Zoeken Vraag het forum

Serieuze klachten na plotseling stoppen met alcohol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn alcoholgebruik en ben daarom ook in behandeling bij Novadic-Kentron. Omdat ik nu ook echt lichamelijke klachten krijg zoals pijn bij de lever, vermoeidheid etc wil ik er echt mee gaan stoppen voorgoed.
    Na gister 1,7 liter wijn te hebben gedronken wilde ik vandaag stoppen. Maar om 5 uur snachts kreeg ik serieuze klachten. Enorm opgejaagd gevoel, hyperventilatie, overal jeuk en enorm duizelig. Zo erg dat ik amper op mijn benen kon staan. Ook kreeg ik hartritmestoornissen. Soms stopte mn hart even en mijn ademhaling waarna ik met een schrikreactie naar lucht moest happen. Ik heb hiervoor 10mg diazepam genomen voor de zekerheid maar zelfs daarna werden de klachten amper minder. Toch maar weer 5 halve liters bier gekocht omdat ik het niet vertrouwde… Nu gaat het wat beter na 3 halve liters maar nog steeds dat slappe en duizelende gevoel… Zou het iets met de bloeddruk te maken kunnen hebben? Ik wil echt zo graag stoppen met de alcohol maar niet het risico lopen dat ik ineens dood neerval… Thanks!!

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je valt niet dood neer als je stopt met drinken.
    Je hebt een paniekaanval gehad door de gedachte er mee te moeten stoppen…je bent voor jezelf excuses aan het bedenken om niet te hoeven stoppen en toch maar te kunnen drinken. Maar dat is typisch verslavingsgedrag.

Reageren
    Bella

ik ben een maand eerder plotseling gestopt met het drinken van alcohol omdat ik het nut van alcohol drinken niet meer zag zitten.Ik ben een zwaar alcohollist geweest elke dag dronk ik 2 of 3 flessen wijn en zonder enige hulp van buitenaf heb ik mijzelf afgevraagd dit moet ik toch kunnen want ik ben 12 jaar geleden ook plotseling gestopt met het roken van 75 sigaretten per dag!Dus het kan wel als je er echt klaar voor bent en na een paar NARE weekjes voel je je echt herboren je voelt zelfverzekerder!

Reageren
Reageer op: Serieuze klachten na plotseling stoppen met alcohol
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.