat dat met jou deed. ben er erg benieuwd naar en zo hoop motivatie op te brengen.

Met vriendelijk groeten,
    Sander

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hallo Sander,
    Het is goed dat je er over nadenkt om te stoppen.
    Heb je er al eens aan gedacht om hier hulp bij te vragen? Via je huisarts bij verslavingszorg bijvoorbeeld?
    Ik denk dat je gezien je verslavingsgevoeligheid professionele hulp zou kunnen gebruiken.

Reageren
    Anoniem

Hallo Sander,

Ik blow sinds mijn 14e en sinds mijn 16e blow ik elke dag. Ben nu inmiddels 21. Ik blow ongeveer 2 tot 4 joints per dag, maar dat hangt af van de dag indeling. Ik ben zelf sinds gisteren gestopt met blowen. Heb natuurlijk slecht geslapen afgelopen nacht. Je moet gewoon een bepaalde knop in je bovenkamer kunnen omdraaien. Wat ik doe is veel krachttraining, cardio, meditatie, lezen, en met mensen blijven praten. Heb gisteren alleen in de avond wat behoefte gehad om te blowen, maar die behoefte was niet enorm. Ben trots op mezelf dat ik de eerste dag gehaald hebt, en dat geeft alleen maar meer motivatie om niet te blowen (in mijn geval).

Wanneer je stopt is het zaak om zo snel mogelijk de thc uit je systeem te krijgen. Dit doe je door veel water te drinken en door veel beweging. Thc wordt uiteraard ook opgeslagen in vet weefsels als je langdurig hebt geblowd.
    Na een half uurtje cardio voel ik me soms nog stoned, maar dat trekt snel weg.

Mijn broer zei dat je de eerste 2 weken gewoon moet doorzetten. Daarna komen je emoties weer op peil, je voelt je niet meer zo bedrukt of depri en je bent gewoon veel fitter. En ook beweging gaat depressiviteit tegen. Echt een aanrader.

Je hebt al een tijdje geleden gepost op dit forum, dus ik hoop dat je er nu uiteindelijk van af bent.

Mvg,

Rik

Reageren
    Anoniem

1 woord: afleiding! en dan heb ik het niet over gamen gezien je dan non stop gaat gamen als afleiding.

Ga wat doen, zodra je de drang krijgt om te roken ga je fitnessen of joggen of even tv kijken. doe in ieder geval IETS.

Reageren
Reageer op: stoppen met blowen.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.