- Noa2 oktober 2026 om 23:44
Ik ben een tijdje geleden gereanimeerd nadat ik helemaal out ben gegaan na het drinken van alcohol. Ik had voor mijn doen wel veel gedronken en ik drink ook zelden sterke drank. Ik had ongeveer 5 glazen wijn en 2 glazen sterke drank op, maar het is ook niet zo dat ik nooit zoveel gedronken heb. Ik zakte in elkaar toen ik opstond en kwam pas veel later weer bij in het ziekenhuis. Ze hebben toen van alles gecheckt en een scan gemaakt, maar er is niets uit gekomen. Het was dus de drank, was de conclusie. Ik vraag mij nog steeds af of dat wel de oorzaak was. Ik heb wel wat ik hier ook las in het forum, dat als ik èèn glas sterke drank drink ik soms heel erge pijn in mijn armen en nek krijg, na 15 minuten is dit weer over. Ik durf sinds dien niet veel meer te drinken, want als een vriendin mij niet gereanimeerd had was ik er niet meer geweest. Kun je gewoon zonder andere oorzaak aan zo’n hoeveelheid alcohol overlijden?
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
3 oktober 2026 om 17:54Als je twijfels hebt dat het TOCH wel je hart kan zijn (gezien je pijn in je arm) moet je dat laten controleren bij een cardioloog, en net zoals je kunt provoceren met inspanning (een fietstest) zou je dat ook met provocatie met alcohol kunnen doen, toch? (welliswaar ongewoon…maar toch)
Reageren