- Sweet S4 september 2012 om 05:36
Ik ben een man van 40 jaar en een zware blower voor de afgelopen 25 jaar. Ik wil zo graag stoppen en nu is mijn kans gekomen welke ik met beide handen aanpak.
Ik heb namelijk een ontzetend hoge bloedruk, (hypertensie) Via mijn huisarts zit ik nu op 3 verschillende medicijnen om mijn bloeddruk omlaag te krijgen want 180/110 is niet goed!
Na een tijdje merkte ik op dat als ik een joint rook, mijn bloeddruk omhoog ging. Dit was eerst wel anders, maar sinds een maand of 2 merk ik dat dit echt het geval was en ging mijn bloeddruk opmeten, dagelijks een keer of 8.
Na 1 week ging het tegen het licht houden….en wat bleek, elke keer na een joint gerookt te hebben ging mijn bloeddruk en hartslag omhoog…ik bedoel flink omhoog.
Nu ga ik dus vanaf vandaag stoppen….Ik wil het niet meer…Het zal echt wel moeilijk worden en vandaar dat ik alle hulp en steun wel kan gebruiken.
Vrienden heb ik niet meer, natuurlijk niet, want zo lang gebruik kan nooit goed zijn voor een mens.Gegroet,
Sweets
2 reactiesReagerenAnoniem14 september 2012 om 07:44Lees verder op:
Afkicken Cannabis Verschijnselen
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Alcohol-drugs-roken/203627-Afkicken-cannabis-verschijnselen-help/Page-8/Page-9.html#305718Venus6 augustus 2016 om 10:12Hallo Sweet S,
Ik denk dat het heel goed is dat je jezelf er van bewust bent dat het nu echt genoeg geweest is en je er echt voor gaat!
Misschien is het handig om eerst te gaan kijken of er een patroon zit in je blowgedrag. Blow je bijvoorbeeld altijd wanneer je je verveelt of zenuwachtig bent? Je kan er zo rekening mee houden dat wanneer je in zo’n situatie komt de verleiding om te blowen extra groot is. Bedenk ook andere riskante situaties en hoe je hierop gaat reageren in plaats van te blowen, trek krijgen komt met vlagen.
Maak ook duidelijke afspraken met jezelf. Stop je gelijk of ga je eerst minderen? Gooi je al je wiet weg? Rijd je niet meer langs die straat met de coffeeshop? Verwijder je het nummer van je dealer?
Zelf geloof ik er echt in dat een verslaving een goede manier is om een leegte op te vullen.
Als je stopt met blowen komt alles wat je al die jaren hebt weggeblowt ineens op je af. Dit zal waarschijnlijk pittig zijn, maar onthoud dat je niet alles in een keer kunt oplossen. Ik denk dat het vooral belangrijk is eerste je leven op orde te krijgen. Focus je op je werk of ga een opleiding volgen, zoek een hobby, ga sporten, begin en onderhoud sociale contacten. Hierdoor heb je sowieso minder tijd en uiteindelijk ook minder behoefte om te blowen. Mocht je dan toch trek krijgen ga je sporten, bezig zijn met je hobby enzovoort.Ik hoop dat je hier iets aan hebt en ik weet zeker dat je kan afkicken zolang je er maar voor blijft gaan! En onthoud: je hoeft dit niet alleen te doen, want waarom zou je?
Groetjes,
Venus
Reageren