Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

4 dagen overtijd

4 dagen overtijd 28 nov 2008 18:15 #1

Ik ben nu 4 dagen overtijd.

Mijn laatste menstruatie begon op 27 oktober.

Wanneer kan ik gaan testen??

Re:4 dagen overtijd 28 nov 2008 18:25 #2

• brenda
morgen maar testen!
spannend, succes!

Re:4 dagen overtijd 29 nov 2008 00:31 #3

• karin
maandag veel beter dan weet je het zeker

Re:4 dagen overtijd 29 nov 2008 00:53 #4

• Suzanne
Met een regelmatige cyclus kun je de zwangerschapstest doen vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden. Als je cyclus onregelmatig is ga dan uit van de langste cyclus van het afgelopen half jaar en tel daarbij één dag op.

Re:4 dagen overtijd 29 nov 2008 17:16 #5

heb een reglmatige cyclus..

dacht ik,

vanmorgen ongesteld geworden helaas!

Re:4 dagen overtijd 29 nov 2008 23:50 #6

• Suzanne
Volgende keer beter!

Re:4 dagen overtijd 29 dec 2008 20:06 #7

• mir
Heb een test gedaan.
1e dag laatste menstruatie 29 nov.
De test geeft aan dat ik zwanger ben!!!!

Hoera!!!!!!

Re:4 dagen overtijd 24 jul 2009 19:53 #8

• Anoniem
Help!!!!
Ik ben vanaf vandaag 6 dagen overtijd.
Nu heb ik vanmorgen een test van cler blue gedaan en die was dus Negatief.
Wat moet ik hier nu mee, nogmaals testen of maandag maar de dokter bellen??
Groetjes

Re:4 dagen overtijd 24 jul 2009 19:54 #9

• Anoniem
neem inderdaad maar contact op met je huisarts want dit klopt natuurlijk niet

Re:4 dagen overtijd 24 jul 2009 19:54 #10

• Anoniem
Nu heb ik wat terug zitten lezen, en nu waren er meiden die dit dus ook hadden en 2 weken later wel zwanger waren volgens de test.
Het kan wezen dat bij de een de HCG hoger is dan bij de ander.
Nouja ik hou me hier maar een beetje aan vast en wacht het nog maar af.
Als het toch niet raak is dan moet ik toch een keer weer ongi worden.

Gr

Re:4 dagen overtijd 24 jul 2009 19:55 #11

• Anoniem
hallo,

Ik had eigenlijk 16 juli ongesteld moeten worden maar tot op heden niks.

Heb al 3 testen gedaan en alle 3 negatief

smorgens heb ik last van braaken ook opgeblazen gevoel, zo beetje alles wat wijst op een zwangerschap.

Ik zelf heb een hele lichte vorm van epeleptie 2 x gehad naar 1 maand van de goboorte van mijn zoon 2007 daarna nooit meer GELUKKIG...

maar slikt daar medicijnen vooor carbamazapine.

wat zal ik nu doen afwachten....

wat zouden jullie doen heeft iemand advies?

alvast bedankt

Re:4 dagen overtijd 24 jul 2009 19:55 #12

• Anoniem
Hoi iedereen,

Ik ben nu bijna 2 weken over tijd. Sinds begin vorige week kreeg ik last van vreet buien af en toe, pijnlijke en grotere borsten, iets emotioneler zijn. Heb toen een test gedaan en die was negatief, ik kon wel zeer vaag en zeer slecht een 2e lijntje zien, mijn vriend zei dat er eigenlijk niks te zien is zo vaag is het.

Nu doen mijn borsten al een paar dagen heel erg pijn bij aanraking, zijn groter, hard en zwaarder. Sinds begin van de week ben ik elke dag in de middag vreselijk moe en heb nergens zin in. Sinds vandaag voel ik af en toe wat steekjes/krampjes in mijn onderbuik zoals als je ongesteld word.

Kortom al die symptomen kunnen van menstruatie zijn maar ook van een zwangerschap!!

Ik weet dat ik nu nog maar een test moet halen, wil er niet echt mee haasten want ik heb zoiets van.. waarschijnlijk word ik toch wel ongesteld. Maar ik wil het gewoon even kwijt en ben benieuwd naar wat anderen ervan vinden/denken.

groetjes

Re:4 dagen overtijd 24 jul 2009 19:56 #13

• Anoniem
een vaag streepje betekend ook zwanger, inderdaad gewoon opnieuw testen. koop een goeie test, die van het kruidvat b.v.
steekjes kunnen ook op zwangerschap wijzen.
het beste Brenda

Re:4 dagen overtijd 24 jul 2009 19:56 #14

• Anoniem
Ik heb vandaag een duo pak gekocht van de kruidvat. 1 test heb ik helaas verkeerd gedaan dus ik heb er eentje over, hopelijk doe ik die wel goed! Ik ben zo zenuwachtig, ik heb al 3 dagen last van steekjes en kramp in mijn (onder)buik en verwacht steeds dat ik ongesteld word.
Een zwangerschap is namelijk niet echt geplanned door mij en mijn vriend... dus ik ben erg zenuwachtig! Vanmiddag nog maar die 2e test doen.

groetjes

Re:4 dagen overtijd 24 jul 2009 19:58 #15

• Anoniem
hallo,

ik ben pas gestopt met de pil, zo'n 2 maanden geleden i.v.m. een trombosebeen.
de eerste menstruatie was op tijd, de 2e was 1 dag te laat.
en nu had ik 2 dagen geleden ongesteld moeten worden maar dat ben ik nog steeds niet.
ik heb wel al een dag of 5 rugpijn, krampen en hoofdpijn, dus alles wat ik normaal ook heb als ik moet menstrueren.
nu had ik vandaag ineens een heel heftige kramp die zo'n minuut of 5 duurde.
kan iemand mij vertellen of het iets met het stoppen met de pil te maken heeft of met de bloedverdunners.
ik ga morgen wel even een testje doen voor de zekerheid

Re:4 dagen overtijd 24 jul 2009 19:58 #16

• Anoniem
als ik jou was zou ik me niet teveel zorgen maken, dat je last van krampen heb is wel heel duidelijk dat je zo ongesteld gaat worden, mischien heb je wel een verstopping of maak je je eigen te veel zorgen dat kan het ook tegenhouden, maar toch zou ik even naar de dokter gaan, want ik ben geen huisarts kan je alleen maar wat advies geven.
Mischein wil je mijn verhaal ook even lezen en heb je er wat aan.

groetjes jessica

Re:4 dagen overtijd 24 jul 2009 19:59 #17

• Anoniem
Hallo

Hoop graag dat jullie mij verder kunnen helpen!
Nou 5 september was ik voor het laatst ongesteld alleen begon ik ook op die datum met de pil en heb de pil maar heel kort geslikt 4 dagen..want ik had goed nagedacht als je met de pil begint en over een jaar wil stoppen dan is de kans heel groot dat je dan moeilijk zwanger kunt worden..en dat wil ik niet..eigenlijk heel dom!! had er eigelijk eerder op moeten komen ha ha maar goed..ik ben nu 2 dagen overtijd had 3 oktober ongesteld moeten worden! maar kan het nu zijn dat mijn menstuatie van slag is omdat ik de pil kort heb gebruikt? wie zou hier antwoord op kunnen hebben?

Veel liefs ilse

Re:4 dagen overtijd 24 jul 2009 20:00 #18

• Anoniem
Hallo

kan iemand hier op reageren?? zit hier namelijk mee!!

Re:4 dagen overtijd 24 jul 2009 20:00 #19

• Anoniem
Ik denk dat er hier maar weinig ervaringsdeskunigen zijn om te weten of 4 dagen pilgebruik de menstruatie in de war brengt. Persoonlijk denk ik van niet. Stress kan wel een oorzaak zijn dat het niet doorkomt. En wat het moeilijk zwanger worden na een jaar pilgebruik betreft: dat is geen wet van meden en perzen.
Het kan zijn dat het lichaam er even moeite mee heeft weer goed op gang te komen, maar meestal duurt dat maar kort. Zelf werd in direct de eerste maand zwanger na jaren pilgebruik!

Re:4 dagen overtijd 24 jul 2009 20:01 #20

• Anoniem
Hoi,
Het kan eigenlijk alle kanten op:
Ja, je lichaam kan van slag zijn door het stoppen van de pil (4 dgn slikken en daarna niet is toch soort van stoppen); ontpillen heet dat
Ja, je kunt ook zwanger zijn, je was immers gestopt met de pil.

Ik ben 3 mnd geleden gestopt met de pil en mijn lichaam is behoorlijk van slag geweest. Ik heb zelfs een keer een menstruatie overgeslagen. Sommige vrouwen moeten langer wennen aan het niet slikken van de pil, anderen zijn (zoals eerder in een postje te lezen) gelijk zwanger.
Het vervelende van ontpillen is dat je lichaam raar aanvoelt en dit vaak wordt verward met een zwangerschap. Afwachten is het enige wat je kunt doen en over een week of 2 een test. Als je echt niet kunt wachten, kun je ook naar je huisarts stappen voor nader onderzoek.

Sterkte... of succes!
@nne

Re:4 dagen overtijd 24 jul 2009 20:01 #21

• Anoniem
Hoi

Je hebt 4 dagen de pil geslikt? Nou dan hoef je echt niet te ontpillen hoor! de pil zit dan niet echt in je systeem! dus ga gewoon naar je huisarts!

Jopie

Re:4 dagen overtijd 25 jul 2009 12:45 #22

• Anoniem
hallo,

Ik had eigenlijk 16 juli ongesteld moeten worden maar tot op heden niks.

Heb al 3 testen gedaan en alle 3 negatief

smorgens heb ik last van braaken ook opgeblazen gevoel, zo beetje alles wat wijst op een zwangerschap.

Ik zelf heb een hele lichte vorm van epeleptie 2 x gehad naar 1 maand van de goboorte van mijn zoon 2007 daarna nooit meer GELUKKIG...

maar slikt daar medicijnen vooor carbamazapine.

wat zal ik nu doen afwachten....

wat zouden jullie doen heeft iemand advies?

alvast bedankt

Re:4 dagen overtijd 25 jul 2009 12:45 #23

• Anoniem
hallo

Ik was 3 en een halfe week overtijd misselijk zere borsten en veel honger nu ben ik 2 maart ongesteld geworden heb het nog nooit zo erg gehad liep er als een kraantje uit als ik er een tampon in deed kon ik na een half uur al weer verschonen want het liep er al weer langs heen dit heb ik 2 dagen gehad en toen stopte het weer kan ik dan toch zwanger zijn, bij mijn vorige zwangerschap heb ik een innestelings bloeding gehad maar weet niet meer hoe veel dat was is 2 jaar geleden.

groet moi

Re:4 dagen overtijd 25 jul 2009 12:46 #24

• Anoniem
De meeste 'zwangerschappen' worden voortijdig afgestoten. Dan ben je dus wel zwanger geworden, maar in het hele prille stadium wordt de dan niet levensvatbare vrucht alsnog afgestoten.

Om deze reden is er zo`n periode waarna je pas van een echte zwangerschap kunt spreken, en je het dus aan familie en vriende kunt vertellen.

Miskramen komen vaker voor dan de meeste mensen denken. Zo'n 25% van alle vrouwen krijgt er in hun leven mee te maken. Wordt vanaf het moment van bevruchting gerekend, dan gaat zelfs mogelijk tot 90% van alle bevruchte eicellen voortijdig te gronde; meestal echter worden de zeer vroege zwangerschappen die in een miskraam eindigen niet eens opgemerkt, omdat een normale menstruatie volgt, of deze alleen maar een of twee dagen later komt. De helft van alle zwangerschappen eindigt dus al voordat de vrouw weet dat ze zwanger is. Van alle 'vastgestelde' zwangerschappen loopt gemiddeld 15% uit op een miskraam.

Re:4 dagen overtijd 25 jul 2009 12:46 #25

• Anoniem
dus ik heb waarschijnlijk een miskraam gehad misschien klopt dat ook wel want ik had veel pijn in buik en rug net of je weeen hebt moet ik daar voor nog langs de huisarts gaan voor een controle of zo heb wel veel bloed verloren dat merk je ook omdat je duizelig word.

ow ja en als je een miskraam krijgt in z'n vroeg stadium kun je dan ook het vruchtje zien of hoeft da niet altijd want ik had namenlijk alleen maar helderrood bloed behalfe in begin bruin.

groet moi
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op