- Anoniem14 september 2016 om 12:50
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn alcoholgebruik en ben daarom ook in behandeling bij Novadic-Kentron. Omdat ik nu ook echt lichamelijke klachten krijg zoals pijn bij de lever, vermoeidheid etc wil ik er echt mee gaan stoppen voorgoed.
Na gister 1,7 liter wijn te hebben gedronken wilde ik vandaag stoppen. Maar om 5 uur snachts kreeg ik serieuze klachten. Enorm opgejaagd gevoel, hyperventilatie, overal jeuk en enorm duizelig. Zo erg dat ik amper op mijn benen kon staan. Ook kreeg ik hartritmestoornissen. Soms stopte mn hart even en mijn ademhaling waarna ik met een schrikreactie naar lucht moest happen. Ik heb hiervoor 10mg diazepam genomen voor de zekerheid maar zelfs daarna werden de klachten amper minder. Toch maar weer 5 halve liters bier gekocht omdat ik het niet vertrouwde… Nu gaat het wat beter na 3 halve liters maar nog steeds dat slappe en duizelende gevoel… Zou het iets met de bloeddruk te maken kunnen hebben? Ik wil echt zo graag stoppen met de alcohol maar niet het risico lopen dat ik ineens dood neerval… Thanks!!2 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 september 2016 om 13:15Je valt niet dood neer als je stopt met drinken.
Reageren
Je hebt een paniekaanval gehad door de gedachte er mee te moeten stoppen…je bent voor jezelf excuses aan het bedenken om niet te hoeven stoppen en toch maar te kunnen drinken. Maar dat is typisch verslavingsgedrag.Bella9 oktober 2016 om 09:04ik ben een maand eerder plotseling gestopt met het drinken van alcohol omdat ik het nut van alcohol drinken niet meer zag zitten.Ik ben een zwaar alcohollist geweest elke dag dronk ik 2 of 3 flessen wijn en zonder enige hulp van buitenaf heb ik mijzelf afgevraagd dit moet ik toch kunnen want ik ben 12 jaar geleden ook plotseling gestopt met het roken van 75 sigaretten per dag!Dus het kan wel als je er echt klaar voor bent en na een paar NARE weekjes voel je je echt herboren je voelt zelfverzekerder!
Reageren