- Lonneke27 december 2017 om 22:01
Goedenavond, sinds enkele jaren heb ik af en toe een korte hartritmestoornis die zich vooral openbaart bij vermoeidheid en stress. De laatste tijd krijg ik het na het drinken van een paar (2 a 3) volle gazen wijn erg benauwd en het voelt of mijn hart niet voldoende rondpompt/ pomp kracht heeft. Hierbij heb ik ook een versnelde hartslag en krijg het gevoel dat ik ga wegvallen. Het is erg beangstigend en het duurt erg lang voordat mijn hartslag weer normaliseert. Wat zou dit kunnen zijn?
Mvg Lonneke
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 december 2017 om 23:38Dat zou door stress veroorzaakt kunnen worden. Wie heeft vastgesteld dat je een hartritmestoornis hebt?
ReagerenCatootje29 december 2017 om 21:34Gebruik van alcohol kan vele vervelende dingen met je doen, zoals ontregeling van je bloedsuikerspiegel en het onttrekken van allerlei vitaminen en mineralen aan je lichaam. Ook zorgt het gebruik van alcohol voor een versterkt effect van biogene aminen als histamine en tyramine in je voeding. Plus nog tal van andere effecten.
Reageren
Het beste wat je kan doen bij hartritmestoornissen of wat het ook is is zorgen voor volwaardige voeding en gebruik van bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Als je lichaam niet tegen alcohol kan kan je hem beter laten staan. Gewoon een ontspannend kopje thee bijvoorbeeld.