- Kevin K.7 april 2018 om 17:18
Hallo,
Mijn schoonvader is 2 weken geleden overleden in het salvator ziekenhuis in Hasselt/Belgie, hij had ongeveer 5 jaar geleden levercirrose ontwikkelt door alcohol (elke dag porto 20% ongv 1 fles om de 2 dagen en sterk bier van 12% ongv 8 blikjes per dag toen) hij zag helemaal geel/beige en ook het wit van zijn ogen. Hij had ook ascides ontwikkelt en zijn lever was heel fel opgezwollen je zag het onderhuids uit zijn buik pulken. Goed hij is er doorgekomen en ook 2 jaar gestopt met drinken tot het noodlot toe sloeg, begon hij weer te drinken deze keer wel alleen bier (Kaiser bier). Begin 2017 had hij een hersentrombose opgelopen daar is hij doorgekomen, hij moest wel revalideren maar dit weigerde hij. Toen was hij dronken gevallen en had hij raar maar waar een openbeenbreuk door de val (hij weegde ook meer dan 125 kilo vanwege de vochtophoping in zijn buik). Daar is hij ook doorgekomen, de laatse paar maanden van 2017 zat hij alleen maar in het ziekenhuis, ze moesten wekelijks vocht aftappen uit zijn buik zeer pijnlijk, hij heeft suikerziekte gekregen en een onsteking op de pancreas, zijn nieren werkten niet meer naar behoren, het vocht in zijn buik zat ook vol bacterien, dan had hij een onsteking gekregen in zijn ruggenmerg waardoor hij verlamd werd van zijn navel tot aan zijn tenen. Hij werd geopereerd aan zijn lever (iets met een bloedvat verbinden naar zijn lever) en ook aan zijn ruggenmerg. Die 2 operaties zijn mislukt. Nu 2018 3 weken geleden begon hij gal over te geven 3 dagen aan een stuk, toen hadde ze een sonde via zijn neus naar zijn maag gestoken een paar uur later kregen we telefoon dat hij overleden was. Het ziekenhuis kan geen duidelijk antwoord geven waar aan hij overleden is, ze zeggen wel verschillende factoren. Ik en mijn vriendin zouden willen weten waar hij effectief op het moment aangestorven is. Hij was ook 5 weken al gestopt met drinken in 2018, ik denk dat hij besefte dat hij zijn leven aan het vernietigen was, maar het was al te laat 🙁 kan iemand ons een beetje uitleg geven aub. Dankjewel Kevin.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 april 2018 om 17:54Ik denk dat het toch inderdaad een combinatie van factoren is. Het klinkt niet fijn als ik het zeg, maar eigenlijk heeft hij zich dood gedronken. De lever, de alvleesklier, de nieren, diabetes, ernstige ontstekingen, overgewicht…het lichaam heeft het toch gewoon opgegeven. De 5 weken stoppen met drinken in 2018, hebben totaal geen effect meer gehad..Belangrijke functie waren toch al uitgevallen.
ReagerenKevin K.7 april 2018 om 19:38Waarschijnlijk heb je gelijk, zeer spijtig in ieder geval.
ReagerenJohn (moderator)
7 april 2018 om 19:40Ja, dat is het zeker. Niet iedereen is zich altijd bewust van de risico’s…..en dan komen mensen vaak te laat in actie. helaas…
Reageren