- Verdrietige (jonge)man31 maart 2016 om 16:45
Hallo allemaal,
Ik ben 23 jaar en weeg 67 kilogram. In januari ben ik op stap geweest waarbij ik te veel en te snel alcohol heb gedronken (dit doe ik normaal niet, ik drink meestal 1 keer in de twee maanden wat steviger maar niet in zo een snelheid). In een tijdbestek van twee uur heb ik het volgende gedronken:
2 shotjes van ongeveer 35%
3 flesjes bier (300 ml)
2 baco’s
Ook was ik nog eens verkouden en dus niet 100% fit. Na deze twee uur ben ik nog naar de griek geweest waar ik maar 1 hap van mijn gyros heb gegeten. Daarna heb ik hevig moeten braken (3 keer), daarna was alles er al uit en heb de rest van de nacht en volgende dag niet meer hoeven braken.Thuis aangekomen ben ik direct in mijn bed in slaap gevallen. Van de avond zelf weet ik nog wel het meeste te herinneren circa 90%. Ongeveer twee uur nadat ik in slaap was gevallen werd ik wakker en tintelde mijn rechter helft van het gezicht. Toen schrok ik best wel, ben naar de spiegel gelopen maar alles leek normaal uit te zien en ben weer in bed gaan liggen.
In de week erna kreeg ik last van obstipatie, hiervoor heb ik een middeltje van de huisarts gekregen en dit hielp. De weken erna had ik last van concentratie- en geheugenproblemen.Ook heb ik last gekregen van tinnitus/oorsuizen (’s nachts is dit niet te harden) en wazig zien. Ik ben hier uiteindelijk twee keer voor naar de huisarts geweest. Ook is er een MRI-scan van mijn hersens gemaakt maar daar bleek niks op te zien. Echter blijven de klachten aanwezig, dit is nu al 8 weken. Ik ben erg bang dat er toch iets beschadigd is in mijn hersenen, de huisarts en neuroloog zegt dat dit bijna onmogelijk is.
In deze 8 weken heb ik mijzelf helemaal gek gemaakt door steeds op internet mogelijke gevolgen van overmatig (binge)drinken op te zoeken.
Mijn vragen:
– Heeft iemand van jullie ervaring met deze klachten en ik zou graag willen weten of jullie ook wel eens zo veel in korte tijd hebben gedronken of wellicht meer in een langere tijd of dat ik zo onnozel ben geweest.
– Kan het zo zijn dat deze klachten ontstaan/verergerd zijn door mijzelf gek te maken door het speuren op internet na alle mogelijke gevolgen?
– Is er een relatie met tinnitus en alcohol gebruik?
– Kan eenmalig zoveel drinken hersenschade veroorzaken?Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes
4 reactiesReagerenVerdrietige (jonge) man31 maart 2016 om 16:46John (moderator)
31 maart 2016 om 16:56[quote]2 shotjes van ongeveer 35%
Reageren
3 flesjes bier (300 ml)
2 baco’s[/quote] Een alcoholvergiftiging loop je hier niet door op. De combi kan wel verkeerd vallen. Ook loop je daar geen hersenbeschadiging van op. Niet van die hoeveelheden.
Ik denk niet dat je klachten daar iets mee te maken hebben.Verdrietige (jonge) man31 maart 2016 om 17:37Dankjewel voor je snelle reactie.
Het verkouden zijn en mijn alcohol gebruik, kan dat ook geen schade hebben aangericht?
ReagerenJohn (moderator)
31 maart 2016 om 18:30Nee hoor
Reageren