5 manieren om van dat lastige buikvet af te komen

0000109004-11

Wilt u van dat vervelende en hardnekkige buikvet af én heeft u een hekel aan buikspieroefeningen? Hier zijn 5 manieren om van dat lastige buikvet af te komen.

Onderzoek heeft aangetoond dat het doen van buikspieroefeningen alleen, zelfs wanneer deze vijf dagen per week gedurende zes weken worden uitgevoerd, geen effect hebben op de onderhuidse vetreserves.

Ongeveer 80% van uw vermogen om overtollig lichaamsvet kwijt te raken, wordt bepaald door wat u eet, de andere 20% raakt u kwijt door oefeningen en gezonde leefgewoonten zoals voldoende slaap en weinig stress.

1) Door stress produceert ons lichaam cortisol, beter bekend als “het stresshormoon”. Cortisol put de spiermassa uit en zorgt ervoor dat ons lichaam vet vasthoudt in met name de buikstreek. Het vergroot onze vetcellen, waardoor ze meer vet op kunnen slaan. Verminder stress!

2) Zorg voor voldoende slaap. Het krijgen van voldoende slaap heeft een grote invloed op de stofwisseling. Een aantal jaren geleden hebben onderzoekers ‘lijners’ onderzocht en het bleek dat de ‘lijners’ die 8,5 uur sliepen raakten 55% meer lichaamsvet kwijt dan de ‘lijners’ die maar 5 ½ uur per nacht sliepen!

3) Vermindert het gebruik van suikers. Dit omvat alle vormen van suiker en fructose, of geraffineerde suikers en natuurlijke suikers zoals agave of honing. Fructose zit ook in allerlei energiedrankjes en sportdrankjes maar denk ook aan ontbijtgranen, gedroogd fruit, kant en klare maaltijden en natuurlijk fastfood. Dus pas hier mee op.

4) Ga voor de interval training. Het is gebleken dat interval trainingen de spier energiebenutting verbetert en de spiermassa vergroot. En spierweefsel verbrandt drie tot vijf keer meer energie dan vetweefsel, zodat de stofwisseling verhoogt, waardoor we meer calorieën verbranden, zelfs wanneer we slapen. Verder hebben verschillende studies bevestigd dat oefenen in kortere uitbarstingen met rusttijden zorgt voor een hogere vetverbranding.

5) Eet de goede vetten. Ons lichaam heeft vetten nodig, het is onze brandstof maat zorg er voor dat we de juiste vetten eten. Denk hierbij aan Omega-3 vetten die in zalm, avocado’s en walnoten zitten. Maar deze zijn ook verkrijgbaar in supplementen.

Op naar een gezond lichaam!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief
Dokter.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op 'ga verder' te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.
Ga verder